حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیم کوک معتقد است ویژن پرو تاثیر عمیقی روی کاربران می گذارد

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل

Apple Vision Pro اخیراً جایزه معتبری را برای سیستم عامل خود دریافت کرد: visionOS. موسسه جوایز طراحی و هنر کارگردانی بریتانیا (D&AD)، جایزه مداد سیاه را به visionOS اهدا کرد. به دنبال این خبر تیم کوک، مدیر عامل اپل، برای تبریک به تیم طراحی و تمجید از تاثیر عمیق ویژن پرو روی کاربران، در ایکس پستی را منتشر کرد.

بیش از یک دهه از آخرین باری که اپل برنده جایزه مداد سیاه شد، می‌گذرد

مداد سیاه محبوب‌ترین جایزه D&AD است. visionOS نیز اولین محصول اپل محسوب می‌شود که از زمان iPad در سال 2011 برنده مداد سیاه شده است. و این اولین مداد سیاهی است که در زمان مدیریت تیم کوک، به اپل اعطا می‌شود. قابل درک است که کوک کاملاً این قضیه خوشحال است.

او درباره هدست واقعیت مجازی اپل در ایکس نوشت:

ویژن پرو با سال‌ها پیشرفت تیم‌های طراحی و مهندسی ما امکان پذیر شد. تاثیر این محصول آنقدر عمیق است که مردم اغلب در اولین باری که آن را امتحان می‌کنند احساساتی می‌شوند. من این تاثیر را از نزدیک دیده‌ام و به تیم طراحی اپل برای برنده شدن این جایزه نادر تبریک می‌گوییم.

کوک علاوه بر تبریک به تیم طراحی اپل، گفت که تولید Vision Pro با «سال‌ها پیشرفت» امکان‌پذیر شد. او همچنین فاش کرد که دیده است مردم وقتی برای اولین بار هدست شرکت تحت مدیریتش را امتحان می‌کنند احساساتی می‌شوند.

البته ادعا‌های تیم کوک صرفا یک تلاش برای بازاریابی محصلولات نیست. Vision Pro واقعا یکی از بهترین هدست‌های واقعیت افزوده‌ای است که صنعت XR تا به حال دیده. نمایشگرهای میکرو OLED آن فوق‌العاده هستند و ردیابی حرکت دست و چشم در این محصول، با دقت بالایی انجام می‌شود. برای کار با ویژن پرو، شما به سادگی باید به آنچه می‌خواهید کلیک کنید، نگاه کنید و سپس دو انگشت اشاره شست خود را روی هم فشار دهید.

جایزه مداد سیاه موسسه D&AD که به اپل اهدا شده است

ویژن پرو خیر، این تجربه واقعیت مجازی است که روی کاربران تاثیر عمیقی می‌گذارد!

البته ممکن است دلیل دیگری نیز وجود داشته باشد که چرا مردم هنگام استفاده از Vision Pro احساساتی می شوند. شاید این اولین باری باشد که آنها از یک دستگاه VR استفاده می کنند. ویژن پرو بدون شک محصول بسیار جذابی است، اما متا کوئست ۳ هم در عین ارزان بودن، هدست بسیار توانمندی می‌باشد.

تنها 25 درصد از بزرگسالان ایالات متحده از کار با یک هدست واقعیت مجازی را تجربه کرده‌اند. اما نکته جالب این است 80 درصد از افرادی که از VR استفاده کرده‌اند، به این محصولات علاقه‌مند شده و تمایل دارند به طور روزانه از این هدست‌ها استفاده کنند. بنابراین حتی قبل از اپل ویژن پرو نیز مردم به وضوح توسط VR شگفت‌زده می‌شدند. با این حال بدون شک، ورود اپل به دنیای XR چشمان بیشتری را به سمت این صنعت جلب کرد. اما تا زمانی که یک نسخه ارزان‌تر از Vision Pro عرضه نشود، هدست اپل برای اکثر مصرف‌کنندگان و علاقه‌مندان دور از دسترس خواهد بود.

نظر شما درباره هدست واقعیت مجازی اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر