حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاربرد ساندویچ پانل‌ در ساختمان‌سازی مدرن

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

چند دهه قبل ، آجر به عنوان تنها مصالح مورد نیاز برای ساخت دیوار و سقف ساختمان شناخته می‌شد؛ اما با گذر زمان، ساختمان‌های اسکلت فلزی و بتونی به مرور به میان آمدند و مصالح ساختمانی نیز تنوع بسیاری کسب کردند. با افزایش ساخت و ساز در شهرهای بزرگ و کوچک، نیاز به مصالح پیش‌ساخته نیز بیش از پیش افزون گشته است. یکی از مدرن‌ترین مصالح عرضه شده امروز، ساندویچ پانل است که در دو نوع ساندویچ پانل سقفی و دیواری به کار می‌رود. در این مطلب به بررسی ساختمان‌سازی مدرن با ساندویچ پانل‌ها می‌پردازیم.

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل یک نوع مصالح ساختمانی است که از ساختار لایه‌ای تشکیل شده است. این پانل‌ها از دو لایه فلزی (معمولاً فولادی یا آلومینیوم) در بالا و پایین تشکیل شده‌اند که به وسیلهٔ یک لایهٔ عایق میانی از جنس مواد مختلف مانند فوم پلی‌یورتان، اکسپی‌اس، پلی‌استایرن یا پشم سنگ پر شده‌اند. این ساختار لایه‌ای به پانل‌ها خصوصیات مکانیکی، عایقی، و صوتی مناسبی می‌بخشد.

استفاده از ساندویچ پانل‌ها برای ساخت دیوارها و سقف‌های ساختمان‌ها بسیار رایج است. این پانل‌ها به دلیل ویژگی‌های عایقی، مقاومت در برابر حرارت، عایق‌های صوتی، و سبکی، در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، و صنعتی استفاده می‌شوند. همچنین کم بودن قیمت ساندویچ پانل ، نصب و نقل و انتقال آسان آنها باعث محبوبیت بیشتر این مصالح ساختمانی شده است.

ساندویچ پانل سقفی

پس از بررسی دقیق مشکلات فنی که در تولیدات برخی شرکت‌های پیشین در ایران وجود داشت، ساندویچ پانل سقفی کبیرپانل با طراحی مجدد به بازار عرضه شده است. این پانل‌ها با در نظر گرفتن مقاومت فشاری و خمشی بیشتر و همچنین آب‌بندی و درزبندی بهتر تولید می‌شوند. پانل‌های سقفی کبیرپانل به شکل پنج گام تولید می‌شوند که این عمل باعث زیبایی و استحکام بیشتر آنها می‌شود.

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری کبیرپانل نیز با طراحی زیر لیسانس اروپا تولید می‌شود. این محصول به دلیل نمای زیبا و کاربری بهتر که در کشورهایی از جمله آلمان، ایتالیا، اسپانیا و غیره استفاده می‌شود، بسیار محبوب است.

پانل‌های دیواری کبیرپانل وزن بسیار سبکی دارند که باعث حمل و نقل آسان آنها می‌شود. این پانل‌ها در قالب‌های ساده و مینیاتوری و صاف تولید می‌شوند و با استفاده از پیچ‌های مخفی نصب می‌شوند. همچنین، مانند سایر ساندویچ پانل‌ها، از دو لایه با عایق قوی از جنس پلی‌یورتان در وسط ساخته شده‌اند.

ساختمان‌سازی مدرن، ساندویچ پانل و افزایش کارایی

ساندویچ پانل تحول بزرگی در ساختمان‌سازی مدرن ایجاد کرده؛ این سازه پیش‌ساخته، به بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش اتلاف انرژی کمک می‌کند و از سوی دیگر، افزایش سرعت در عملیات ساخت و ساز، سهولت حمل و نقل مصالح، کاهش هزینه‌های پروژه و … را برای ساختمان‌ها و مجریان ساخت و ساز به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، ساندویچ پانل با کیفیت، وزن کمی دارد و سرعت نصب آن بسیار بالاست. این محصول همچنین از ایمنی و استحکام کافی در برابر حوادث ناگهانی مانند طوفان، سیل و زلزله برخوردار است. این مزایا به معنای داشتن محصولی با عمر طولانی است که در هزینه‌های آتی به صرفه جویی منجر می‌شود.

زیبایی و تنوع رنگ در ساندویچ پانل

زیبایی عنصر ضروری شهرهای امروزی است؛ ساختمان‌های خشن با نماهایی که چندان جذاب نیستند، شهر را پر کرده‌اند. اما در همین فضای ساختمان‌سازی مدرن، مصالحی وجود دارند که به چهره ساختمان زیبایی می‌بخشند. ساندویچ پانل‌های رنگی یکی از این مصالح هستند. این پانل‌ها با طراحی‌های مختلف و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند که با توجه به سلیقه مشتریان برای کاربردهای مختلف مناسب هستند.

انواع قطعات جانبی ساندویچ پانل

1. فلاشینگ

فلاشینگ‌ها، قطعاتی هستند که برای پوشش دادن زوایا و نقاط خاص در ساختمان استفاده می‌شوند، همچنین جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب را انجام می‌دهند. این قطعات علاوه بر زیباسازی، به جلوگیری از کنده شدن ورق‌های شیروانی نیز کمک می‌کنند. مواد تشکیل دهنده آنها می‌توانند از جمله ورقهای روغنی، سیاه و گالوانیزه با ضخامت‌های مختلف باشند. انواع فلاشینگ‌های تولید شده شامل کرو، خط الرأس، خط القعر و کله خروسی می‌شود.

2. آبرو

آبرو، برای پوشش دادن لبه‌های ساندویچ پانل‌های سقفی به کار می‌رود و هدف آن هدایت آب باران و برف است.

3. فینیشر

فینیشر وظیفهٔ پوشش دادن لبه‌های ساندویچ پانل در قسمت‌هایی که به پانل دیگر وصل نمی‌شوند را بر عهده دارد. این کار به منظور محافظت از لبه‌های ساندویچ پانل و زیباسازی ساختمان انجام می‌شود.

4. پیچ سرمته دار

پیچ‌ها برای اتصال ساندویچ پانل‌ها، آبروها، فلاشینگ‌ها و دیگر اجزای پروژه به کار می‌روند.

5. تیزه سقفی

تیزه‌ها برای پوشش دادن لبه‌های ساندویچ پانل‌های سقفی شیبدار استفاده می‌شوند و هدف آن زیباسازی و محافظت از ساندویچ پانل‌های سقفی است. این تیزه‌ها با طول ثابت و خم متغیر با توجه به ابعاد درخواستی مشتری تولید می‌شوند و می‌توانند از جنس گالوانیزه رنگی یا فویل آلومینیومی باشند.

در ضمن، علاوه بر این قطعات، موارد دیگری نیز مانند چسب پلی‌اورتان برای درزبندی پانل‌ها، پرچ فلزی، و نوارد نیز به عنوان قطعات جانبی ساندویچ پانل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چرا ساندویچ پانل‌های کبیرپانل؟

شرکت کبیرپانل تولید کننده انواع ساندویچ پانل شامل ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری با فوم پلی‌یورتان با پوشش فلزی (ورق‌های گالوانیزه، آلومینیوم، آموزیک ویکروفیل) است. اما چرا باید ساندویچ پانل‌های کبیرپانل را انتخاب کرد؟ اگرچه ساندویچ پانل از مزایای بالایی در ساختمان‌سازی مدرن برخوردار است، اما یک ساندویچ پانل غیرمرغوب می‌تواند دقیقاً معکوس عمل کرده و برای شما مشکلاتی ایجاد کند.

اهمیت کیفیت در ساندویچ پانل

در ویژگی‌های ساندویچ‌های با کیفیت، عایق بودن در برابر انتقال حرارت، رطوبت و آلودگی صوتی از جمله مواردی است که باید به آن توجه کرد. این مسئله هم به جنس هسته میانی یعنی فوم به کار رفته بستگی دارد و هم به کیفیت ساخت. در صورتی که طراحی ورقه‌های ساندویچ پانل اصولی انجام نشده باشد، مشکلاتی مانند نفوذ رطوبت در مواقع بارندگی و برف به وجود خواهد آمد. همچنین، انتقال حرارت به راحتی از میان درزهای محل اتصال ساندویچ پانل‌ها در سقف و دیوار رخ می‌دهد. بدون شک، چنین سازه‌ای در مقابل آلودگی‌های صوتی نیز مقاوم نخواهد بود.

نکته پایانی

برای سفارش و خرید ساندویچ پانل باید نکاتی را مد نظر قرار داد تا انتخاب ساندویچ پانل به درستی انجام گیرد. در موارد بالا سعی شد مزایای استفاده از ساندویچ پنل و لزوم استفاده از برندی خوب برای اجرا بیان شود.

شما می توانید برای آگاهی از قیمت ساندویچ پانل، رنگ های موجود، سفارش و اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های کبیر متال نماینده رسمی کبیر پانل تماس بگیرید.

آدرس وب سایت :

صفحه اصلی

تلفن:

۰۲۱۲۶۱۳۱۳۸۳

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات