حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ آینده گوشی‌های خود را به Galaxy AI گره زده است

نوشته

2 هفته قبل | یک دیدگاه | اخبار، سامسونگ

سامسونگ با معرفی سری گلکسی S24 در بهمن سال گذشته، گروهی از ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید را در قالب Galaxy AI معرفی کرد. کره‌ای ها به تازگی گزارش مالی چارک اول خود را منتشر کرده‌اند و به نظر می‌سد که سامسونگ، به شکلی جدی روی Galaxy AI حساب باز کرده است.

بخش گوشی‌های هوشمند سامسونگ ۲.۵۴ میلیارد دلار سود برای چارک اول سال گزارش کرده است. این آمار ناشی از فروش قدرتمند سری گلکسی S24 بوده است و کمپانی ادعا می‌کند که Galaxy AI روی فروش این سری تاثیر بسیار مثبتی داشته است.

سامسونگ آینده خود را در Galaxy AI خلاصه می‌کند!

سامسونگ می‌گوید که قصد دارد در چارک دوم سال ویژگی‌های مرتبط با هوش مصنوعی خود را وارد تعداد بیشتری از پرچمدارهایش بکند. علاوه بر این، برند کره‌ای در نظر دارد که سرمایه گذاری بیشتری در Galaxy AI بکند و ویژگی‌های بیشتری را به آن اضافه کند.

در این گزارش مالی، اشاره‌ای به یکی از محصولات آینده شرکت نیز شده است. سامسونگ در این باره می‌گوید:

کسب و کار موبایل ما بدنبال رشد سود سالانه خود می‌باشد و هدف گذاری کرده تا آهنگ فروش خود را از طریق گسترش Galaxy AI به پرچمدارهای فعلی و آینده‌اش حفظ کند. برای پوشیدنی‌ها نیز هوش مصنوعی ما می‌تواند اکوسیستم محصولاتمان را از طریق توسعه مدل‌های فعلی و محصولات کاملا جدید مانند گلکسی رینگ گسترش دهد. در زمینه ساعت‌های هوشمند نیز کسب و کار موبایل ما تلاش می‌کند تا تقاضای کاربران را با معرفی مدل‌های پریمیوم جدید، برآورده کند.

به زبان ساده‌تر، شرکت محصولات زیادی را برای معرفی در ادامه سال برنامه ریزی کرده است، از جمله سری گلکسی زد فولد ۶، گلکسی زد فلیپ ۶، گلکسی تب S10، گلکسی واچ ۷ و گلکسی رینگ.

Galaxy AI

هوش مصنوعی مولد: زمین بازی جدید سازندگان موبایل

ادامه سرمایه گزاری سامسونگ در هوش مصنوعی مسئله تعجب برانگیزی نیست. چرا که تقریبا تمام برند‌های تولید کننده موبایل به این مسئله توجه نشان داده‌اند. علاوه سامسونگ، برند‌هایی مانند گوگل، شیائومی، وان‌پلاس، اوپو و… در نظر دارند تا از هوش مصنوعی مولد برای بهبود گوشی‌های خود استفاده کنند. پس کاملا طبیعی است که کره‌ای‌ها بخواهند با سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه از رقبای خود عقب نمانند.

همچنین طی گزارشی دیگر با خبر شدیم که سامسونگ قصد دارد در سری گلکسی S25 از مدل یادگیری ماشینی Gemini Nano 2 گوگل استفاده کند. مدلی فعلی جمنای نانو قابلیت‌هایی مانند خلاصه کردن متن و باز بخش هوشمند در Gboard را بدون اتصال به اینترنت، در اختیار کاربر می‌گذارد. به همین دلیل ما شدیدا مشتاق هستیم تا ببینیم گوگل و سامسونگ چه ویژگی‌های جدیدی را با نسخه دوم جمنای نانو معرفی می‌کنند.

آیا از مسیری که دنیای موبایل در پیش گرفته راضی هستید؟ به نظر می‌رسد هوش مصنوعی، متن سال‌های آینده دنیای فناوری است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

شاید خیلی هم اشتباه نباشه – چند سالی میشه ازش نون بخوره – به خصوص که اپل داره تنبلی می کنه 😑

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر