حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۷ پرو اولین محصول با تراشه ۲ نانومتری ساخت TSMC خواهد بود

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

شایعات آیفون‌ها معمولا نه فقط مربوط به نسل بعدی، بلکه تا چند نسل بعدتر آن را شامل می‌شود. مثلا هنوز حدود ۵ ماه تا رونمایی از سری iPhone 16 فاصله داریم اما درباره سری iPhone 17 شایعاتی وجود دارد. به تازگی شنیده می‌شود که آیفون ۱۷ پرو اولین محصول با تراشه ۲ نانومتری ساخت TSMC خواهد بود.

آیفون ۱۷ پرو

طبق گزارش جدیدی که امروز منتشر شد، سال آینده آیفون 17 پرو اولین آیفونی خواهد بود که دارای تراشه ساخته شده بر روی فرآیند 2 نانومتری TSMC است.

تراشه‌سار قراردادی تایوانی یعنی TSMC اعلام کرد که از سال ۲۰۲۲ کار بر روی فرآیند ۲ نانومتری را آغاز کرده است. حتی در آن زمان شایعات حاکی از آن بود که آیفون 17 پرو اولین دستگاهی خواهد بود که تراشه‌ای را با استفاده از این فرآیند ارائه می‌کند.

به تازگی، این گزارش دوباره مطرح شده است. انتظار می‌رود تولید محدود فرآیند 2 نانومتری اواخر سال جاری در TSMC آغاز شود. تولید انبوه آن سال 2025 خواهد بود که برای استفاده دز آیفون ۱۷ پرو کاملا به موقع است. انتظار داریم که سری iPhone 17 جایی در اواسط سال ۱۴۰۴ رونمایی شود.

اوایل سال جاری ادعا شد که اپل حداقل در ابتدا، کل فرآیند 2 نانومتری TSMC را سفارش داده است. به غیر از آیفون 17 پرو، ظاهراً تراشه‌های 2 نانومتری دیگری نیز برای استفاده در مک‌بوک‌های اپل در نظر گرفته شده‌اند.

گام بعدی پس از 2 نانومتر، نسخه بهبودیافته فرآیند 2 نانومتری خواهد بود که برای پایان سال 2026 پیش‌بینی می شود. سپس جهش به فرآیند 1.4 نانومتر انجام خواهد شد – البته اگر این گزارش دقیق باشد.

انتظار می‌رود سری آیفون 16 و iOS 18 هر دو اواخر امسال با تمرکز زیادی روی هوش مصنوعی به صورت عمومی عرضه شوند. احتمالا بخش قابل‌توجهی از این پردازش روی دستگاه خواهد بود. برای افزایش سهم پردازش آفلاین هوش‌مصنوعی نیاز مبرم به تراشه‌های قوی‌تر و کم‌مصرف‌تر است که احتمالا در سری آیفون ۱۷ پرو و تراشه‌های ۲ نانومتری این موضوع بهتر محقق شود.

نظر شما چیست؟ منتظر iPhone 17 Pro هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)