حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدل ۹ هسته‌ای پردازنده M4 اپل، تفاوت چندانی با مدل ۱۰ هسته‌ای ندارد

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها

پردازنده M4 که در آخرین آیپد پروهای اپل در حال استفاده می‌باشد در دو مدل ۹ و ۱۰ هسته‌ای بدست کاربران می‌رسد. پیش از این در ترنجی برای شما نوشتیم که مدل ۱۰ هسته‌ای به راحتی پردازنده M3 Pro را شکست می‌دهد. اما اکنون نتایج بنچمارک‌های مدل ۹ هسته‌ای رسیده است. خوشبختانه نسخه پایه M4 اختلاف چندانی با مدل ۱۰ هسته‌ای ندارد اما همیشه کاربرانی هستند که فقط به داشتن بهترین راضی می‌شوند.

نسخه ۹ هسته‌ای M4 در عملکرد چند هسته‌ای فقط ۲ درصد از مدل ۱۰ هسته‌ای ضعیف‌تر است

به گزارش wccftech یک آیپد پرو با کد نام «iPad 16,4» در بنچمارک گیکبنچ مورد آزمایش قرار گرفته و موفق شده که امتیاز ۳.۶۳۰ را در بخش تک هسته‌ای و ۱۳.۰۶۰ را در بخش چند هسته‌ای کسب کند. پردازنده مورد استفاده در این آیپد از چیدمان ۶+۳ استفاده می‌کند و یک هسته عملکرد محور کمتر از مدل ۱۰ هست‌ای M4 دارد که از آرایش ۶+۴ بهره می‌برد. چنین تفاوتی معمولا صرفا عملکرد چند هسته‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما در کمال تعجب امتیاز چند هسته‌ای این دو مدل تقریبا یکسان است. نسخه ۱۰ هسته در همین آزمون موفق به کسب امتیاز ۳.۷۶۷ و ۱۴.۶۷۷شده است.

نتایج مدل ۹ هسته‌ای پردازنده M4

نتایج مدل ۹ هسته‌ای پردازنده M4

با توجه به نتایج فوق، مدل‌های مختلف پردازنده M4 حداکثر ۲ درصد با یکدیگر اختلاف عملکرد دارند. این تفاوت در کاربری‌های روزمره به هیچ وجه احساس نخواهد شد. اما این تمام ماجرا نیست، اپل برای تشویق کاربران خود برای خرید کانفیگ‌های بالاتر آیپد پرو‌های جدیدش، گزینه‌های دارای 16GB رم را صرفا در مدل‌های ۱ و ۲ ترابایتی قرار داده که از مدل ۱۰ هسته‌ای M4 استفاده می‌کنند. مدل ۹ هسته‌ای پردازنده جدید اپل صرفا با کانفیگ‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگاباتی عرضه می‌شود که به 8GB رم محدود شده‌اند. با این اوصاف اگر رم بیشتری لازم دارید مجبور به ارتقا دادن پردازنده تبلت خود می‌باشید.

قیمت مدل پایه آیپد پرو ۱۱ اینچی با کانفیگ ۸/۲۵۶، ۹۹۹ دلار می‌باشد که مبلغ بالایی محسوب می‌شود. علاوه بر این اگر به پردازنده ۱۰ هسته‌ای نیاز دارید باید حداقل ۱۵۹۹ بپردازید. بسیار بعید بنظر می‌رسد که یک هسته بیشتر بتواند تفاوتی برای کاربران ایجاد کند و احتمالا اکثر کاربران طی یک تصمیم منطقی سراغ مدل پایه تبلت بروند.

نظر شما درباره سیاست اپل برای ارائه مدل‌های مختلف از یک پردازنده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر