حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موسسه iFixit به همکاری خود با سامسونگ پایان می دهد

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، مطالب ترنجی

iFixit همکاری خود با سامسونگ را به دلیل اختلاف نظر در مورد تعمیرپذیری و چند مسئله دیگر به پایان می‌رساند. iFixit سال‌هاست که محلی برای کسب اطلاعات در مورد نحوه تعمیر انواع محصولات فناوری محبوب، که بسیاری از آنها تلفن‌ها هستند، بوده است. این شرکت مدت زیادی است که راهنماهای تعمیر دستگاه‌های سامسونگ را ارائه می‌کند و از سال 2015 قطعات مورد نیاز برای تعمیر محصولات سامسونگ را به فروش می‌رساند.

در سال 2022، iFixit قراردادی جهت همکاری با سامسونگ امضا کرد. این شرکت قرار بود یک ویترین رسمی برای قطعات تعمیر دستگاه‌های سامسونگ ارائه دهد. همچنین iFixit در طول این مدت یک «دستور العمل کامل برای تعمیر دستگاه‌های سامسونگ» به مراکز تعمیر مستقل علاوه بر قطعاتی که برای تعمیر دستگاه نیاز دارند تهیه کرد. متأسفانه همه چیز طبق برنامه پیش نرفت. iFixit می‌گوید که اهداف سامسونگ با اهداف این شرکت همخوانی ندارد. با اشاره به هزینه بالای تعمیر قطعات و سختی زیاد در تعمیر دستگاه‌هایی که این قطعات برای آن‌ها طراحی شده است. از ماه ژوئن، iFixit می‌گوید که دیگر توزیع کننده قطعات و ابزار شخص ثالث برای محصولات سامسونگ نخواهد بود.

پایان همکاری iFixit سامسونگ به این معنی نیست که که این برند فروش قطعات را متوقف خواهد کرد

در واقع، برای افرادی که قطعات سامسونگ را برای دستگاه‌های خود از iFixit خریداری می‌کنند، خبر خوبی وجود دارد. در زمانی که این همکاری هنوز پا بر جا بود iFixit محدودیت‌هایی برای تولید قطعات تعمیری داشت. به این معنی که فقط تعداد محدودی قطعه برای فروش به مشتریان می‌توانست تولید کند.

اما از ماه ژوئن دیگر چنین نخواهد بود. همانطور که iFixit تأیید می کند، مراکز تعمیر از این پس محدودیتی در زمینه حجم سفارش‌های خود نخواهند داشت. آنها قبلاً محدود به سفارش 7 قطعه برای هر مغازه به ازای هر سه ماه بودند. iFixit می‌گوید: «برای مشتریان تعمیرگاه‌هایمان، ما دیگر تابع محدودیت‌های کمّی خسیسانه سامسونگ نیستیم.

اگرچه قطعات همچنان فروخته خواهند شد، اما ممکن است مانند قبل همیشه قطعات رسمی موجود نباشند. همانطور که گفته شد، iFixit متعهد به ارائه قطعات و کیت‌های تعمیر برای دستگاه‌های سامسونگ، چه رسمی و چه غیر رسمی می‌باشد. این شرکت می‌گوید در صورت موجود بودن، قطعات اصلی را برای فروش قرار می‌دهد و هنگامی که قطعات ساخت سامسونگ در دسترس نیستند خریداران را از این قضیه مطلع می‌کند. iFixit ساخت راهنماهای تعمیرات داخلی برای دستگاه‌های سامسونگ را نیز متوقف می‌کند. با این حال، همچنان مشتریان و اعضای انجمن iFixit را تشویق می‌کند که به ایجاد و اشتراک گذاری آنها ادامه دهند. این شرکت می‌گوید که بیش از نیمی از 100.000 راهنمای تعمیر این شرکت توسط کاربران انجمن iFixit نوشته شده است.

بسیاری از این راهنماها برای طیف گسترده ای از دستگاه‌های مختلف هستند. به علاوه، iFixit هنوز هم قطعات اصلی را به ازای تعداد زیادی از این محصولات به فروش می‌رساند. از جمله گوشی‌هایی مانند سری پیکسل 8.

سامسونگ ممکن است مراکز تعمیر را مجبور به اشتراک گذاشتن داده‌های مشتری‌هایشان کرده باشد

در بیانیه رسمی iFixit در مورد این شراکت چیزی در مورد الزامات قرارداد سامسونگ ذکر نشده است. با این حال، گزارش جداگانه‌ای که در همان زمان منتشر شد حاوی برخی جزئیات بالقوه مضر در مورد نحوه انجام کارها توسط سامسونگ است.

طبق گزارش 404 Media، که ادعا می‌کند نسخه‌ای از قرارداد سامسونگ را به دست آورده است، سامسونگ از تعمیرگاه‌های مستقل خواسته است تا اطلاعات مشتریان را به اشتراک بگذارند. مغازه‌هایی که این قرارداد را امضا کردند نیز موظف بودند اطلاعات مربوط به هر تعمیر را به صورت روزانه آپلود کنند. نکته قابل توجه این است که این قرارداد ممکن است مربوط به سال گذشته باشد. سایت The Verge گزارش می دهد که توافق مذکور ظاهراً مربوط به سال 2023 است و اشاره می کند که سامسونگ در متن این توافق از عبارات و جمله‌هایی که استفاده می‌کرده که با قوانین ایالتی آمریکا در تضاد نبوده است.

مشخص نیست که آیا تصمیم iFixit برای قطع روابط ربطی به این قرارداد دارد یا خیر. اما به نظر می‌رسد که ممکن است این مسئله یکی از دلایل متعدد این شرکت برای پایان همکاری با سامسونگ باشد.

نظر شما چیست؟ آیا با تصمیم iFixit برای قطع همکاری با سامسونگ موافقید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر