حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نرخ تاکسی‌های فرودگاهی در ترکیه

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

ترکیه حمل نقل خوبی دارد. در ترکیه می‌توانید برای رفت آمد در داخل شهر از تاکسی، اتوبوس و مترو استفاده کنید. تاکسی‌ها راحت‌ترین وسیله حمل‌ونقل در ترکیه به‌حساب می‌آیند. با تاکسی شما نگران پیداکردن مسیر نیستید. اما تاکسی در مقایسه با اتوبوس و مترو قیمت بالایی دارد. در سفر به ترکیه شما برای اولین‌بار در فرودگاه درخواست تاکسی می‌دهید. چطور در فرودگاه تاکسی بگیریم؟ نرخ تاکسی در فرودگاه چقدر است؟ جواب این سوال‌ها را می‌توانید در این نوشته پیدا کنید. برای سفر به ترکیه بلیط هواپیما از استانبول به تهران را از علی‌بابا خریده‌اید؟

چطور تاکسی بگیریم؟

اگر قصد دارید که با تاکسی به هتل یا مرکز شهر بروید. برای درخواست تاکسی به محوطه فرودگاه بیاید؛ از باجه ویژه تاکسی‌ها، سوار تاکسی شوید. در هنگام سوارشدن در تاکسی به تاکسی‌متر توجه کنید؛ سوار تاکسی‌های غیررسمی نشوید.

انواع تاکسی در ترکیه

در ترکیه انواع متفاوتی تاکسی با نرخ‌های متفاوت موجود است. شما می‌توانید باتوجه‌به مقصد خودتان تاکسی موردنیاز را پیدا کنید.

_ تاکسی زرد

تاکسی‌های زرد معمولی و ارزان هستند. تعداد این تاکسی‌ها در ترکیه بالا است. شما به‌راحتی می‌توانید تاکسی موردنیاز خود را پیدا کنید.

_ تاکسی آبی

تاکسی‌های آبی کمی گران‌تر از تاکسی‌های زرد هستند؛ تقریبا نرخ این تاکسی‌ها در ترکیه 18 درصد از تاکسی‌های زرد بالا است.

_ تاکسی‌های مشکی

تاکسی‌های مشکی لوکس‌ترین تاکسی‌ها در ترکیه هستند؛ این تاکسی‌ها بالاترین نرخ کرایه را در ترکیه دارند.

_ تاکسی ون

اگر با خانواده سفر می‌کنید، تاکسی ون مناسب سفر شما است. این تاکسی‌ها ظرفیت بالای چهار نفر را دارند.

تاکسی‌های  اینترنتی ترکیه

حتما تجربه استفاده از تاکسی‌های اینترنتی را داشته‌اید. تاکسی‌های اینترنی به مسافران کمک می‌کنند که تاکسی موردنیاز خود را سریع‌تر و راحت‌تر پیدا کنند. شما می‌توانید قبل از شروع سفر اپلیکیشن‌های تاکسی‌های اینترنتی را در تلفن همراه خود نصب کنید. در ادامه سه تا بهترین تاکسی‌های اینترنتی را بررسی می‌کنیم.

تاکسی BITAKSI

BITAKSI یکی از قدیمی‌ترین اپلیکیشن‌های تاکسی در ترکیه است. شما می‌توانید در این اپلیکیشن از بین تاکسی‌های زرد، آبی و مشکی تاکسی موردنیاز خود را درخواست دهید. همچنین در این اپلیکیشن مسیر مقصد را خودتان مشخص می‌کنید؛ راننده از مسیر مشخص شده توسط شما می‌رود. علاوه بر این‌ها شما می‌توانید اطاعات سفر را با دوستان خودتان به اشتراک بگذارید.

تاکسی Get transfer

Get transfer  یکی دیگر از تاکسی‌های اینترنتی در ترکیه است. شما می‌توانید در فرودگاه وارد برنامه شوید؛ به هر منطقه در ترکیه درخواست تاکسی بدهید. در اپلیکیشن 9 نوع تاکسی وجود دارد. قیمت این تاکسی اینترنتی در مقایسه با سایر تاکسی‌ها گران است.

تاکسی UBER

تاکسی UBER سال‌های طولانی است که در ترکیه فعالیت می‌کند. در این اپلیکیشن چهار نوع تاکسی وجود دارد. نرخ  تاکسی‌ها از 10 لیر است؛ به‌ازای هر توقف دو لیر به قیمت تاکسی اضافه می‌شود. شما می‌توانید در این اپلیکیشن تاکسی‌رانی بعد از پایان سفر به راننده امتیاز دهید.

مزایایی تاکسی اینترنتی

_ پشتیانی از زبان انگلیسی

_  تخفیف‌های ویژه

_ امنیت بالا

_ ارائه خدمات بین‌شهری

نرخ تاکسی در فرودگاه

نرخ تاکسی‌های ترکیه بسته به مقصد شما متفاوت است. اما به‌طورکلی نرخ تاکسی‌های فرودگاهی ترکیه از 2050 یورو شروع می‌شود.

نکات لازم در تاکسی

درزمان سوارشدن در تاکسی باید نکاتی را رعایت کنید که دچار مشکل نشوید. در ادامه درباره ضروری‌ترین نکات در هنگام سوارشدن در تاکسی با شما صحبت می‌کنیم.

قیمت یکسان تاکسی

هنگامی که در ترکیه سوار تاکسی می‌شوید، دستگاه تاکسی‌متر نرخی را به شما اعلام می‌کند. توجه کنید که به‌ازای هر یک کیلومتر پنج لیر و هر یک دقیقه ترافیک یک‌سوم لیر به قیمت پایه اضافه می‌شود. قیمت تاکسی‌های ترکیه در روز و شب یکسان است، راننده نباید مبلغ اضافه‌تر از شما دریافت کند.

همراه‌داشتن پول‌خرد

متاسفانه گاهی اتفاق می‌افتد که راننده‌ها به دلیل نداشتن پول‌خرد مبلغ بیشتری از مسافر دریافت می‌کنند. برای جلوگیری از این اتفاق در هنگام سوارشدن در تاکسی پول‌خرد همراه داشته باشید.

بستن کمربند ایمنی

قبل از اینکه سوار تاکسی شوید؛ از داشتن کمربند ایمنی در تاکسی مطعمن شوید. حتما بعد از سوارشدن در تاکسی کمربند ایمنی خود را ببندید؛ بر اساس قوانین راهنمایی رانندگی در ترکیه در صورت نبستن کمربند شما جریمه می‌شوید.

استفاده از گوگل‌مپ

قبل از سوارشدن در تاکسی بر روی گوگل‌مپ نقشه راه را مشخص کنید. گاهی اتفاق می‌افتد که رانندگان برای دریافت پول بیشتر از مسافر مسیر طولانی‌تری را برای رسیدن به مقصد رانندگی می‌‌کنند.

وجود تاکسی‌متر

قبل از سوارشدن در تاکسی از وجود تاکسی‌متر در ماشین مطمعن شوید. اگر تاکسی‌متر خاموش یا خراب بود؛ از تاکسی مناسب‌تری برای رسیدن به مقصد استفاده کنید.

پرداخت عوارض

اگر مقصد شما در قسمت اروپایی استانبول است؛ باید از روی پل بسفر عبور کنید. بر اساس قوانین ترکیه پرداخت عوارض برعهده مسافر است؛ شما باید عوارض را بپردازید.

اطلاع از آدرس دقیق

گاهی اتفاق می‌افتد که راننده به زبان انگلیسی مسلط نباشید. در این موقعیت‌ها آدرس دقیق را از روی نقشه به راننده نشان دهید، تا مسیر را پیدا کند.

تاکسی در فرودگاه

شما می‌توانید در فرودگاه از تاکسی معمولی یا اینترنتی استفاده کنید. معمولا تاکسی‌های اینترنتی در مقایسه با تاکسی‌های معمولی قیمت بالاتری دارند. یادتان باشد قبل از شروع سفر بلیط هواپیما از استانبول به تهران از علی‌بابا با قیمت مناسب رزرو کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات