حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عبور شیائومی از اپل در بازار جهانی موبایل، اواسط تابستان ۱۴۰۳

نوشته

4 ساعت قبل | بدون دیدگاه | اپل، شیائومی

وضعیت بازار موبایل را اگر بخواهیم به صورت ماهانه بررسی کنیم، در طول سال چند بار بازیگران اصلی آن جابه‌جا می‌شوند. با این حال سال‌ها بود که شیائومی نتوانسته بود به رتبه دوم بازار برسد. این بار اما شاهد عبور شیائومی از اپل در بازار جهانی موبایل و در اواسط تابستان ۱۴۰۳ هستیم.

عبور شیائومی از اپل

بر اساس داده‌های موسسه پایش بازار Counterpoint Research در ماه آگوست شیائومی رتبه دوم پرفروش‌ترین برند موبایل جهان را کسب کرده است. به این ترتیب اپل رتبه سوم را کسب می‌کند و سامسونگ به تصاحب رتبه اول خود ادامه می‌دهد.

البته جالب است بدانید که میزان فروش شیائومی در ماه آگوست ثابت مانده اما کاهش فصلی اپل در فروشِ قبل از عرضه سری آیفون 16 نقش مهمی در این جابه‌جایی ایفا کرده است.

از سوی دیگر، شیائومی در سال ۲۰۲۴ با رشد ۲۲ درصدی در حجم فروش نسبت به سال گذشته به سرعت در حال رشد است. تحلیلگر Counterpoint به موفقیت شیائومی در محدوده قیمتی زیر 200 دلار اشاره می‌کند، زیرا دستگاه‌های سری Redmi 13 و Note 13 محرک‌های اصلی رشد در بازارهای کلیدی مانند هند، آسیای جنوب شرقی، آمریکای لاتین و خاورمیانه و آفریقا بوده اند.

پیش‌تر و در ابتدای سال ۲۰۲۱ شیائومی توانسته بود از اپل عبور کند اما پس از آن این برند امریکایی توانست به شدت فروش خود را تقویت کند.

به هر صورت در نمودار بالا کاملا مشخص است که فروش ماهانه بسته به عرضه مدل جدید، معمولا تغییر می‌کند و باید دید که در طول یکسال کامل، کدام برند می‌تواند رتبه‌های اصلی را کسب کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این موفقیت شیائومی چقدر پایدار باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)