حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات کامل Xperia 1 VI سونی فاش شد

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | سونی، شایعات

تاکنون شایعاتی درباره سونی Xperia 1 VI به‌بیرون درز کرده بود، و هم‌اکنون مشخصات کامل این تلفن هوشمند فاش شده است. آیا این دستگاه می‌تواند با ویژگی های پیشرفته خود چشم‌انداز دنیای گوشی های هوشمند را متحول کند؟ با ترنجی همراه باشید تا به جزئیات این گزارش بپردازیم.

مشخصات کامل Xperia 1 VI سونی

سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ دارای صفحه نمایشی با رزولوشن FullHD+ و نسبت ابعاد تصویر ۱۹.۵:۹ است. این نمایشگر به فناوری BRAVIA 9 مجهز بوده و به واسطه برخورداری از تکنولوژی LTPO می‌تواند رفرش‌ریت را بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز تنظیم کند. برخورداری از فناوری LTPO باعث مصرف کمتر انرژی خواهد شد. این نمایشگر، روشن‌ترین صفحه نمایش در تاریخ گوشی های Xperia سونی خواهد بود. همچنین شاهد وجود حالت جدیدی با نام «Sunlight Vision» خواهیم بود که دید بهتری را در برابر نور خورشید، در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مشخصات سونی اکسپریا ۱ مارک ۶

سونی Xperia 1 VI دارای باتری پرظرفیت ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری بوده که برای استفاده های طولانی، مناسب به نظر می‌رسد. تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ وظیفه تامین نیروی پردازشی مورد نیاز این گوشی آینده سونی را بر عهده خواهد داشت. Xperia 1 VI دارای استاندارد IP65/68 است و به سیستم خنک‌کننده محفظه بخار نیز مجهز می‌شود. برخورداری از سیستم خنک‌کننده تضمین می‌کند که شما با اکسپریا ۱ مارک ۶ یک تجربه بازی روان و بدون لگ خواهید داشت. همچنین این دستگاه دارای ویژگی FPS Optimiser بوده که با متوقف کردن فرآیند ها و برنامه‌ های غیر ضروری، باعث افزایش عملکرد گوشی شما در هنگام بازی می‌شود.

سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ دارای صفحه نمایشی با نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی است. این دستگاه همچنین دارای فناوری L-y Raiser است که باعث افزایش جزئیات تصویر در قسمت های تاریک بازی می‌شود. با این تکنولوژی تشخیص حریفان در تاریکی آسان‌تر خواهد شد.

این تلفن هوشمند پرچمدار آینده سونی ضخامت کمی داشته و وزن زیادی هم ندارد. گفته می‌شود که این دستگاه دارای ضخامت ۸.۲ میلی‌متر و وزن ۱۹۲ گرمی است که باعث می‌شود حمل و نقل آن بسیار آسان شود و در دست گرفتن طولانی مدت آن نیز، باعث آزار کاربران نخواهد شد.

دوربین‌ سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ چه مشخصاتی خواهد داشت؟

سونی Xpaiea 1 VI دارای دوربینی با قابلیت های پیشرفته خواهد بود. گفته می‌شود که هر سه دوربین موجود در قاب پشتی به سنسور ۴۸ مگاپیکسلی Exmor T با اپتیک ZEISS مجهز می‌شوند. این گوشی می‌تواند در تمامی سناریو ها، تصاویری با وضوح بالا ثبت کند. دوربین اصلی دارای فاصله کانونی بین ۲۴ تا ۴۸ میلی‌متر است. این محدوده، امکانات عکاسی زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. می‌توانید با این فاصله کانونی عکس‌ هایی با زاویه باز گرفته یا به سراغ عکاسی از فاصله نزدیک‌تر بروید. دوربین اولتراواید نیز دارای لنز ۱۶ میلی‌متری بوده که می‌تواند عکس هایی با میدان دید وسیع ثبت کند. دوربین تله‌فوتو این دستگاه با فاصله کانونی ۱۷۰ میلی‌متری خود، توانایی ثبت عکس های ماکرو هم دارد. این دوربین دارای قابلیت «تشخیص وضعیت مبتنی بر هوش مصنوعی» نیز هست.

مشخصات دوربین Sony Xperia 1 VI

سونی Xperia 1 VI توانایی فیلمبرداری 4K HDR با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را دارد. سونی همچنین برنامه های Photography Pro، Videography Pro و Cinema Pro خود را در یک اپلیکیشن کاربرپسند ادغام می‌کند. این بزرگ‌ترین تصمیم سونی، بعد از به‌کارگیری دوربین تله‌فوتو جدید است. این شرکت قصد دارد یک اپلیکیشن جدید ساخت ویدئو را نیز معرفی کند. این ویژگی ها، Sony Xperia 1 VI را به ابزاری قدرتمند برای عکاسان حرفه‌ای و کاربران معمولی تبدیل می‌کند. این دستگاه دارای یک دکمه شاتر بزرگتر از نسل قبلی خود خواهد بود. این دکمه شاتر جدید باعث می‌شود که کاربر کنترل بهتری در هنگام ثبت تصاویر داشته باشد.

سونی Xperia 1 VI از جک ۳.۵ میلی‌متری صدا پشتیبانی می‌کند

سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ با ویژگی های پیشرفته خود، تجربه صوتی کم‌نظیری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این دستگاه به یک ماژول اسپیکر جدید مجهز شده که نویدبخش کیفیت صدای بهتر و تجربه صوتی فراگیرتر است. با وجود آنکه اکثر گوشی‌های هوشمند پرچمدار جدید فاقد جک هدفون هستند. اما سونی Xperia 1 VI جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را حفظ کرده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند از هدفون های سیمی موردعلاقه خود استفاده کنند. این گوشی با پشتیبانی از 360 Reality Audio، صدای بسیار فراگیری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. Xperia 1 VI از صدای Hi-Res و Hi-Res Audio Wireless نیز پشتیبانی می‌کند. در حقیقت این گوشی می‌تواند چه به صورت بی‌سیم و چه باسیم، صدای با وضوح بالا را ارائه کند.

ویژگی های صوتی Sony Xperia 1 VI

این دستگاه از LDAC، یک کدک توسعه یافته توسط سونی پشتیبانی می‌کند. LDAC امکان انتقال محتوای صوتی با وضوح بالا (Hi-Res) را طریق اتصال بلوتوث فراهم می‌کند. Xperia 1 VI از Snapdragon Sound برای ارائه صدا نیز استفاده می‌کند. این ویژگی برای ارائه صدای یکپارچه و همه جانبه با وضوح بالا طراحی شده است. اکسپریا ۱ مارک ۶ سونی از بلوتوث LE Audio برخوردار بوده که استاندارد جدیدی برای انتقال صدا به صورت بی‌سیم است. این فناوری، علی‌رغم مصرف انرژی پایین، می‌تواند صدایی با کیفیت بالا را منتقل کند.

تیزر Xperia 1 VI سونی لنز پریسکوپی پیشرفته این گوشی را به رخ می‌کشد

همان‌طور که insider Sony اشاره می‌کند، انتظار داریم که این تلفن هوشمند در چهار رنگ، مشکی، نقره‌ای پلاتینیوم، سبز و قرمز قابل تهیه باشد.

با توجه به افشای مشخصات کامل Xperia 1 VI، نظر شما درباره این گوشی هوشمند سونی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی