
سرویس استریم +Apple TV بهتازگی به Apple TV تغییر نام داد و بهعنوان بخشی از این بازطراحی برند، یک لوگو و مقدمه جدید و پرجنبوجوش را معرفی کرد. اکنون مشخص شده است که این Intro رنگارنگ و زیبا برای محتوای Apple TV، با استفاده از شیشه واقعی و بهصورت کاملاً عملی و روی دوربین ساخته شده است.
ابتدا اجازه بدهید نحوه ساخت و فیلمبرداری این مقدمه جدید Apple TV را با هم تماشا کنیم:
همانطور که میدانیم، اپل برای ساخت صدای جدید مقدمه Apple TV با فینیس همکاری کرد. برای بخش بصری، این شرکت بهسراغ شرکای همیشگی خود در آژانس خلاقیت TBWA\Media Arts Lab رفت. این آژانس این هفته جزئیات جدیدی از فرآیند ساخت را به اشتراک گذاشته است.
همانطور که اشاره شد، این هویت بصری جدید با جلوههای عملی (practical effects) و نه فقط با گرافیک کامپیوتری خلق شده است. وبسایت AdAge نگاهی عمیقتر به این فرآیند داشته و ویدیویی از پشت صحنه منتشر کرده که نشان میدهد چگونه همه چیز کنار هم قرار گرفته است.
بسیاری ممکن است تصور کنند که این جلوههای بصری بهصورت دیجیتالی ساخته شدهاند، اما درواقع، همه این کارها بهصورت عملی با استفاده از شیشه و نورپردازی و بهصورت درون-دوربین (in-camera) ضبط شده است.
هویت جدید که از شیشه واقعی ساخته شده و کاملاً درون-دوربین ضبط شده است، بازتاب، رنگ و نور را برای بیان روح سینمایی در قلب Apple TV کاوش میکند. هر درخششی بهصورت واقعی ساخته شده، هیچ میانبر کامپیوتری در کار نبوده است؛ این اشارهای به باور اپل است که هنر و صنعتگری باید احساس شود، نه اینکه جعل شود. آژانس TBWA\Media Arts Lab
انتخاب فیلمبرداری عملی با عشق اپل به جزئیات ملموس و هنر مبتنیبر دوربین همسو است. این نکتهای است که تور مایرن، معاون ارتباطات بازاریابی اپل، در سخنرانی خود در جشنواره بینالمللی خلاقیت کن در تابستان گذشته بر آن تأکید کرد. مایرن گفت که اپل حتی با وجود پذیرش ابزارهای هوش مصنوعی، به ارزشگذاری بر هنر انسانی ادامه خواهد داد.
تیم طراحی اپل همچنین تایپفیس سفارشی SF TV را خلق کرده که یک نسخه دیگر از تایپفیس معروف سانفرانسیسکو این شرکت است. این کار تمام پلتفرم را دربرمیگیرد، از یک مقدمه پنجثانیهای تند و تیز برای سریالها گرفته تا یک نسخه سینمایی تمامقد برای فیلمها.
بهنظر شما این رویکرد هنری و عملی اپل در ساخت هویت بصری، چقدر در تمایز این برند از رقبای خود مؤثر است؟