حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با هسته های Oryon در اواسط پاییز معرفی می‌شود

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | اخبار، کوالکام

کوالکام در اکتبر سال گذشته میلادی رویداد Snapdragon Summit را در هاوایی برگزار کرد. در این رویداد از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ رونمایی شد. هم اکنون تأیید شده که Snapdragon Summit امسال نیز در ماه اکتبر برگزار می‌شود. در رویداد امسال هم، شاهد معرفی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خواهیم بود.

رونمایی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در اکتبر سال جاری میلادی تأیید شد

مدیر ارشد اجرایی کوالکام، دان مک‌گوایر، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X، تأیید کرد که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از هسته های Oryon برخوردار خواهد بود. پیش از رونمایی از این تراشه پرچمدار، انتظار می‌رود که کوالکام چیپست جدیدی از سری Snapdragon 8 را معرفی کند. این تراشه که با شماره مدل SM8635 شناخته می‌شود دارای یک هسته Cortex-X4 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز است. برای این چیپست، پردازنده گرافیکی Adreno 735 نیز در نظر گرفته شده است.

شایعه شده است که این تراشه بر روی لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد. اسنپدراگون SM8635 در بنچمارک AnTuTu موفق کسب امتیاز ۱.۷ میلیون شده که احتمالاً بین اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و ۸ نسل ۲ قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود که این تراشه، Snapdragon 8s Gen 2 یا Snapdragon 8 Gen 3 Lite نام داشته باشد.

یک افشای اطلاعاتی در گذشته، عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را فاش کرده است. ظاهراً این تراشه می‌تواند به‌طور روان بازی Genshin Impact را به مدت ۴۵ دقیقه با وضوح 1080p و نرخ ۶۰ فریم در ثانیه اجرا کند. از آنجایی که این چیپست هنوز در حال توسعه است، احتمالا نسخه نهایی عملکرد بهتری خواهد داشت. انتظار داریم که نسخه نهایی Snapdragon 8 Gen 4 بتواند Genshin Impact را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و با وضوح بالاتر اجرا کند. همچنین گزارش دیگری نیز منتشر شده که نشان می‌دهد پردازنده گرافیکی این چیپست پرچمدار آینده کوالکام (Adreno 830) در استرس تست 3DMark Wild Life حدود ۱۰ درصد امتیاز بیشتری نسبت به تراشه M2 اپل کسب کرده است. این عملکرد بسیار قابل توجه است، زیرا که Apple M2 برای دیوایس های بزرگتری مانند مک، طراحی شده است.

اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام رسماً معرفی شد: هوش مصنوعی روی دستگاه و ارتباط یکپارچه

نظر شما درباره Snapdragon 8 Gen 4 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی