حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی سامسونگ چارک پایانی ۲۰۲۴: افزایش درآمد با وجود کاهش تقاضا برای تراشه‌های حافظه

نوشته

4 روز قبل | یک دیدگاه | سامسونگ، عملکرد تجاری شرکت ها

سامسونگ سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۴ را با عملکردی قوی پشت سر گذاشت. درآمد این شرکت در بازه زمانی معادل مهر تا آذر به ۷۵.۸ تریلیون وون کره جنوبی (معادل ۵۲.۱ میلیارد دلار) رسید که نشان‌دهنده افزایش ۱۲ درصدی نسبت به سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۳ است. سود عملیاتی این دوره نیز به ۶.۵ تریلیون وون (معادل ۴.۴۷ میلیارد دلار) رسید که رشد ۱۳۰ درصدی سالانه را نشان می‌دهد.

رشد سالانه درآمد سامسونگ در چارک چهارم سال ۲۰۲۴

در مجموع، درآمد سال ۲۰۲۴ سامسونگ به ۲۰۷ میلیارد دلار رسید که نسبت به ۱۷۸.۳ میلیارد دلار در سال مالی قبلی رشد قابل‌توجهی داشته است. این رقم دومین درآمد سالانه بالای تاریخ سامسونگ محسوب می‌شود و تنها از سال ۲۰۲۲ با ۲۴۴ میلیارد دلار کمتر است.

چالش‌های سامسونگ در بخش نیمه‌هادی

با وجود رشد درآمد، سامسونگ نتوانست انتظارات بازار را برآورده کند که علت اصلی آن، کاهش تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی و پردازش شخصی بود. تراشه‌های HBM این شرکت، به‌ویژه HBM3E، موفق به دریافت تأییدیه انویدیا برای استفاده در شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی نشدند. همچنین، تراشه‌های حافظه DRAM و NAND با رقابت شدید سایر برندها مواجه شدند. درآمد بخش نیمه‌هادی سامسونگ در سه‌ماهه چهارم به ۲۰.۶۸ میلیارد دلار و سود آن به ۱.۹۹ میلیارد دلار رسید.

عملکرد بخش موبایل سامسونگ

بخش تجربه موبایل (MX) که شامل گوشی‌های هوشمند است، در این دوره ۱۷.۸ میلیارد دلار درآمد و ۱.۴۵ میلیارد دلار سود ثبت کرد که در مقایسه با سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۳ کاهش داشته است. سامسونگ انتظار دارد که با عرضه سری Galaxy S25 و گوشی‌های تاشوی جدید خود، فروش این بخش بهبود یابد.

چشم‌انداز آینده سامسونگ

سامسونگ انتظار دارد که تقاضا برای حسگرهای تصویر و نمایشگرهای این شرکت به لطف عرضه گوشی‌های پرچمدار در سه‌ماهه اول ۲۰۲۵ افزایش یابد. هرچند، در کوتاه‌مدت چشم‌انداز بازار نیمه‌هادی چندان مطلوب نیست، اما سامسونگ قصد دارد با سرمایه‌گذاری بیشتر در تحقیق و توسعه (R&D)، رقابت‌پذیری خود را حفظ کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید آینده برند کره‌ای Samsung به چه سمتی پیش خواهد رفت؟ بحران بخش نیمه‌هادی‌ها مدیریت خواهد شد؟ بخش موبایل می‌تواند رتبه اول بازارهای بیشتری را از دست ندهد؟ این برند به تازگی در سال ۲۰۲۴ بازار موبایل هند را از دست داده و از رتبه اول به سوم افت کرده است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

چه درآمدهای سرسام آوری دارن, باریکلا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)