حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت Recall ویندوز 11 روی پردازنده های پشتیبانی نشده نیز قابل اجرا است

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | مایکروسافت

چند روز پس از معرفی قابلیت Recall برای ویندوز 11، یک توسعه دهنده نشان داد که این ویژگی می‌تواند روی CPU های پشتیبانی نشده نیز اجرا شود. در حال حاضر، Recall برای کار بر روی رایانه‌های شخصی Copilot+ طراحی شده است. با این حال، به نظر می‌رسد که این بیشتر به دلایل عملکردی است تا سازگاری.

مایکروساف با معرفی Recall، دوره جدیدی را برای ویندوز شروع کرد

در این ماه، مایکروسافت طی کنفرانس بیلد خود برای توسعه دهندگان، Recall را به عنوان یک ویژگی ویندوز مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی کرد. این نرم‌افزار، دائماً از کارهایی که در طول روز روی رایانه شخصی خود انجام می‌دهید، اسکرین شات می‌گیرد. سپس عکس‌ها را در یک جدول زمانی ذخیره می‌کند که بعداً اگر به آن نیاز داشتید، کارهایی را که انجام داده‌اید یادآوری می‌کند. برای مثال، می‌توانید از رایانه شخصی خود بخواهید که ارائه‌ای را که در یک روز خاص روی آن کار می‌کردید، برایتان پیدا کند، یا با استفاده از زبان طبیعی به شما یادآوری کند که کجا تصویری از رنگ خاصی از کفش را دیده‌اید.

این واقعیت که رایانه شخصی شما هر کاری را که در طول روز انجام می‌دهید را «نظارت» می‌کند، نگرانی‌هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد کرد. با این حال، مایکروسافت ادعا می‌کند که این ویژگی 100٪ به صورت آفلاین کار می‌کند. یعنی در تئوری، هیچ کدام از عکس‌هایی که ذخیره می‌شوند، دستگاه شما را ترک نمی‌کنند. همچنین به همین دلیل است که Recall فقط با رایانه‌های شخصی Copilot+ سازگار است. این دستگاه‌ها شامل چیپ‌ست‌هایی با واحد‌های پردازش عصبی(NPU) قدرتمند (تراشه‌های Snapdragon X در حال حاضر) هستند که می‌توانند نیازهای بالای پردازش هوش مصنوعی را برطرف کنند.

قابلیت Recall ویندوز ۱۱

قابلیت Recall ویندوز 11 (به سختی) با پردازنده‌های پشتیبانی نشده سازگار است

با این حال، توسعه دهنده به نام Albacore ثابت کرده که می‌توانید Recall را در دستگاه‌های ویندوزی با پردازنده‌های پشتیبانی نشده فعال کنید. ویدیوی پیوست شده به پست این شخص در ایکس(توییتر سابق) نشان می‌دهد که این ویژگی روی دستگاهی کار می‌کند که از سخت افزار غیرسازگار ARM64 پشتیبانی می‌کند.

او در پست خود می‌گوید:

پیشرفت بزرگی در زمینه اجرای Recall روی پردازنده‌های Arm64 ایجاد کرده‌ام، خبر خوب اینکه هیچ پردازنده اسنپدراگون ایک الیتی در کار نیست!✨

قابلیت مذکور از نظر تئوری باید بتواند روی پردازنده‌های Intel و AMD نیز کار کند، اما برند‌های سازنده لپتاپ فقط بسته‌های مدل ML مخصوص Arm64 را دریافت کردند، بنابراین هنوز کار زیادی نمی‌توانم انجام دهم. این ویدیو نیز یک پیش نمایش کوچک است که نمایشگر را نشان می‌دهد.

گفتنی است، این ویدیو همچنین نشان می‌دهد که چرا Recall برای کار بر روی رایانه‌های شخصی Copilot+ طراحی شده است. در سیستم مورد استفاده توسط Albacore که از Recall پشتیبانی نمی‌کند، این ویژگی به صورت کند و همراه با لگ زیاد کار می‌کند. دلیل این موضوع نیز قدرتمند نبودن NPU پردازنده مورد استفاده توسط Albacore است. این احتمال نیز وجود دارد که با گذشت زمان و جمع‌آوری اسکرین شات‌های بیشتر و بیشتری از فعالیت شما، عملکرد دستگاه حتی بدتر هم شود.

بنابراین، در حالی که می‌توانید Windows Recall را در دستگاه‌هایی با CPU پشتیبانی نشده فعال کنید، بهتر است این کار را انجام ندهید. یا اگر انجام می‌دهید، آن را به عنوان چیزی برای گذراندن اوقات فراغت خود یا یک پروژه شخصی در نظر بگیرید.

نظر شما درباره قابلیت جدید ویندوز ۱۱ چیست؟ آیا این ویژگی شما را بابت مسائل مربوط به حریم خصوصی نگران می‌کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر