حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل درحال توسعه تراشه سفارشی برای سرورهای هوش مصنوعی خود است

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات، هوش مصنوعی

گفته می‌شود اپل درحال توسعه تراشه اختصاصی خود برای سرورهای هوش مصنوعی با استفاده از فرآیند 3 نانومتری TSMC است که هدف آن تولید انبوه تا نیمه دوم سال 2025 می‌باشد.

تراشه سفارشی اپل برای سرورهای هوش مصنوعی

بر اساس پستی که توسط کاربر Weibo معروف به Phone Chip Expert منتشر شده است، اپل برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای طراحی پردازنده سرور هوش مصنوعی خود دارد. این کاربر که ادعا می‌کند 25 سال تجربه در صنعت مدارهای مجتمع ازجمله کار بر روی پردازنده‌های پنتیوم اینتل دارد و ادعا می‌کند که این تراشه با استفاده از فرآیند 3 نانومتری نانومتری TSMC تولید شود.

TSMC یک شریک حیاتی برای اپل است که تمام تراشه‌های سفارشی این شرکت را تولید می‌کند. فناوری 3 نانومتری این سازنده تراشه یکی از پیشرفته‌ترین فرآیندهای نیمه‌رسانای موجود است که نسبت به فرآیندهای 5 و 7 نانومتری قبلی، پیشرفت‌های قابل‌توجهی در عملکرد و بهره‌وری انرژی ارائه می‌دهد.

تراشه سفارشی اپل برای سرورهای هوش مصنوعی

تراشه سفارشی اپل برای سرورهای هوش مصنوعی

حرکت ادعایی اپل به سمت توسعه یک پردازنده سرور اختصاصی برای هوش مصنوعی منعکس‌کننده استراتژی مداوم این شرکت برای یکپارچه‌سازی عمودی زنجیره تأمین خود است. با طراحی تراشه‌های سرور، اپل می‌تواند محصولات سخت‌افزاری را به‌طور خاص بر اساس نیازهای نرم‌افزاری خود تنظیم کند و به‌طور بالقوه منجر به فناوری‌های قدرتمندتر و کارآمدتر شود.

اپل می‌تواند از پردازنده‌های هوش مصنوعی خود برای بهبود عملکرد مراکز داده و ابزارهای هوش مصنوعی آینده‌اش که به ابر متکی هستند، استفاده کند. درحالی‌که شایعه شده است که اپل برای بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی آینده خود، پردازش روی دستگاه را در اولویت قرار داده است، انجام برخی عملیات‌ها در فضای ابری اجتناب‌ناپذیر است. تا زمانی که پردازنده سفارشی در اواخر سال 2025 در سرورهای عملیاتی ادغام شود، استراتژی جدید هوش مصنوعی اپل باید به‌خوبی درحال انجام باشد.

کاربر Weibo چندین ادعای دقیق قبلی نیز دارد، ازجمله اینکه آیفون 7 در برابر آب مقاوم خواهد بود و مدل‌های استاندارد آیفون 14 همچنان از تراشه A15 Bionic استفاده خواهند کرد و تراشه پیشرفته‌تر A16 منحصر به مدل‌های iPhone 14 Pro است. این پیش‌بینی‌ها بعداً توسط منابع معتبر متعدد تأیید شد و پس از انتشار محصولات، صحت خود را ثابت کرد.

نظر شما درباره تراشه سفارشی اپل برای سرورهای هوش مصنوعی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی