حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی هوش مصنوعی Recall مایکروسافت آینده کامپیوترهای شخصی را متحول می‌کند

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | حتما بخوانید، مایکروسافت، هوش مصنوعی

امشب و در رویداد مایکروسافت، برند Copilot Plus برای کامپیوترهای مجهز به هوش‌مصنوعی رونمایی شد. یکی از این موارد با نام “به خاطر آوردن” یا “Recall” شناخته می‌شود. آنطور که گفته شده، ویژگی هوش مصنوعی Recall مایکروسافت آینده کامپیوترهای شخصی را متحول می‌کند.

ویژگی هوش مصنوعی Recall مایکروسافت

ویژگی Recall کلید مایکروسافت برای باز کردن قفل آینده رایانه‌های شخصی است. این ابزار پیشگامانه جدید مایکروسافت که با هوش مصنوعی کار می‌کند، می تواند مانند یک مورخ شخصی هر چیزی را که روی رایانه شخصی خود “دیده” یا “انجام داده‌اید”، جستجو و به خاطر بیاورد.

مایکروسافت ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی Recall را برای سیستم عامل ویندوز 11 معرفی کرده است.

آنطور که گفته شده، این ابزار جدید تمام مواردی را که در رایانه‌تان می‌بینید و کارهایی را که انجام می‌دهید، پیگیری می‌کند و سپس به شما امکان جستجو و بازیابی همه موارد گفته شده را، می‌دهد.

مایکروسافت ویژگی هوش مصنوعی ریکال را در داخل AI Explorer قرار داده است و عملکرد آن بسیار گسترده خواهد بود. این شامل موارد زیر می‌شود:

۱- ثبت کارهایی که در برنامه‌های مختلف انجام می‌دهید.

۲- ردیابی ارتباطات شما در جلسات آنلاین.

۳- به خاطر سپردن تمام وب سایت‌هایی که برای تحقیق از آنها بازدید کرده‌اید.

و …

برای استفاده از این قابلیت کافی است از عملگر Recall استفاده کنید تا یک تصویر از آن دوره زمانی مورد نظر به شما نمایش داده شود. البته که نگرانی‌هایی از بابت حریم خصوصی پیش خواهد آمد اما مایکروسافت به کاربران قول می‌دهد که فهرست این موارد روی دستگاه شما باقی بماند. همچنین می‌توانید محتوای ضبط‌شده را متوقف یا حذف کنید یا برنامه‌ها یا وب‌سایت‌های خاصی را از این عملکرد حذف کنید.

در واقع، هر کاری که در رایانه شخصی انجام می دهید در یک جدول زمانی قابل کاوش ظاهر می‌شود . می توانید در آن پیمایش کنید. همچنین می‌توانید اتفاق‌های جلسات آنلاین را به لطف Live Captions و به صورت متنی جستجو کنید.

اگر این توصیفات آشنا به نظر می رسد، مایکروسافت قبلا ایده مشابهی را در ویندوز 10 با نام Timeline امتحان کرد اما این ویژگی در سال 2021 متوقف شد. بد نیست بدانید که قبلاً یک برنامه بسیار مشابه برای مک به نام Rewind وجود داشته است. این نرم‌افزار روی مک‌های سری M کار می‌کند و مانند Recall، هر کاری را که انجام می‌دهید ثبت می‌کند، به تمام جلسات شما گوش می‌دهد و به شما امکان می‌دهد تا آن‌ها را یادآوری کنید

با این حال با ویژگی Recall مایکروسافت شما یکپارچه سازی عمیق و بومی را با سیستم عامل ویندوز دریافت می کنید، در حالی که Rewind یک برنامه شخص ثالث است که باید آن را نصب کرده و مجوزهای سیستم را به آن بدهید.

باید بدانید که ویژگی Recall روی هر رایانه ویندوز 11 کار نمی‌کند. شما باید یکی از چندین رایانه شخصی جدید که با برند Copilot Plus عرضه خواهند شد را خریداری کنید که از تراشه‌های جدید کوالکام Snapdragon X Elite پشتیبانی می‌کنند و دارای واحد پردازش عصبی (NPU) مورد نیاز برای Recall هستند.

مایکروسافت از کامپیوترهای Copilot Plus رونمایی کرد

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این ویژگی می‌تواند جذاب باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)