حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برگه مشخصات ویوو X100 Ultra و سری X100s فاش شد + تصاویر زنده و جزئیات کامل دوربین مدل اولترا

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | شایعات، ویوو

سری Vivo X100s قرار است درجریان رویدادی در چین در تاریخ 24 اردیبهشت به‌طور رسمی معرفی شود و تاکنون جزئیات جالبی در مورد این گوشی‌ها منتشر شده است. امروز، برگه مشخصات کامل سری ویوو X100s و X100 Ultra به‌همراه تصاویر زنده و جزئیات دقیق دوربین مدل اولترا فاش شده است که با توجه به آن‌ها، باید منتظر بهترین کمرافون سال جاری باشیم؛ درست همان‌طور که معاون این شرکت چندی پیش به این موضوع اشاره کرده بود.

برگه مشخصات ویوو X100 Ultra و سری X100s

سری Vivo X100s شامل سه دستگاه است: مدل استاندارد، مدل پرو و مدل اولترا. امروز، ما مشخصات کاملی برای هر سه دستگاه داریم، به‌لطف افشاگر سرشناس Ishan Agarwal، که این مشخصات را در توییتر به‌اشتراک گذاشته است. می‌توانید به برگه مشخصات زیر نگاهی بیندازید تا ایده‌ی بهتری از آنچه که ویوو در آینده ارائه می‌کند، بیابید.

برگه مشخصات ویوو X100 Ultra و سری X100s

برگه مشخصات ویوو X100 Ultra و سری X100s

در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که سری X100s چیزی از سایر پرچمداران کم ندارد. هر سه دستگاه دارای چیپست‌های پرچمدار هستند، نسخه اولترا از اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام و دو نسخه دیگر با مدیاتک +Dimensity 9300 عرضه می‌شوند. هر سه گوشی قرار است رم LPDRR5X را با حافظه UFS 4.0 ترکیب کنند. یک دوربین جلوی 50 مگاپیکسلی در نسخه مدل وجود خواهد داشت که در دو نسخه باقی‌مانده، شامل سنسورهای 32 مگاپیکسلی است.

تصاویر زنده و جزئیات کامل دوربین ویوو X100 Ultra

با توجه به مشخصات فاش‌شده از دوربین ویوو X100 Ultra، به‌نظر می‌رسد این دستگاه دارای هیولایی‌ترین ترکیب دوربینی است که تابه‌حال در یک گوشی هوشمند استفاده شده که شایسته اسم رمز Thanos خود نیز است. همان‌طور که از تصاویر زنده زیر پیداست، ماژول دوربین دایره‌ای این گوشی، یکی از بزرگترین‌ها در نوع خود می‌باشد که با توجه به مشخصات دوربین، کامل توجیه‌پذیر است.

تصویر زنده ویوو X100 Ultra

تصویر زنده ویوو X100 Ultra

این گوشی پرچمدار از سنسور 1 اینچی 50 مگاپیکسلی Lytia LYT-900 سونی برای لنز اصلی خود، سنسور 50 مگاپیکسلی Lytia LYT-600 سونی برای لنز فوق‌عریض و سنسور 50 مگاپیکسلی ISOCELL JN1 سامسونگ با پشتیبانی از فیلمبرداری 4K@60fps برای لنز سلفی خود استفاده می‌کند.

اما نقطه‌قوت اصلی این گوشی بدون‌شک سنسور 200 مگاپیکسلی لنز زوم پریسکوپی آن خواهد بود که از سنسور ISOCELL HP9 سامسونگ که با همکاری vivo توسعه یافته است، استفاده می‌کند. این بزرگترین سنسوری است که تاکنون برای لنز تله‌فوتو پریسکوپی یک گوشی استفاده شده است. در مقایسه با سنسور ISOCELL HP3 حال‌حاضر سامسونگ، HP9 به‌لطف فناوری توسعه‌یافته توسط ویوو، حساسیت به نور را تا 12 درصد بهبود می‌بخشد.

این لنز از شیشه فلوریت استفاده می‌کند که درحال‌حاضر قوی‌ترین ماده شیشه‌ای با پراکندگی کم در صنعت است که کیفیت تصویر را نیز بهبود می‌بخشد. اتفاقاً از همین ماده در لنزهای جدید G Master سونی استفاده شده است که با توجه به دخالت Zeiss در هر دو شرکت vivo و Sony تعجب‌آور نیست. این ماده پیش از این تنها در دوربین‌های حرفه‌ای استفاده می‌شد.

با توجه به لرزشگیر تصویر، عکس‌های زوم این گوشی باید در کلاس خود پیشرو باشد، زیرا علاوه‌بر OIS، برخی از الگوریتم‌های نرم‌افزاری انحصاری را نیز برای جبران بیشتر لرزش‌ها دارد.

به‌غیر از ترکیب دوربین هیولا، X100 Ultra دارای نمایشگر AMOLED 2K ساخت سامسونگ و همچنین باتری 5500 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 80 وات و شارژ بی‌سیم 30 واتی است.

انتظار می‌رود نسخه پایه vivo X100 Ultra با قیمت 6699 یوان (تقریباً 928 دلار یا 861 یورو) با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه شود. نسخه برتر همین دستگاه با 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی با قیمت 8499 یوان (1178 دلار یا 1092 یورو) به‌فروش می‌رسد.

درنهایت، هنوز مشخص نیست که آیا این گوشی هوشمند به‌همراه دو برادر دیگر خود به بازارهای بین‌المللی راه می‌یابند یا تنها به بازار چین محدود می‌شوند.

نظر شما درباره مشخصات ویوو X100 Ultra و X100s چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی