سال ۲۰۲۴ سال خوبی برای گوشیهای تاشو و به خصوص سالی عالی برای برند آنر بود. دادههای جدید از Counterpoint Research نشان میدهد که آنر در سال گذشته تقریباً چهار برابر بیشتر از سال ۲۰۲۳ گوشی هوشمند تاشو فروخته است. باید توجه داشت که این آمار مربوط به بازار اروپا است و شامل گوشیهای تاشوی صدفی (مانند سری فلیپ) نمیشود (یعنی فقط آمار تاشوهای کتابی است) اما با این حال، اعداد تصویر بسیار واضحی را ترسیم میکنند.
موفقیت آنر به گوشی بسیار جذاب و فوقالعاده قدرتمند آنها، یعنی مجیک V3 (Magic V3)، مربوط میشود که در زمان عرضه در سال ۲۰۲۴ برای مدتی باریکترین گوشی تاشوی جهان بود. در جدول زیر میتوانید تغییرات سهم بازار و رشد فروش برندهای برتر را مشاهده کنید.
برند | سهم بازار ۲۰۲۳ | سهم بازار ۲۰۲۴ | رشد فروش سالانه |
---|---|---|---|
سامسونگ | ۷۳٪ | ۵۰٪ | +۱۰٪ |
آنر | ۱۱٪ | ۳۴٪ | +۳۷۷٪ |
گوگل | ۹٪ | ۹٪ | +۷۲٪ |
اوپو (شامل وانپلاس) | ۵٪ | ۴٪ | +۱۰٪ |
تکنو | – | ۲٪ | +۸۸٪ |
منبع: Counterpoint Research
همانطور که در جدول بالا مشاهده میکنید، رشد قابل توجه بالای ۷۰ درصدی گوگل نیز قابل توجه است اما با توجه به رشد کلی بازار، سهم این برند تغییری نداشته و همان ۹ درصد است. در این بین اوپو و وان پلاس با وجود داشتن گزینه جذابی مانند وان پلاس اوپن اما سهم بازار خود را از دست دادهاند.
با این حال، دادههای سال ۲۰۲۴ شامل گلکسی زد فولد ۷ نمیشود، زیرا این گوشی در میانه سال ۲۰۲۵ معرفی شد. این دستگاه یک ارتقاء بزرگ است و با وجود اینکه باتری کوچکتری نسبت به بسیاری از رقبای خود دارد، زد فولد ۷ یک گوشی بسیار محبوب است. در واقع، ما در مورد یک محبوبیت رکوردشکن صحبت میکنیم.
بنابراین، آمار سال ۲۰۲۵ بسیار جالب خواهد بود: آیا سامسونگ قادر خواهد بود سهم بازار بزرگتری را به دست آورد؟ یا آنر به درهم شکستن همه چیز در مسیر خود ادامه خواهد داد و موفقیت خود را چند برابر خواهد کرد؟