حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هسته پردازنده اختصاصی هواوی به نام TaiShan برای تراشه‌های Kirin در دست توسعه است

نوشته

5 روز قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، هواوی

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که هواوی در حال کار بر روی نسل بعدی هسته‌های پردازشی TaiShan است که نویدبخش بهبود عملکرد و بهره‌وری انرژی قابل توجهی نسبت به هسته‌های Kirin 9000s فعلی است. این پیشرفت می‌تواند منجر به تقویت عمده تراشه‌های Kirin در آینده شود. هسته پردازنده اختصاصی هواوی به نام TaiShan برای تراشه‌های Kirin می‌تواند نویدبخش توان رقابت با بزرگان بازار باشد.

هسته پردازنده اختصاصی هواوی به نام TaiShan

یک افشاگر در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) ادعا می‌کند هواوی در حال آزمایش هسته‌های جدید TaiShan است که از عملکرد پردازنده Kirin 9000s پیشی می گیرد. این هسته‌ها، از نظر طراحی شبیه به هسته‌های کوچک اپل بوده و مصرف انرژی بسیار پایینی دارند.

هسته‌های هواوی Taishan

هسته‌های هواوی Taishan

طبق اطلاعات فاش شده، هسته‌های جدید در تست تک هسته‌ای Geekbench 5 امتیاز 350 را دریافت می‌کنند. در در مقایسه با هسته‌های Kirin 9000s که امتیاز 200 را ثبت می‌کنند یک پیشرفت بزرگ است.

در حال حاضر تراشه Kirin 9000s از هسته‌های بهینه نسبتا قدیمی Cortex-A510 استفاده می‌کنند. این اولین هسته CPUکم‌مصرف یا «LITTLE» نسخه ARMv9 است که در سال ۲۰۲۲ در تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام استفاده شده بود.

همچنین شایعه‌ای وجود دارد که هواوی در حال توسعه تراشه رایانه شخصی Kirin با معماری Taishan V130 است که می تواند رقیب تراشه اپل M3 باشد.

گزارش قبلی حاکی از آن بود که ممکن است یک معماری CPU جدید در سری هواوی Mate 70 مورد استفاده قرار گیرد که با فناوری ۵ نانومتری ساخته شده است.

باید در نظر داشته باشید که در حال حاضر هواوی هیچ یک از این پیشرفت‌ها را تایید نکرده و فقط گزارش‌های غیررسمی هستند.

پیش از این هواوی بر بهبود تراشه‌های ۷ نانومتری موجود خود به جای توسعه فناوری‌های کاملاً جدید تأکید کرده است. علاوه بر این، تحریم‌های ایالات متحده دسترسی هواوی به تجهیزات پیشرفته ساخت تراشه را محدود می‌کند و مانع از توانایی آن برای استفاده و توسعه فناوری‌های به روز می‌شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید هواوی می‌تواند با هسته‌های TaiShan در بازار تراشه‌ها موفق باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)