حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل در حال توسعه Pixie است: دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی اختصاصی گوشی‌های Pixel

نوشته

4 ماه قبل | بدون دیدگاه | شایعات، گوگل، هوش مصنوعی

آنطور که شنیده می‌شود، گوگل در حال کار بر روی یک دستیار هوشمند جدید مجهز به هوش مصنوعی است که احتمالا سال آینده روی سری پیکسل ۹ عرضه شود. این گزارش به ما می‌گوید که گوگل در حال توسعه Pixie است. احتمالا این دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی با Google Assistant متفاوت بوده و اختصاصی گوشی‌های Pixel خواهد بود.

گوگل Pixie

گفته می‌شود که این دستیار توسط مدل هوش مصنوعی جمنای گوگل تجهیز خواهد شد. بهینه‌ترین نسخه Gemini مدل Gemini Nano است که در حال حاضر بر روی Pixel 8 Pro ارائه می‌شود.

گزارش امروز ادعا می‌کند که گوگل می‌خواهد مدل هوش مصنوعی را در بیشتر محصولات خود بگنجاند. به عنوان بخشی از این تلاش‌ها، این شرکت از Gemini استفاده خواهد کرد تا یک دستیار هوش مصنوعی به نام Pixie را ارائه نماید. بر خلاف Google Assistant این دستیار هوشمند انحصاری محصولات گوگل پیکسل خواهد بود.

دستیار جدید از داده‌های محصولات Google مانند Gmail و Maps برای ارائه کمک‌های شخصی‌تر از Google Assistant استفاده می‌کند.

این توصیف‌ها ما را به یاد Assistant with Bard می‌اندازد، دستیار هوشمند شخصی سازی شده گوگل که در اکتبر اعلام شد و قابلیت‌های Assistant را با ربات چت هوش مصنوعی مولد Bard ترکیب می کند.

با توجه به اینکه انتظار می‌رود Pixie سال آینده وارد بازار شود، ظاهراً مشابه Assistant with Bard نیست. گوگل اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد با استفاده از Gemini و ارائه قابلیت‌های جدید در سال آینده، بارد را بهتر کند. Pixie ممکن است یک نسخه پیشرفته از Assistant with Bard باشد، اما در حال حاضر نمی توان با قطعیت چیزی گفت.

گویا گوگل قصد دارد ویژگی های هوش مصنوعی را به سایر دستگاه ها نیز بیاورد.

در ادامه، این گزارش می‌گوید که گوگل می‌خواهد ویژگی‌های هوش مصنوعی را به گوشی‌های هوشمند پایین‌رده و دستگاه‌هایی مانند ساعت‌های هوشمند نیز بیاورد.

صحبت‌های داخلی درباره عینک‌هایی وجود دارد که می‌توانند از هوش مصنوعی برای شناسایی اشیایی که کاربر می‌بیند، استفاده کند. این گجت پوشیدنی حتی می تواند به کاربران در مورد چگونگی حل یک مسئله ریاضی یا استفاده از یک ابزار مشاوره دهد. این نشان می دهد که این عینک دارای دوربین خواهد بود، اما نمی توان نتیجه گرفت که خروجی با صدا ارائه می‌شود یا روی نمایشگر نشان داده خواهد شد.

نظر شما چیست؟ به نظر می‌رسد که به زودی باید نمونه‌های عملی هوش مصنوعی را در گجت‌هایمان ببینیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)