حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۷ اولترا یک جهش رو به جلو خواهد بود

نوشته

4 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

با معرفی iPhone X، احساس می‌کردیم که محصولی از آینده است. صفحه نمایش OLED، فناوری Face ID، طراحی تمام صفحه و تجربه کاربری جدید. پس از چند آیفون تکراری ،iPhone X یک جهش رو به جلو بود. انتظار می‌رود که دوباره، شاهد جهش دیگری از سوی اپل باشیم. آیفون ۱۷ اولترا با ویژگی های جذاب و جدید، در راه است.

آیفون ۱۷ اولترا ضخامت بسیار کمی خواهد داشت

طبق گزارش های منتشر شده، iPhone 17 Ultra که در سال آینده میلادی معرفی خواهد شد، دارای مشخصات و ویژگی های جذابی است. یک مدل جدید به سری آیفون ۱۷ اضافه می‌شود که احتمالا دارای پسوند «اولترا» خواهد بود. آیپد پرو M4 اخیراً عنوان باریک‌ترین دستگاه اپل را از آن خود کرده است. اگر این آیپد را در دستان خود بگیرید، احساس می‌کنید که گویی از آینده آمده است. البته کاملاً مانند فیلم های علمی تخیلی نیست که شخصیت ها صفحه هایی به‌نازکی کاغذ را در دست خود بگیرند، اما در حال نزدیک شدن به این رویا هستیم! iPhone 17 Ultra می‌تواند با ضخامت بسیار کم خود، مانند دستگاهی از آینده باشد.

احتمالاً iPhone 17 Ultra مانند آیپد پرو جدید ضخامت بسیار کمی دارد

اما ممکن است این سوال پیش آید که اصلاً چه نیازی به یک آیفون با ضخامت کم داریم؟ مدل فعلی کاملاً خوب است و احتمالاً هیچکس به یک آیفون نازک نیازی ندارد. اما iPhone 17 Ultra می‌تواند عصر جدیدی را برای طراحی تلفن های هوشمند اپل آغاز کند. البته نازک‌تر و سبک‌تر بودن همیشه به معنای بهتر بودن نیست. اما در اغلب اوقات اینگونه خواهد بود. همان‌طور که آیپد پرو جدید، کاربران را تحت تاثیر قرار داد.

سری iPhone 17 با دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی از راه می‌رسد 

انتظار می‌رود که تمامی اعضای سری آیفون ۱۷ به دوربین سلفی ارتقاء یافته مجهز شوند. در حال حاضر، آیفون ها از دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی برخوردارند که احتمالا در سری iPhone 17 شاهد تجهیز گوشی های اپل به دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی خواهیم بود. متاسفانه اما اطلاعات کمی درباره دوربین های موجود در قاب پشتی در دست است. البته، The Information اطلاعاتی را درباره طراحی دوربین های قاب پشتی سری iPhone 17 به اشتراک گذاشته است. انتظار می‌رود که در این گوشی های هوشمند آینده اپل شاهد جابجایی جزیره دوربین از سمت چپ، به مرکز بالای قاب پشتی باشیم.

iPhone 15 Pro Max

مدت‌هاست که شاهد عرضه گوشی های اندرویدی با جزیره دوربین در مرکز بالای قاب پشتی هستیم. بنابراین است که سری آیفون ۱۷ با این تغییر روانه بازار شوند. احتمالا آیفون ۱۷ اولترا تنها مدلی خواهد بود که این تغییر طراحی را دارد. اگر این تغییر مکان دوربین درست باشد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که دلیلی برای آن وجود داشته باشد. احتمالا این مدل دارای تکنولوژی سطح بعدی دوربین هاست، که در سایر اعضای سری آیفون ۱۷، شاهد به‌کارگیری آن نخواهیم بود. اگر اپل در تلاش است تا میانگین قیمت فروش آیفون را افزایش دهد، ویژگی های پیشرفته دوربین یکی از بهترین راه هایی است که می تواند مشتریان را جذب کند.

اپل iPhone 17 Ultra دارای ویژگی های نرم‌افزاری منحصربه‌فردی خواهد بود

زمانی که اپل iPhone X را معرفی کرد، بخش بزرگی از تغییرات مربوط به نرم‌افزار بود. با رونمایی از اپل واچ اولترا نیز، شاهد تغییرات نرم‌افزاری بودیم. کاربران این ساعت هوشمند می‌توانند فیس واچ ها را شخصی‌سازی کنند، امکانی که تا پیش از آن در دسترس نبود. حالت شب نیز، تجربه جدیدی را در اختیار کاربران این ساعت هوشمند قرار می‌دهد. حذف دکمه Home در آیفون ایکس نیز یک تغییر بزرگ بود. اما با تغییرات عمده‌ای در UX همراه شد.

ماکت سری آیفون ۱۶

منبع این گزارش معتقد است که با آیفون ۱۷ اولترا نیز شاهد تغییرات نرم‌افزاری خواهیم بود. احتمالا ویژگی هایی در iOS وجود خواهد داشت که تنها مختص این مدل است. شاید این ویژگی ها مربوط به اندازه صفحه نمایش منحصر به فرد iPhone 17 Ultra نسبت به سایر اعضای این سری است. انتظار می‌رود که این دستگاه دارای بریدگی نمایشگر کوچک‌تری باشد. در هر صورت، ویژگی های نرم‌افزاری یکی از راه هایی است که اپل می‌تواند iPhone 17 Ultra را از خواهران و برادرانش متمایز کند.

ما به‌عنوان یک مصرف‌کننده، عادت کرده‌ایم که مدل های Pro، بهترین آیفون ها هستند. اما اپل با محصولات دیگر خود نشان داده است که جا برای نسخه Ultra وجود دارد. هفت سال از عرضه آیفون X می‌گذرد و بنابراین انتظار یک جهش بزرگ رو به جلو دیگر را در گوشی های هوشمند اپل داریم. انتظار می‌رود که یک آیفون پریمیوم جدید، برای مشتریان جذاب باشد.

آیفون ۱۷ پرو اولین محصول با تراشه ۲ نانومتری ساخت TSMC خواهد بود

نظر شما درباره آیفون ۱۷ اولترا چیست؟ آیا این گوشی هوشمند گران‌قیمت می‌تواند توجه کاربران را به‌سوی خود جلب کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی