حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راهنمای جامع ابزارهای هوش مصنوعی در سئو سایت و تولید محتوا

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

سئو سایت برای دیده‌شدن و موفقیت هر وبسایت و کسب‌وکاری لازم است. در این فضای رقابتی، بدون سئوی وبسایت کاربران به وبسایت نمی‌رسند. پس، طبیعی است که سئو سایت هم سخت‌تر و چالشی‌تر شده و هم میان کارشناسان و متخصصان سئوی سایت رقابتی جدی به‌وجود آمده است.

شاید کارشناسان سئو سایت فکر کنند که سئو کلاه خاکستری زمان‌برتر شده و اگر بخواهند با تکنیک‌های سئو خاکستری پیش بروند و از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه استفاده نکنند، رقابت را می‌بازند. اما این‌طور نیست.

درست است که سئو رقابتی‌تر شده اما ورود هوش مصنوعی (AI) و توسعه‌ی ابزارهای مختلف مبتنی بر هوش مصنوعی برای سئو سایت، بازی را به‌نفع کارشناسان سئوی سایتی که می‌خواهند درست و اصولی وبسایت‌ها را سئو کنند؛ تغییر داده است. استفاده از هوش مصنوعی و ابزارهایش در سئو سایت به کارشناسان سئو کمک می‌کند تا کارهای لازم و وظایفشان را سریع‌تر و بهینه‌تر انجام دهد.

AI و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی چه کمکی به سئو سایت می‌کنند؟

هوش مصنوعی بهینه‌سازی موتور‌های جستجو (SEO) را متحول می‌کند. ابزارهای مبتنی بر AI به متخصصان سئو در طیف وسیعی از وظایف، از تحقیق کلمات کلیدی تا تولید محتوا و تجزیه و تحلیل بک لینک‌‌‌ها کمک می‌کنند.

درادامه، نقش ابزارهای هوش مصنوعی در سئو سایت و ابزارهای مبتنی بر AI برای هر مرحله بررسی شده است.

۱. تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی، اساس سئو سایت است. ابزارهای هوش مصنوعی به شما در شناسایی کلمات کلیدی مرتبط و پرکاربرد کمک می‌کنند.

یکی از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی محبوب برای تحقیق کلمات کلیدی Semrush است. Semrush امکانات متنوعی را برای کمک به کارشناسان سئو سایت در تحقیق کلمات کلیدی ارائه می‌دهد، از جمله:

  • • Keyword Magic Tool: این ابزار کمک می‌کند تا کلمات کلیدی جدیدی مرتبط با کلمه کلیدی هدف را پیدا کنید.
  • • Keyword Difficulty Tool: این ابزار کمک می‌کند تا سختی رتبه‌گرفتن برای یک کلمه کلیدی خاص را ارزیابی کنید.
  • • Keyword Intent: این ابزار کمک می‌کند تا قصد جستجوگران از جستجو کردن یک کلمه کلیدی خاص را درک کنید.

یکی دیگر از ابزارهای محبوب تحقیق کلمات کلیدی Ahrefs است. Ahrefs امکانات متنوعی را برای کمک به کارشناسان سئوی سایت در تحقیق کلمات کلیدی ارائه می‌دهد، از جمله:

  • • Keyword Explorer: این ابزار کمک می‌کند تا کلمات کلیدی جدید مرتبط با کلمه کلیدی هدف و همچنین حجم جستجو و سختی‌شان را پیدا کنید.
  • • Keyword Rank Tracker: این ابزار کمک می‌کند تا رتبه‌بندی کلمات کلیدی را در طول زمان پیگیری کنید.
  • • Content Gap Analysis: این ابزار کمک می‌کند تا آن کلمات کلیدی را شناسایی کنید که رقبا در آن‌ها رتبه به‌دست آوردند ولی وبسایت شما نه.

۲. تولید محتوا

پس از شناسایی کلمات کلیدی هدف، باید محتواهای باکیفیت، سئوشده و دست‌اول برای کلمات کلیدی تولید و در بلاگ سایت منتشر کنید. ابزارهای هوش مصنوعی به کارشناسان سئو سایت در این فرآیند به روش‌های مختلف کمک می‌کنند.

یکی از ابزارهای محبوب مبتنی بر هوش مصنوعی برای تولید محتوا Jasper است. البته، این ابزار امکانات و قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و در اصل یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای تیم‌های دیجیتال مارکتینگ است. Jasper در تولید پست‌های بلاگ و سایر انواع محتوا در عرض چند ثانیه به شما کمک می‌کند. فقط کافی است کلمات کلیدی هدف را به این ابزار بدهید و Jasper یک بلاگ پست آموزنده به شما تحویل می‌دهد.

جاسپر در آموزش تولید محتوا

یکی دیگر از ابزارهای مفید برای تولید محتوا Grammarly است. Grammarly با بررسی و تشخیص خطاهای گرامری و سرقت ادبی به کارشناس تولید محتوا و کارشناس سئو سایت کمک می‌کند تا بلاگ پست‌ها و مقالات باکیفیت‌تری تولید کنند.

۳. تجزیه‌ و‌ تحلیل بک لینک‌ها

بک‌لینک‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در موفقیت سئوی سایت به‌شمار می‌آید. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به کارشناسان سئو سایت در تجزیه‌ و تحلیل بک لینک‌های سایت و شناسایی فرصت‌های کمتر شناخته‌شده برای ایجاد لینک‌های جدید کمک می‌کنند.

از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل بک لینک Majestic است. Majestic امکانات متنوعی را برای کمک به کارشناس سئو وبسایت در تجزیه و تحلیل بک‌لینک‌ها ارائه می‌دهد، از جمله:

  • • Backlink Analyzer: این ابزار کمک می‌کند تا بک‌لینک‌های وبسایت خود را تجزیه و تحلیل و دامنه‌های ارجاع‌دهنده‌ی برتر را شناسایی کنید.
  • • Trust Flow: با این معیار می‌توانید به‌راحتی و به‌سرعت کیفیت بک‌لینک‌ها را ارزیابی کنید.
  • • Citation Flow: با این معیار تعداد بک‌لینک‌ها اندازه‌گیری می‌‌شود.

هوش مصنوعی مجستیک در سئو سایت

یکی دیگر از ابزارهای محبوب مبتنی بر AI برای تجزیه و تحلیل بک‌لینک SEMrush است. SEMrush امکانات متنوعی را برای کمک به کارشناسان سئوی سایت در تجزیه و تحلیل بک‌لینک‌ها ارائه می‌دهد. مهم‌ترینشان Backlink Audit است. Backlink Audit کمک می‌کند تا بک‌لینک‌های بی‌کیفیتی را که ممکن است به رتبه وبسایت آسیب برساند، شناسایی و حذف کنید.

معرفی ابزارهای هوش مصنوعی برای سئو و تولید محتوا

علاوه بر ابزارهای ذکرشده در بالا، تعدادی ابزار هوش مصنوعی دیگر نیز وجود دارد که برای سئوی وبسایت مفید است. در اینجا دو نمونه دیگر آورده شده است:

  • • Surfer SEO: این ابزار به کارشناسان سئو کمک می‌کند محتوا را برای کلمات کلیدی و موضوعات خاص بهینه کنند.

هوش مصنوعی سرفر در سئو سایت

  • • MarketMuse: این ابزار به کارشناسان سئو کمک می‌کند تا شکاف‌ها و فرصت‌های موجود برای تولید محتوا را شناسایی کنند.

نکته‌هایی برای استفاده‌ی درست از ابزارهای هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو

قبل از اینکه این مطلب را تمام کنیم، بهتر است به چند نکته‌ی کلی در مورد نحوه‌ی استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای بهبود سئوی وبسایت اشاره کنیم:

۱. حتما از ابزارهای هوش مصنوعی برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط و پرکاربرد برای تولید محتوا استفاده کنید.

۲. از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای تولید محتوای باکیفیت بالا که برای کلمات کلیدی خاصی بهینه شده است،‌ استفاده کنید.

۳. حتما از ابزارهای AI برای شناسایی فرصت‌های جدید برای لینک‌سازی و ایجاد بک‌لینک‌های جدید استفاده کنید.

۴. از ابزارهای هوش مصنوعی برای بررسی پیشرفت کار و شناسایی نقاط ضعف کمک بگیرید.

۵. در استفاده از ابزارهای AI برای تولید محتوای متنی زیاده‌روی نکنید. موتورهای جستجو توانایی تشخیص متنی را که کاملا با ابزار نوشته شده و انسان هیچ دخالتی در تولید آن نداشته است، دارند.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

یادتان باشد که هوش مصنوعی و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای سئو سایت جادو نمی‌کنند. آن‌ها جای کارشناس و متخصص باسواد سئوی سایت را نمی‌گیرند. همچنین، یادتان باشد که حتی اگر از AI و ابزارهایش برای سئو سایت استفاده می‌کنید،‌ نباید اصول و استانداردهای سئو را فراموش کنید و زیر پا بگذارید. در این صورت، مطمئن باشید که دیر یا زود جریمه می‌شوید.

پس، برای استفاده‌ی درست و بهینه از هوش مصنوعی برای سئو سایت، کارشناس باید اصول و استانداردهای سئو را به‌خوبی یاد گرفته باشد. به عبارت دیگر، هوش مصنوعی جای آموزش سئو را نمی‌گیرد. اگر کارشناس سئو سایت کامل و جامع سئو را یاد نگرفته باشد، هیچ ابزاری نمی‌تواند به او کمک کند.

آموزش سئو و تولید محتوای تخصصی آکادمی آمانج پیش‌نیاز استفاده از هوش مصنوعی و ابزارهای آن برای سئو وبسایت است. در آموزش سئو آکادمی آمانج همه‌ی اصول و استانداردهای سئو کلاه سفید و سئو کلاه خاکستری پروژه‌محور و کاربردی آموزش داده می‌شود.

همچنین، در این دوره کار با تمامی ابزارهای لازم برای سئو سایت، ازجمله استفاده‌ی درست از ابزارهای مبتنی بر AI، نیز به مهارت‌آموزان آموزش داده می‌شود. در پایان این دوره آموزش سئو و به‌عنوان پروژه نهایی دوره،‌ مهارت‌آموزان تمامی اصول و همچنین کار با تمام ابزارها را برای سئوی یک سایت واقعی پیاده‌سازی و تمرین می‌کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات