حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل برای ارزان تر کردن ویژن پرو به مشکل خورده است

نوشته

2 هفته قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات

در حالی که حدودا سه ماه از عرضه اپل ویژن پرو می‌گذرد، آمار فروش این هدست روندی کاهشی به خود گرفته است. به گفته مارک گرمن، تحلیل گر مشهور محصولات اپل، پیدا کردن راهی برای ارزان تر کردن این محصول، فکر کوپرتینیویی‌ها را شدیدا مشغول خود کرده است.

به لطف برچسب قیمت ۳۵۰۰ دلاری، فروش Vision pro همواره مسئله چالش برانگیزی برای اپل بوده است. همچنین اندازه بسیار کوچک بازار هدست‌های واقعیت مجازی نیز کار را سخت‌تر می‌کند. گرمن هفته پیش اشاره کرد که فروش ویژن پرو کمتر از حد انتظار می‌باشد. علاوه بر این، او معتقد است که اپل باید با عرضه یک آیفون اقتصادی، آمار فروش گوشی‌هایش را بهبود ببخشد.

عدم ارائه یک هدست ارزان قیمت، توان اپل را برای رقابت در بازار کاهش داده است!

به گزارش phonearena، گفته می‌شود که غول مستقر در کالیفرنیا، در پاسخ به کاهش فروش هدست گران قیمت خود، تولید آن‌را کاهش داده است. و این در حالی اتفاق می‌افتد که عملکرد بخش واقعیت مجازی متا(فیسبوک سابق)، در چارک اول سال بسیار خوب بوده است. فصل گذشته نیز سازنده هدست‌های متا کوئست، فروش بسیار خوبی را برای محصولاتش در حوزه AR گزارش کرد. این مسئله باعث می‌شود اپل به عرضه یک نسخه ارزان تر از محصول جنجالی خود، نیاز جدی پیدا کند. اما گویا درباره چگونگی انجام این کار به نتیجه نرسیده‌ است.

ویژن پرو

ویژن پرو

مارک گرمن در این باره می‌گوید:

طبق مسیری که اپل برای ویژن پرو متصور شده است، عرضه نسل بعدی این هدست تا سال ۲۰۲۶ اتفاق نمی‌افتد. و برای همین شرکت در تلاش است تا نسخه‌ای ارازن‌تر از محصول خود را هرچه سریع‌تر عرضه کند. به من گفته شده که اپل درباره چگونگی کاهش قیمت محصول خود، بسیار گیج شده است.

مسئله‌ای که بسیار جلب توجه می‌کند، بروزرسانی نقشه راه اپل برای بخش واقیت افزوده خود است. پیش از این آن‌ها قصد داشتند که نسخه بعدی ویژن پرو را در سال ۲۰۲۵ معرفی کنند. اما آمار فروش کمتر از حد انتظار این محصول، معرفی جانشینش را تا ۲۰۲۶ به تعویق انداخته است.

فروش جهانی ویژن پرو، کمتر از برآورد‌های اولیه اپل خواهد بود.

یکی دیگر از تحیلیل گران محصولات اپل، مینگ چی کو معتقد است که عملکرد ویژن پرو در بازار آمریکا، شرکت را مجبور کرده که پیش‌بینی خود را برای فروش در بازار جهانی تعدیل کند. البته تا زمانی که قیمت این محصول ۳۵۰۰ دلار باقی بماند، نمی‌توان آمار فروش بالایی را برای آن متصور شد.

بدون شک ویژن پرو، یکی از بهترین هدست‌های واقعیت افزوده بازار است، اما به عقیده بسیاری از کارشناسان این محصول نمی‌تواند برچسب قیمت خود را توجیه کند. و با توجه به متن باز شدن سیستم‌ عامل Horizon OS توسط متا، بزودی برند‌های بیشتری به بازار محصولات واقعیت افزوده، ورود خواهند کرد.

با توجه به شرایط، اپل علاوه برا ارائه یک گزینه ارزان تر در اکوسیستم AR خود، باید به کاربران اجازه دهد که بازی های VR موجود در کامپیوترها را نیز از طریق هدست‌های این شرکت تجربه کنند.

نظر شما درباره آینده اپل در حوزه واقعیت مجازی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

اپل همیشه توی ارزون تر کردن محصولات به زحمت میفته 😎

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر