حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهم بازار سامسونگ در اروپا رو به افزایش است

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

پس از یک عملکرد خوب در سال ۲۰۲۳، فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سه ماهه اول 2024 در اروپا و در سراسر جهان همچنان رو به افزایش است. این شرکت حتی موفق شد رتبه اول را در قاره کهن که چند سال پیش از دست داده بود، دوباره به دست آورد. عرضه سری گلکسی اس 24 با مجموعه قابلیت‌های Galaxy AI کمک زیادی به افزایش سهم سامسونگ در بازار کرده است.

به گزارش androidheadlines جدیدترین مطالعه بازار توسط Counterpoint Research، سامسونگ را در موقعیت بسیار خوبی در بازار گوشی‌های هوشمند اروپا قرار داده است. بر اساس این گزارش، غول کره جنوبی در سه ماهه اول سال جاری 32 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. این شرکت شاهد افزایش فروش 7 درصدی نسبت به سال گذشته بود. به لطف این موضوع، کره‌ای‌ها توانستند جایگاه بزرگ‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در اروپا را از شیائومی پس بگیرند.

سامسونگ در سه ماهه اول 2024 بیشترین سهم بازار را در اروپا به خود اختصاص داده است

دو سال پیش، غول چینی جایگاه سامسونگ را به عنوان برند اصلی گوشی‌های هوشمند در مناطق اروپای مرکزی و شرقی به دست آورد. اکنون، سری گلکسی اس 24، سامسونگ را به موفق به بازپس گیری رتبه خود کرده است. به طور کلی، بازار گوشی‌های هوشمند اروپا نسبت به سال گذشته رشد 10 درصدی را نشان داد که پس از چند سال کاهش، خبر خوبی است. سامسونگ نیز بزرگ‌ترین برنده این احیای بازار است.

از سوی دیگر، اپل در سه ماهه اول سال 2024 نسبت به سال قبل از کاهش سهم خود در بازار اروپا رنج برد و از 27 درصد به 25 درصد رسید. دلیل این امر هم علاقه به گوشی‌های هوشمند سامسونگ و هم کاهش فروش آیفون است. معمولاً با نزدیک شدن به عرضه نسل بعدی، فروش آیفون‌ها کاهش می‌یابد. بنابراین ممکن است در ماه‌های آینده سهم این شرکت از بازار کمی بیشتر کاهش یابد.

برخی از برندهای چینی به طور تصاعدی رشد کردند

برندهای چینی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول 2024 عملکرد خوبی از خود نشان دادند. چشمگیرترین موارد مربوط به گوشی‌های Honor و Realme است که به ترتیب 67 درصد و 59 درصد افزایش فروش داشته‌اند. هر دو شرکت موفق شدند هر کدام 4 درصد از سهم بازار اروپا را به خود اختصاص دهند. همچنین شیائومی فروش خود را 11 درصد افزایش داد و 18 درصد از سهم بازار اروپا را به خود اختصاص داده است.

همه برندهای دیگر گوشی‌های هوشمند 18 درصد باقی مانده از بازار را به اشتراک می‌گذارند. کاهش فروش دستگاه‌های OPPO و OnePlus خودنمایی می‌کند و این دو برند از لیست ۵ فروشنده برتر بازار خارج شده‌اند. این به دلیل تقابل حقوقی بر سر حق ثبت اختراع بین کنسرسیوم BBK(هولدینگ مال دو برند مذکور) و نوکیا است. گفتنی است، هر دو شرکت مشکلات خود را در اوایل سال جاری حل کردند. بنابراین، دستگاه‌های OPPO و OnePlus بار دیگر در بازارهای کلیدی اروپا در دسترس خواهند بود.

نظر شما درباره آمار فروش سامسونگ چیست؟ به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها با سرمایه گذاری روی Galaxy AI توانسته‌اند توجه کاربران را به خود جلب کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر