حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل در حال توسعه یک مدل هوش مصنوعی برای ساخت ایموجی در پیکسل 9 است

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | گوگل

گفته می‌شود گوگل در حال کار بر روی نمونه اندرویدی قابلیت Genmoji اپل می‌باشد. Genmoji یک ویژگی هوش مصنوعی مولد در iOS 18 است که به شما امکان می‌دهد ایموجی‌های سفارشی ایجاد کنید. کد‌های موجود در آخرین نسخه اندروید 15 بتا 3 به یک ویژگی جدید اشاره می‌کند که ممکن است به طور مشابه عمل کند. این ویژگی احتملاً پاییز امسال با سری پیکسل 9 رونمایی شود. پیکسل‌های جدید دارای چیپست Tensor G4 ساخت سامسونگ با NPU بهبود یافته برای پردازش‌های هوش مصنوعی خواهند بود.

گوگل پیکسل 9 ممکن است یک ابزار هوش مصنوعی مولد برای ساخت ایموجی ها و استیکر‌های سفارشی معرفی کند

گوگل به تازگی سومین نسخه بتای عمومی اندروید 15 را منتشر کرده است. طبق معمول، این آپدیت تغییرات زیادی را به همراه داشته و بهبودهای زیادی را ارائه داده است. اما گویا چند مورد جزئی در این به روزرسانی وجود دارد که از نظر‌ها پنهان مانده است. به گفته یک کارشناس مشهور دنیای اندروید، میشال رحمان کدهای آخرین بیلد اندروید 15 شامل رشته‌هایی می‌شود که به یک ویژگی معرفی نشده با نام Creative Assistant اشاره می‌کند.

شواهد موجود در رشته‌های کد نشان می‌دهد که این «دستیار خلاق (Creative Assistant)» یک ابزار هوش مصنوعی مولد ساخت گوگل است که می‌تواند یک استیکر و یا ایموجی برای شما تولید کند و آن را روی یک اسکرین شات یا تصویر دیگری که در حال ویرایش آن هستید بچسباند. این ویژگی می‌تواند در قالب بخشی از ویرایشگر تصویر داخلی اندروید ارائه شود، اگرچه ممکن است گوگل آن را در Google Photos نیز ادغام کند. همانطور که رحمان اشاره می‌کند، این شرکت در حال حاضر ابزار ویرایش تصویر خود را در نمایشگر عکس خود ادغام کرده است.

در حال حاضر، هیچ راهی برای تشخیص اینکه آیا این ویژگی هوش مصنوعی مولد به صورت بومی روی دستگاه کار می‌کند یا اینکه به پردازش مبتنی بر ابر متکی خواهد بود وجود ندارد. با این حال، رحمان حدس می‌زند که ممکن است این قابلیت، بصورت بومی اجرا.

او در توضیح جزئیات این کشف نوشت:

«با توجه به اندازه و وضوح کم استیکرها، حدس می‌زنم این ویژگی توانایی اجرا شدن روی واحد پردازش عصبی خود دستگاه را دارد نیازی به پردازش ابری نداشته باشد.»

رحمان همچنین به سرنخ‌هایی دست یافت که نشان می‌دهد دستیار خلاق می‌تواند بر روی سری پیکسل 8 نیز اجرا شود، اما هنوز هیچ مدرک محکمی برای اثبات این قضیه وجود ندارد.

این ویژگی هوش مصنوعی مولد ممکن است منحصر به پیکسل‌های گوگل باشد

نام این بسته ابزار (com.google.android.apps.pixel.creativeassistant) نشان می‌دهد که Creative Assistant منحصر به گوشی‌های Pixel خواهد بود. بنابراین، اگرچه ممکن است قابلیت در قالب بخشی از Android 15 ارائه شود، اما محصولات غیر گوگلی با به‌روزرسانی بعدی اندروید آن را دریافت نخواهند کرد.

با این حال، از آنجایی که هوش مصنوعی مولد در حال حاضر بسیار رایج است، تعجب نخواهیم کرد اگر سایر شرکت‌ها ویژگی مشابهی را در پوسته سفارشی اندروید خود ایجاد کنند. انتظار می‌رود سامسونگ در اواخر سال جاری چندین ویژگی جدید هوش مصنوعی را با One UI 6.1.1 و One UI 7.0 معرفی کند.

نظر شما درباره ویژگی جدید گوشی‌های پیکسل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نویسنده آزمایشی