حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی مایکروسافت در فصل چهارم 2024 اعلام شد: درآمد 64.7 میلیارد دلاری

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها، مایکروسافت

پس از پایان فصل چهارم و پایانی سال مالی 2024 مایکروسافت در 30 جولای، این شرکت گزارش درآمد سه‌ماهه سال مالی 24 خود را منتشر کرد. این گزارش به مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران یک دید کلی از بخش‌های مختلف شرکت و سرمایه‌گذاری‌های تجاری ارائه می‌دهد.

گزارش مالی مایکروسافت در فصل چهارم 2024

در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل، کل درآمد مایکروسافت 15 درصد افزایش یافته است و این شرکت 64.7 میلیارد دلار برای این سه‌ماهه و 245.1 میلیارد دلار برای کل سال گزارش کرده است. برخی دیگر از اعداد عمده از نتایج این سه‌ماهه ازجمله سود عملیاتی، درآمد خالص و سود کاهش یافته هر سهم به شرح زیر است:

سود عملیاتی 27.9 میلیارد دلار با افزایش 15‌درصدی

درآمد خالص 22 میلیارد دلار با افزایش 10 درصدی

سود کاهش یافته هر سهم 2.95 دلار با افزایش 10 درصدی

گزارش مالی مایکروسافت در فصل چهارم 2024

گزارش مالی مایکروسافت در فصل چهارم 2024

رشد مداوم مایکروسافت را می‌توان تا حد زیادی به قدرت سرورها و خدمات ابری این شرکت، محصولات آفیس و بهره‌وری و محتوا و خدمات Xbox نسبت داد. درآمد در بهره‌وری و فرآیندهای تجاری 20.3 میلیارد دلار بوده و 11 درصد افزایش یافته است، درآمد در Intelligent Cloud با 19 درصد افزایش به 28.5 میلیارد دلار رسیده و درآمد در More Personal Computing به 15.9 میلیارد دلار با 14 درصد بهبود رسیده است.

محتوا و سرویس‌های ایکس‌باکس با افزایش 61 درصدی درآمد نسبت به سال گذشته، با 58 امتیاز تأثیر خالص از خرید Activision Blizzard King در نزدیکی آغاز سال مالی توسط مایکروسافت، بیشترین رشد را تجربه کردند. محصولات سرور و خدمات ابری نیز با افزایش 19 درصدی درآمد تبلیغاتی جستجو و اخبار (به‌استثنای هزینه‌های جذب ترافیک) جهش چشمگیر 21 درصدی داشتند.

اگرچه بیشتر گزارش مثبت است، اما کاهش قابل‌توجه 42 درصدی در درآمد سخت‌افزار ایکس باکس صورت گرفته است که نشان می‌دهد فروش کنسول Xbox Series X|S مایکروسافت کند شده است. همچنین کاهش 11 درصدی درآمد دستگاه‌ها وجود دارد که شامل محصولات سرفیس مایکروسافت می‌شود. شایان‌ذکر است، این هفتمین سه‌ماهه متوالی است که در آن درآمد بخش دستگاه‌ها کاهش می‌یابد و این نشان می‌دهد که این شرکت در تلاش برای رشد پایگاه کاربری سرفیس خود است.

اگر این گزارش درآمد یک چیز را در مورد مایکروسافت روشن کند، این است که موفقیت این شرکت در تجارت محصولات سرور و خدمات ابری در مرکز رشد مداوم آن است. بخش عظیمی از درآمد این شرکت از چیزهایی مانند مایکروسافت آژور به دست می‌آید و کاهش قابل‌توجهی را در حوزه‌های دیگری مانند بخش سرفیس و سخت‌افزار ایکس‌باکس جبران می‌کند. مایکروسافت آفیس همچنان عملکردی قوی دارد و برنامه‌های مختلف آن همچنان به‌عنوان برخی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین ابزارهای بهره‌وری در محاسبات پابرجا هستند.

تأثیر ادغام مایکروسافت با اکتیویژن بلیزارد نیز نباید نادیده گرفته شود، زیرا این خرید به‌تنهایی درآمد ایکس باکس و بازی را تقریباً 60 درصد افزایش می‌دهد. در چند ماه پس از اتمام آن در سال گذشته، شاهد حضور عناوین مشهور اکتیویژن بلیزارد مانند Diablo 4 و Call of Duty: Modern Warfare 3 به بخش Xbox Game Pass بوده‌ایم و Call of Duty: Black Ops 6 نیز قرار است به‌زودی در این پلتفرم منتشر شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی