حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهم هوآوی از بازار اروپا به کدام برند خواهد رسید؟

روی هم رفته سال ۲۰۲۰ سال تاریکی برای صنعت گوشی های هوشمند بود. به دلیل تعطیلی های طولانی و محدود شدن فعالیت های اقتصادی، عرضه گوشی در بازار اروپا با ۱۴ درصد کاهش در مقایسه با سال گذشته روبرو شد. علیرغم افت در بازار گوشی های هوشمند اروپا در سال ۲۰۲۰ که به خاطر همه گیری کرونا رخ داد، برخی شرکت ها عملکرد خوبی از خود نشان دادند و حتی توانستند سهم هوآوی از بازار اروپا را به خود اختصاص دهند.

سهم هوآوی از بازار اروپا به کدام برند خواهد رسید؟

بر اساس گزارش منتشر شده توسط counterpoint شرکت های شیائومی و اوپو حداکثر استفاده از کاهش عرضه سامسونگ و مشکلات هوآوی را برده اند و توانستند سهم هوآوی از بازار اروپا را به خود اختصاص دهند.

سامسونگ : تعداد دستگاه های عرضه شده کمتر، سهم بازار بیشتر

گزارش Counterpoint از سهم برندهای مختلف از بازار گوشی های هوشمند اروپا

گزارش Counterpoint از سهم برندهای مختلف از بازار گوشی های هوشمند اروپا

در رده های بالای سهم برندها از بازار اروپا، سامسونگ و اپل قرار دارند که اگرچه توانستند به وضعیت پایدار خود ادامه دهند،‌اما نتوانستند از عقب نشینی هوآوی استفاده لازم را ببرند. مجموع سهم این دو برند در بازار اروپا به ۵۴ درصد رسید.

همانند نتایج منتشر شده در سهم بازار جهانی، سامسونگ سال ۲۰۲۰ را به عنوان بزرگ ترین سازنده گوشی هوشمند در اروپا به پایان رساند، هرچند نسبت به سال گذشته با افت ۱۲ درصدی میزان فروش در دستگاه ها خود روبرو بوده است. counterpoint دلیل این امر را به خاطر عملکرد ضعیف سری گلکسی اس ۲۰ در بازار و عرضه اولین سری آیفون های 5G می داند. با همه ی اینها، سامسونگ توانست سهم خود از بازار اروپا را با افزایش یک درصدی به ۳۲ درصد برساند.

فروش گلکسی اس ۲۰ نصف گلکسی اس ۱۰ بوده است:‌ کرونا یا قیمت نابخردانه؟

اپل که سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ را با فروشی بیشتر از سامسونگ به پایان رسانیده بود، در رده بندی کلی سال در جایگاه دوم قرار گرفت. به لطف عملکرد سری آیفون ۱۲ در بازار، رشد سالیانه آنها با کاهش یک درصدی مواجه شد.

شیائومی و اوپو سهم هوآوی از بازار اروپا را به خود اختصاص می دهند

شیائومی می ۱۱ - شیائومی سهم هوآوی از بازار اروپا را به خود اختصاص داده است

شیائومی می ۱۱ – شیائومی سهم هوآوی از بازار اروپا را به خود اختصاص داده است

برنده اصلی در سال ۲۰۲۰ شیائومی بود. آنها توانستند از زمین خوردن هوآوی حداکثر استفاده را ببرند و شیائومی هم اکنون در جایگاه سومین برند سازنده گوشی هوشمند در اروپا قرار دارد. بر اساس گزارش Counterpoint آنها توانستند با فروش قوی خود در اسپانیا و ایتالیا، تعداد دستگاه های فروخته شده خود نسبت به سال ۲۰۱۹ را دو برابر کنند. در نتیجه رشد شیائومی، هوآوی به جایگاه چهارم سقوط کرد. میزان فروش هوآوی در مقایسه با سال گذشته با ۴۳ درصد افت مواجه بوده است و سهم هوآوی از بازار اروپا نیز از ۱۹ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۱۲ درصد در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

در نهایت شاهد عملکرد خوب برند های زیر مجموعه BBK الکترونیکس در بازار اروپا بوده ایم. اوپو همچنان بزرگترین برند زیر مجموعه BBK در بازار اروپا است. آنها در مقایسه با سال ۲۰۱۹،‌شاهد افزایش فروش ۸۲ درصدی در سال ۲۰۲۰ بوده اند که سهم آنها از بازار را به ۴ درصد می رساند.

ریلمی توانست با عملکرد چشمگیر خود در جایگاه هفتم قرار گیرد. آنها شاهد یک افزایش خیلی شدید در میزان فروش خود در سال ۲۰۲۰ بودند و در مقایسه با سال ۲۰۱۹ – که اولین سال حضور آنها در بازار اروپا بود – افزایش تقریبا ۱۱ برابری را تجربه کردند. آنها فقط ۶۰۰ هزار عدد گوشی کمتر از وان پلاس فروختند، که فقط شاهد افزایش ۵ درصدی در سال ۲۰۲۰ بود. به نظر می رسد که برنامه عرضه سیستماتیک گسترده ریلمی در بازار اروپا در حال نتیجه دادن است.

سال ۲۰۲۱ چگونه خواهد بود؟

اوپو رنو ۴ پرو 5G - اوپو بخشی از سهم هوآوی از بازار اروپا را به خود اختصاص داده است

اوپو رنو ۴ پرو 5G – اوپو بخشی از سهم هوآوی از بازار اروپا را به خود اختصاص داده است

ریلمی فرصت خوبی برای افزایش سهم خود در بازار اروپا در سال ۲۰۲۱ دارد. آنها قصد دارند تا با عرضه ریلمی GT ارزانترین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ را در دسترس کاربران اروپایی قرار دهند. وان پلاس تلاش خواهد کرد تا با عرضه سری وان پلاس ۹ از رشد هرچه بیشتر ریلمی در بازار اروپا جلوگیری کند.

علیرغم مشکلاتی که گریبان گیر سامسونگ در سال ۲۰۲۰ رشد، به نظر می رسد که آنها در سال ۲۰۲۱ آینده درخشان تری پیش رو داشته باشند. گفته می شود که سری گلکسی اس ۲۱ در مقایسه با نسل قبلی خود فروش بهتری را تجربه کرده است. اپل نیز امسال احتمالا فقط از جایگزین آیفون ۱۲ رونمایی خواهد کرد.

در رابطه با هوآوی هم بعید است که شرایط آنها در سال ۲۰۲۱ بهبود پیدا کند، مخصوصا که رقیبان این برند در حال عرضه گوشی های زیادی در همه ی بازه های قیمتی به بازار هستند. شما فکر می کنید که کدام شرکت بتواند از مشکلات هوآوی حداکثر بهره را ببرد و سهم هوآوی از بازار اروپا را به خود اختصاص دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Finch

سری کی40 با قیمت معقول وارد اروپا بشه فاتحه هواوی خوندس رسما

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد