حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش ۱۰ برابری سود سامسونگ در چارک اول سال ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، عملکرد تجاری شرکت ها

افت شدید سامسونگ در سال گذشته همه را متعجب کرده بود. کره‌ای‌ها برای بازگشت سودآوری مالی برنامه‌ریزی کردند و حالا یعنی ۱ سال بعد خبر از افزایش ۱۰ برابری سود سامسونگ در چارک اول سال ۲۰۲۴ به گوش می‌رسد.

افزایش ۱۰ برابری سود سامسونگ

سامسونگ امروز راهنمای درآمد خود را برای سه ماهه اول 2024 اعلام کرد. جایی که انتظار می‌رود فروش بین 70 تا 72 تریلیون وون (51 تا 53 میلیارد دلار) برسد. با این حال، رقم چشمگیرتر سود عملیاتی است. این عدد بین 6.5 و 6.7 تریلیون KRW (نزدیک به 5 میلیارد دلار) بوده و ۱۰ برابر بیشتر از سود در مدت مشابه سال گذشته محسوب می‌شود.

به گزارش رویترز، جهش گسترده در سود باید ناشی از افزایش تقاضا برای حافظه با پهنای باند بالا (HBM) مورد استفاده در تراشه‌های هوش مصنوعی باشد. به گفته یک تحلیلگر که با این آژانس صحبت کرد، ارزیابی موجودی تراشه‌های NAND نیز ممکن است بهبود یافته باشد که بر حاشیه سود نیز تأثیر می‌گذارد.

همچنین حضور هوش مصنوعی در سری گلکسی اس 24 بر این افزایش درآمد تاثیر دارد. در حالی که جزئیات کامل را در اختیار نداریم، انتظار داریم فروش بهتر گوشی‌های پرچمدار نیز به سود بیشتر کمک کند.

راهنمای درآمد، تخمین نهایی است که سامسونگ به مقامات و رگولاتورهای کره‌ای ارائه کرده است. گزارش کامل در آخرین پنجشنبه این ماه خواهد رسید، زمانی که ما تفکیک کامل سود و فروش را بر اساس تقسیم بندی دریافت خواهیم کرد.

نظر شما چیست؟ سامسونگ می‌تواند با راهبردهای جدید خود به افت‌های سال گذشته پایان دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)