حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش گجت های پوشیدنی در فصل اول 2024: رشد 8.8 درصدی با مجموع 113.1 میلیون دستگاه

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | تحلیل بازار، گجت‌های پوشیدنی

بر اساس گزارش IDC، بازار گجت های پوشیدنی سال 2024 را با قدرت شروع کرده است و در فصل اول سال جاری، 8.8 درصد افزایش یافته و به مجموع فروش 113.1 میلیون دستگاه رسیده است.

آمار فروش گجت های پوشیدنی در فصل اول 2024

علی‌رغم این رشد، میانگین قیمت‌های فروش (ASP) برای پنجمین سه‌ماهه متوالی کاهش یافته و در فصل اول 2024 به میزان 11 درصد کاهش یافته است.

آمار فروش گجت های پوشیدنی در فصل اول 2024

آمار فروش گجت های پوشیدنی در فصل اول 2024

اپل

اپل موقعیت پیشرو خود را در بازار حفظ کرده اما به‌دلیل شرایط بد اقتصاد کلان، ممنوعیت موقت فروش برخی از مدل‌های اپل واچ و عدم عرضه ایرپادزهای جدید، با چالش‌هایی مواجه شده است.

فروش اپل واچ نسبت‌به سال گذشته 19.1 درصد کاهش داشته و هدفون‌های بلوتوثی ازجمله AirPods و Beats نیز در همین بازه زمانی 18.8 درصد کاهش فروش داشته است.

شیائومی

شیائومی با تجربه رشد 43.4 درصدی نسبت‌به سال گذشته در رتبه دوم قرار گرفته است. این رشد تا حدی به‌دلیل مقایسه با فصل اول 2023 بوده است که در آن زمان 16 درصد کاهش یافته بود.

محصولات مقرون‌به‌صرفه شیائومی برای کاربران جذاب بوده و عرضه مجدد ساعت‌های Wear OS به این شرکت کمک کرد تا به سومین فروشنده بزرگ در اکوسیستم گوگل تبدیل شود و به‌طور کلی بازار ساعت‌های هوشمند خود را تقویت کند.

هواوی

هواوی با پشت‌سرگذاشتن سامسونگ به جایگاه سوم رسیده است. احیای کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند بر روی حوزه ابزارهای پوشیدنی این شرکت نیز تأثیر مثبت گذاشته است.

بااین‌حال، فروش هواوی به‌شدت در چین متمرکز شده و حدود 75 درصد از فروش کلی این شرکت را تشکیل می‌دهد.

سامسونگ

سامسونگ در این مدت به رتبه چهارم سقوط کرده است. عرضه Galaxy Fit 3 و موفقیت در هدفون‌های بلوتوثی با قیمت پایین‌تر، علی‌رغم کاهش 5.1 درصدی حجم فروش ساعت‌های هوشمند در طول این سه‌ماهه، به رشد این شرکت کمک کرده است.

Imagine Marketing (boat)

Imagine Marketing که به‌خاطر محصولات BoAt مقرون‌به‌صرفه خود شناخته می‌شود، در جایگاه آخر رتبه‌بندی پنج فروشنده برتر گجت‌های پوشیدنی قرار گرفته است.

این برند هندی شاهد افزایش 17.5 درصدی در حجم فروش هدفون‌های بلوتوثی خود بوده است، اما فروش ساعت‌های هوشمند این شرکت به‌دلیل رقابت شدید محلی، 61.3 درصد کاهش یافته است.

آینده بازار

به‌گفته جیتش اوبرانی، مدیر تحقیقات IDC، فقدان نوآوری قابل‌توجه در بخش ممتاز به برندهای سطح 2 این امکان را داده است که شکاف را کاهش دهند.

تا زمانی که تولیدکنندگان حسگرها یا الگوریتم‌های جدید ویژگی‌های پیشرفته ردیابی سلامت مانند نظارت بر فشارخون یا گلوکز را برای گجت‌های پوشیدنی خود ارائه نکنند، مصرف‌کنندگان احتمالاً گزینه‌های میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه را به دستگاه‌های گران‌تر ترجیح خواهند داد. این روند برندها را به سمت تنوع در استراتژی‌های قیمت‌گذاری سوق داده است.

رامون تی. لاماس، معاون تحقیقات IDC، بر اهمیت فروشندگان کوچکتر منطقه‌ای تأکید کرده است. او خاطرنشان کرد که تقاضا برای پوشیدنی‌ها در بازارهای نوظهور همچنان بالاست، اما قیمت‌های برندهای ممتاز اغلب بازدارنده هستند.

همین موضوع، فرصت‌هایی را برای برندهای محلی ایجاد کرده است تا دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه و با ویژگی‌های غنی را ارائه دهند و به شرکت‌هایی مانند Xiaomi و Imagine Marketing کمک کند تا موقعیت‌های برتر خود را در سطح جهانی حفظ کنند.

دیدگاه شما پیرامون آمار فروش گجت‌های پوشیدنی در فصل اول 2024 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی