حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک تنسور G4 گوگل عملکرد گرافیکی ضعیف‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 1 را نشان می‌دهد

نوشته

4 روز قبل | بدون دیدگاه | بنچمارک، پردازشگرها، گوگل

جدیدترین تراشه گوگل، تنسور G4، اخیراً در بنچمارک 3DMark Wild Life Extreme مورد آزمایش قرار گرفته است. براساس امتیازات این بنچمارک، تراشه استفاده‌شده در سری Pixel 9 به‌سختی تنسور G3 را شکست می‌دهد و حتی نمی‌تواند با چیپست سه سال پیش کوالکام برابری کند.

بنچمارک تنسور G4 گوگل

همان‌طور که گوگل توضیح می‌دهد، Tensor G4 برای شکست سایر پرچمداران در بنچمارک‌ها طراحی نشده است. درعوض، هدف اصلی این تراشه برتری در زمینه‌هایی است که این شرکت می‌خواهد در آن بدرخشد که منظور عمدتاً هوش مصنوعی است. بااین‌حال، این روزها خریداران گوشی‌های هوشمند کارهای زیادی با گوشی‌های خود، به‌خصوص بازی‌های سنگین، انجام می‌دهند.

پیش از این بنچمارک‌های اولیه نشان داده‌اند که تراشه پیکسل 9 نمی‌تواند به‌خوبی چیپست‌های پرچمدار امسال یعنی Snapdragon 8 Gen 3 و Dimensity 9300 عمل کند. اکنون، بنچمارک دیگری نشان داده است که تنسور G4 حتی نمی‌تواند Snapdragon 8 Gen 1، چیپست پرچمدار سال 2021، را شکست دهد.

این مقایسه توسط Golden Reviewer ارائه شده است که فهرستی دقیق از نحوه مقایسه Tensor G4 با برخی از پرچمداران قابل‌توجه در 3DMark Wild Life Extreme ارائه کرده است. طبق نتایج این بنچمارک، جدیدترین تراشه گوگل نسل قبلی خود را پشت سر می‌گذارد، اما با اختلاف بسیار اندک.

بنچمارک تنسور G4 گوگل

بنچمارک تنسور G4 گوگل

به‌طور دقیق‌تر، Tensor G3 امتیاز 2445 را به‌دست آورده است، درحالی‌که چیپست جدید 2618 امتیاز کسب کرده است. این بدان معناست که تنسور G4 تنها کمی بیش از 7 درصد برتری نسبت‌به مدل قبلی خود دارد. درهمین‌راستا، بهره‌وری این تراشه نیز کمی بهتر از نسل‌های گذشته خود است.

این نتایج همچنین نشان می‌دهد که اسنپدراگون 8 نسل 1 می‌تواند امتیاز 2670 را کسب کند که حدود 2 درصد بیشتر از Tensor G4 است. با توجه به اینکه این امتیاز توسط یک تراشه متعلق‌به سال 2021 کسب شده است، برای چیپست پیکسل 9 خبر خوبی نیست.

در مورد مقایسه آن با نسل فعلی اسنپدراگون 8 نسل 3، تفاوت زیادی وجود دارد. به‌طور دقیق، آخرین چیپست کوالکام دارای امتیاز 5453 است. در مقایسه با تنسور G4، عملکرد این تراشه بیش از 100 درصد بهتر است.

باز هم لازم به یادآوری است که گوگل خود توضیح داده بود که Tensor G4 برای امتیاز بالا در بنچمارک‌ها طراحی نشده است. بااین‌حال، مشاهده چنین شکاف عملکردی کوچکی در برابر تراشه پیکسل 8 کمی ناامیدکننده است. امیدواریم که این مورد در سال آینده تغییر کند، زیرا انتظار می‌رود تراشه تنسور G5 در نسل دوم فرآیند 3 نانومتری TSMC به تولید انبوه برسد.

نظر شما درباره بنچمارک تنسور G4 گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی