حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل همچنان با ارزش ترین برند جهان براساس گزارش Kantar است

نوشته

12 ساعت قبل | بدون دیدگاه | اپل

طبق گزارش جدید Kantar BrandZ 2025، اپل چهارمین سال متوالی است که به‌عنوان «با ارزش ترین برند جهان» شناخته می‌شود. این برند در سال ۲۰۲۵ دارای ارزشی معادل ۱٫۲۹ تریلیون دلاری است که نسبت به سال قبل، افزایش ۲۸ درصدی داشته است.

اپل؛ با ارزش ترین برند جهان

در رتبه‌بندی Kantar BrandZ Global Top 100، ارزش کلی اپل حدود ۱۲٪ از کل ارزش ۱۰٫۷ تریلیون دلاری ۱۰۰ برند برتر را تشکیل می‌دهد. این ارزیابی از ترکیب عملکرد مالی و تصور مصرف‌کننده به‌دست آمده است؛ چیزی که در مجموعه‌ای از بیش از ۴٫۵ میلیون مصاحبه مصرف‌کننده در ۵۴ منطقه جغرافیایی و ۵۲۲ دسته‌بندی مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

این موضوع نشان می‌دهد که اپل نه‌تنها از لحاظ مالی درآمد بیشتری دارد، بلکه درک عمیق‌تری از نیازهای مصرف‌کننده نیز دارد.

موفقیت در دو حوزه مهم: فناوری مصرف‌کننده و لوکس

طبق گفته Kantar، اپل یکی از نمایندگان سریع‌ترین رشد در دو دسته‌بندی مهم است:

  • فناوری مصرف‌کننده
  • لوکس بودن

این دو حوزه در سال ۲۰۲۵ به‌ترتیب ۴۶٪ و ۴۵٪ رشد کرده‌اند؛ رشدی که فوق‌العاده بالاتر از دسته‌های دیگر مثل مالی، خودرو و مخابرات است.

این گزارش به‌طور‌خاص به تقاضای پایدار برای دستگاه‌های هوشمند پرچمدار مثل آیفون پرو و اپل واچ اولترا اشاره کرده است و این موضوع را نشانه‌ای از موقعیت‌یابی دوگانه اپل در بازارهای فناوری و لوکس دانسته است.

اپل؛ با ارزش ترین برند جهان

اپل؛ با ارزش ترین برند جهان

مقایسه با رقبا

در رتبه‌بندی BrandZ 2025، اپل پیشتاز است و دیگر شرکت‌های فناوری بزرگ نیز در ردیف‌های بعدی قرار دارند:

۱
Apple
۱٫۲۹ تریلیون
۲
Google
۹۴۴٫۱ میلیارد
۳
Microsoft
۸۸۴٫۸ میلیارد
۴
Amazon
۸۶۶٫۱ میلیارد
۵
Nvidia
۵۰۹٫۴ میلیارد

این ارقام نشان‌دهنده تفاوت چشمگیر اپل با رقبا است؛ به‌خصوص در زمینه تعهد به نوآوری، تجربه کاربری و تعامل با مشتریان.

سخن پایانی

ثبت اپل در رتبه اول Kantar BrandZ 2025 و رشد چشمگیر ۲۸ درصدی در ارزش برند، نشان می‌دهد که این شرکت نه‌تنها در زمینه فناوری، بلکه در سطح برندسازی و تصویر ذهنی مصرف‌کننده نیز موفق است. با توجه به قدرت مالی، تمرکز بر خدمات جانبی، توسعه سخت‌افزارهای لوکس و همراهی با هوش مصنوعی داخلی، اپل می‌تواند در سال‌های آینده نیز در صدر این لیست باقی بماند.

اما بدون شک، رشد ۴۶٪ دسته فناوری مصرف‌کننده و ۴۵٪ دسته لوکس نشان می‌دهد که اپل نه‌تنها به‌خوبی متوجه نیاز کاربران شده، بلکه به‌نوعی موفق شده دو دسته بازار را با هم تحت پوشش قرار دهد، چیزی که بسیاری از برندها تنها به یکی از آن‌ها اکتفا می‌کنند.

نظر شما درباره ارزش‌گذاری برند اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی