حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر کشسان micro LED سامسونگ را تماشا کنید

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ، نمایشگر

بخش نمایشگر سامسونگ یعنی Samsung Display یکی از پیشروترین تولیدکنندگان پنل‌های نمایشی متنوع و برای کاربردهای مختلف است. این برند کره‌ای حتی به مواردی فکر می‌کند که در نگاه اول خیلی عجیب هستند، مثلا نمایشگری که بتواند کش بیاید! منظور ما چیست؟ بیاید با هم نمایشگر کشسان micro LED سامسونگ را تماشا کنیم.

نمایشگر کشسان micro LED سامسونگ

نمایشگر کشسانی سامسونگ

نمایشگر کشسانی سامسونگ

این هفته و در کنفرانس IMID 2024 (نشست بین‌المللی اطلاعات نمایشگر)، سامسونگ از جدیدترین نسل نمایشگر کشسان خود رونمایی کرد. به نظر می‌رسد از زمانی که برای اولین بار این فناوری در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد، پیشرفت خوبی صورت گرفته است.

صفحه نمایش کشسانی سامسونگ مبتنی بر فناوری micro LED است و می‌تواند تا ۲۵ درصد کش بیاید. به عبارت دیگر، این نمایشگر می‌تواند تا ۱.۲۵ برابر حالت اولیه کشیده و سپس به حالت عادی بازگردد.

بیاید ویدئو رسمی عملکرد نمایشگر کشسان سامسونگ را با هم تماشا کنیم:

 

 

همانطور که در ویدئوی بالا دیدید، یکی از مثال‌های کاربرد این نوع فناوری نمایشگر را می‌توان در نمایش موارد برجسته جستجو کرد. مثلا اینجا قله آتش‌فشانی در جزیره جیجو کره‌جنوبی به نمایش گذاشته شد.

در سال ۲۰۱۷ نیز خروجی مشابهی را از سامسونگ دیسپلی دیدیم اما آن زمان از پنل Dynamic AMOLED استفاده شده بود.

باید بدانید برای این‌که بتوان به این ویژگی کشسانی دست پیدا کرد، تراکم پیکسلی پایینی روی این پنل اعمال شده است. در حقیقت شما تراکم پیکسلی 120PPI را خواهید داشت که در مقایسه با پنل 510PPI گلکسی اس ۲۴ اولترا یا 3500PPI نمایشگر مخصوص هدست‌های VR واقعا ناچیز است.

با این حال این تراکم پیکسلی برای کاربری‌هایی که چشم کاربر خیلی به نمایشگر نزدیک نیست، کاملا قابل قبول خواهد بود.

البته باید گفت که فعلا کاربرد گسترده‌ای برای این نوع پنل‌ها در محصولات الکترونیک مصرفی پیش‌بینی نمی‌شود. نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید چنین پنلی در عین جذاب بودن اما چه کاربردی خواهد داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)