حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوش مصنوعی گوگل Gemini رسما معرفی شد

نوشته

4 ماه قبل | بدون دیدگاه | گوگل، هوش مصنوعی

امروز گوگل از هوش مصنوعی Gemini رونمایی کرد. این جدیدترین، «بزرگترین و تواناترین» مدل هوش مصنوعی آن‌هاست. گوگل جمینی از ابتدا به گونه‌ای ساخته شده که چندوجهی باشد. بنابراین می تواند انواع مختلف اطلاعات مانند متن، تصویر، صدا، ویدئو و کد را به طور همزمان تعمیم دهد و درک کند. بدین ترتیب می‌تواند تفاوت‌های ظریف را بهتر تجزیه کند و در پاسخ به سؤالات مربوط به موضوعات پیچیده را بهتر بدهد. بنابراین، به ویژه در توضیح استدلال در موضوعات پیچیده مانند ریاضی و فیزیک خوب است.

هوش مصنوعی گوگل Gemini

گوگل جمینی در سه “اندازه” زیر عرضه می‌شود:

  1. ۱- Ultra
  2. ۲- Pro
  3. ۳- Nano

مدل Ultra “بزرگترین و تواناترین مدل برای کارهای بسیار پیچیده” است. مدل Pro “بهترین مدل برای مقیاس بندی در طیف گسترده ای از وظایف” است و مدل Nano “کارآمدترین مدل برای کارهای روی-دستگاه (آفلاین)” است.

مدل Gemini Ultra قادر به درک، توضیح و تولید کدهای با کیفیت بالا در Python، Java، C++ و Go است. می تواند در این زبان‌ها کار کند و اطلاعات پیچیده را استدلال کند. در چندین بنچمارک کدنویسی، از جمله HumanEval و Natural2Code، نسبت مجموعه داده‌های داخلی نگهداری شده گوگل، که از منابع تولید شده توسط نویسنده به جای اطلاعات مبتنی بر وب استفاده می‌کند، برتری دارد.

هوش مصنوعی Bard AI گوگل اکنون از “نسخه شخص‌سازی‌شده” Gemini Pro استفاده می‌کند. گوگل می‌گوید، این باید به آن «استدلال، برنامه‌ریزی و درک بیشتر» بدهد. شاید بپرسید این آیا آن را بهتر از ChatGPT خواهد کرد؟ هنوز دقیقا مشخص نیست اما گوگل مطمئناً از شما می خواهد که اینطور فکر کنید. در واقع گوگل به خود می بالد که Gemini Pro از GPT-3.5 در شش مورد از هشت معیاری که اجرا کرده، بهتر عمل می‌کند.

به هر حال، از امروز می‌توانید Bard را با Gemini Pro برای درخواست‌های مبتنی بر متن به زبان انگلیسی در 170 منطقه به جز اروپا امتحان کنید. اوایل سال آینده Gemini Ultra به “تجربه جدید Bard Advanced” ارائه خواهد شد.

در کمال تجعب Pixel 8 Pro اولین گوشی هوشمندی است که برای Gemini Nano مهندسی شده است. بله درست خواندید: فقط پیکسل 8 پرو، نه پیکسل 8. ویژگی‌های Summarize in Recorder و Smart Reply در Gboard ظاهراً در حال حاضر از Gemini Nano استفاده می‌کنند.

این شرکت همچنین “شروع به آزمایش Gemini در جستجو” کرده است، جایی که تجربه را سریعتر می کند. و «در ماه‌های آینده»، Gemini ویژگی‌های بیشتری از محصولات و خدمات Google، «مانند تبلیغات، کروم، و هوش مصنوعی دوتایی» را تقویت خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ هنوز که در زندگی روزمره و به صورت مستقیم چیزی ار آن را حس نکرده‌ایم. باید صبر کرد و دید که چه می‌شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)