حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مک بوک تاشو با نمایشگر 20 اینچی بدون چین‌وچروک سال 2026 از راه می‌رسد

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، لپ‌تاپ

گفته می‌شود که اپل درحال کار بر روی دستگاه‌های تاشو تمام‌صفحه است. بااین‌حال، برخلاف رقبا، تمرکز این شرکت کمتر بر روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های تاشو بوده و درعوض بر روی یک مک بوک تاشو تمام‌صفحه خواهد بود.

مک بوک تاشو

مینگ چی کو پیش از این گزارش داده بود که اپل درحال توسعه یک مک بوک 20.3 اینچی برای سال 2027 است. امروز اما، این تحلیلگر چندین جزئیات کلیدی جدید در مورد مک‌بوک تاشو آینده‌نگر که سال 2026 از راه می‌رسد، به اشتراک گذاشته است.

در اینجا برخی از ویژگی‌های کلیدی که کو انتظار دارد در مک‌بوک تاشو مشاهده کند، آورده شده است:

  •      گزینه‌های متعدد نمایشگر تاشو هنوز امکان‌پذیر است، با شایعه پنل 20.3 اینچی که احتمالاً با یک پنل 18.8 اینچی جایگزین می‌شود. زمانی که تا شود، این دستگاه ابعادی در حد یک مک بوک 14-15 اینچی خواهد داشت.
  •      اکنون انتظار می‌رود این دستگاه در سال 2026 معرفی شود، یک سال زودتر از آنچه قبلاً گزارش شده بود.
  •      انتظار می‌رود مک‌بوک تراشه‌های سری M5 را دریافت کند که مطابق با جدول زمانی موردانتظار M4 تا پایان سال 2025 در سری مک است.
  •      هدف اپل ارائه طراحی بدون چین‌وچروک برای نمایشگر تاشو است.
مک بوک تاشو

مک بوک تاشو

کو همچنین در مورد جاه‌طلبی‌های طراحی اپل می‌گوید:

«اپل قصد دارد این پنل را تا حد امکان بدون چین‌وچروک کند و به مشخصات طراحی بالایی هم برای پنل و هم برای لولا نیاز دارد. در نتیجه هزینه پنل و لولا بسیار بالاست. برآوردهای اولیه فعلی هزینه پنل و لولا را به‌ترتیب در حدود 600-650 دلار و 200-250 دلار نشان می‌دهد.»

این هزینه بالای قطعات به این معنی است که انتظار می‌رود این مک بوک به نقطه شروع قیمتی برسد که بسیار بیشتر از لپ‌تاپ فعلی اپل است.

کو می‌گوید:

«با توجه به هزینه بالای نمایشگر و لولا، مک بوک تاشو احتمالاً گران خواهد بود. مگر اینکه اپل بتواند قبل از تولید انبوه، بازدهی را به‌میزان قابل‌توجهی بهبود بخشد و هزینه‌ها را کاهش دهد. هزینه مک بوک تاشو می‌تواند به Vision Pro فعلی نزدیک شود.»

نظر شما درباره مک‌بوک تاشو اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی