حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ به تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ مجهز نخواهند شد

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

به‌گفته نشریه کره‌ای The Elec، سامسونگ در گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ به‌سراغ استفاده از تراشه های اگزینوس نخواهد رفت. سامسونگ تاکنون در تمام گوشی های تاشو خود منحصراً از چیپست های اسنپدراگون استفاده کرده است. بنابراین جای تعجب نیست که این شرکت بار دیگر در نسل ششم تلفن های هوشمند تاشو خود به سراغ استفاده از تراشه های اسنپدراگون برود.

تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ برای گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ به‌اندازه کافی بهینه نیست

سامسونگ در دو نسل اخیر، عملکرد و مصرف انرژی تراشه های خود را بهبود بخشیده است؛ و احتمالاً هدف آن است که کنترل بیشتری بر تجارت گوشی های هوشمند خود داشته باشد و بتواند در هزینه‌ ها هم صرفه‌جویی کند. با نگاهی به گذشته متوجه می‌شویم که تراشه‌های اگزینوس عملکرد کمی (یا بسیار) ضعیف‌تر نسبت به همتایان اسنپدراگون داشتند. سرانجام به‌نظر می‌رسد که اگزینوس در حال نزدیک شدن به تراشه های تولید شده توسط کوالکام است.

گفته می‌شود که اگزینوس ۲۵۰۰ از نظر بهره‌وری انرژی بهتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خواهد بود. البته احتمالا این تراشه به‌همراه سری گلکسی اس ۲۵ معرفی می‌شود؛ و در حال حاضر سامسونگ تنها دو گزینه را برای گوشی های تاشو آینده خود دارد. این غول فناوری کره‌ای می‌تواند از تراشه های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ یا اگزینوس ۲۴۰۰ در گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ استفاده کند. با وجود تمام دستاورد ها، همان‌طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، Samsung MX (واحد کسب و کار گوشی های هوشمند) تصمیم گرفته است تا همکاری با کوالکام را در مورد گوشی های تاشو خود ادامه دهد.

طبق گزارش ها، سامسونگ در استفاده از چیپست اگزینوس ۲۴۰۰ موجود اجتناب می‌کند. زیرا که این تراشه، بهره‌وری انرژی مناسبی ندارد. گلکسی زد فلیپ ۵ دارای باتری ۳,۷۰۰ میلی‌آمپری بود. انتظار می‌رود که سامسونگ در Galaxy Z Flip 6 به‌سراغ استفاده از باتری ۳,۸۸۰ میلی‌آمپری رفته و آن را به‌عنوان یک باتری ۴,۰۰۰ میلی‌آمپری معرفی کند. مشابه باتری استفاده شده در گلکسی اس ۲۴. در هر صورت، استفاده از این باتری هم، برای یک تراشه پرچمدار مناسب نخواهد بود.

نمایشگر گلکسی زد فولد ۶ چین و چروک کمتری دارد + طراحی جدید جزیره دوربین

به‌نظر می‌رسد که سامسونگ، مصرف انرژی و شارژدهی دستگاه را در اولویت قرار داده، با وجود آنکه ممکن است استفاده از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای این شرکت به‌صرفه نباشد. نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی