حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل از قلم Apple Pencil Pro رونمایی کرد: سازگار با آیپد ایر و پرو ۲۰۲۴

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، لوازم جانبی

همزمان با رونمایی از آیپد پرو OLED و آیپد ایر ۶ حالا سبد تبلت‌های ۲۰۲۴ اپل به‌روزتر شده است. اپل از لوازم جانبی جدید نیز برای این محصولات رونمایی کرد و با اپل پنسل پرو آشنا شدیم. جالب است بدانید که قلم Apple Pencil Pro با آیپد ایر و پرو ۲۰۲۴ سازگار خواهد بود.

قلم Apple Pencil Pro

نکته‌ای که همین ابتدا باید درباره اپل پنسل پرو بدانید این است که فقط با آیپدهای جدید معرفی شده سازگار است. به این معنی که با هیچ‌کدام از آیپدهای قعلی سازگاری ندارد و این ناامیدکننده به نظر می‌رسد. این‌که محبور باشید برای ویژگی‌های جدید قلم اپل، به کل تبلت خود را نیز عوض کنید!

اولین نسل قلم اپل یا Apple Pencil در سال 2015 عرضه شد و با طیف وسیعی از آیپدها سازگاری داشت.

نسل دوم Apple Pencil در سال 2018 معرفی شد و ارتقاء قابل توجهی محسوب می‌شد. این محصول به صورت مغناطیسی به iPad سازگار متصل و به صورت بی‌سیم شارژ می شد. همچنین از یک ویژگی جدید عملکرد شناور، همراه با حرکت دوبار ضربه زدن برای جابجایی سریعتر بین ابزارهای روی صفحه پشتیبانی می کرد.

سال گذشته مدل پایه به روز شد. این مدل شارژر لایتنینگ را به USB-C ارتقا و از ویژگی شناور پشتیبانی می‌کرد اما فاقد قابلیت سنجش میزان فشار بود. همچنین اتصال مغناطیسی را داشت اما شارژ بی سیم را نداشت. با این عرضه قیمت به 79 دلار کاهش داشت.

این مقدمه نیاز بود تا نگاه بهتری به نسل سوم قلم اپل یا Apple Pencil Pro برسیم.

یک سنسور جدید در Apple Pencil Pro به شما اجازه می‌دهد که بتوانید حرکت چرخش قلم را نیز روی آیپد اعمال کنید. یک موتور ویبره نیز درون این قلم تعبیه شده است. همچنین می‌توانید قلم را بفشارید تا یک گزینه را از روی صفحه انتخاب کند یا منوی خاصی را باز کنید.

اپل پنسل پرو همچنین از شبکه FindMy پشتیبانی می‌کند، بنابراین اگر قلم خود را جایی جا گذاشتید می‌توانید پیدایش کنید.

اپل قیمت Apple Pencil Pro را ۱۲۹ دلار اعلام می‌کند و معتقد است که ارزش خرید آن بالاست.

نظر شما چیست؟ اپل پنسل پرو را می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)