حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه M4 اپل با تمرکز بر هوش مصنوعی اواخر 2024 معرفی خواهد شد

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

به‌گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل اواخر سال 2024 سری جدید مک‌بوک‌های خود را با تراشه M4 معرفی خواهد کرد. در این گزارش آمده است که چیپست M4 بر روی بهبود عملکرد برای قابلیت‌های هوش مصنوعی متمرکز خواهد بود.

تراشه M4 اپل

سال گذشته، اپل تراشه‌های M3 ،M3 Pro و M3 Max را به‌صورت هم‌زمان در ماه اکتبر معرفی کرد، بنابراین ممکن است بتوانیم سری M4 را در همان بازه زمانی مشاهده کنیم. گورمن می‌گوید که سری جدید مک قرار است تراشه M4 را در اواخر سال 2024 و اوایل سال 2025 ارائه کند.

دستگاه‌های آیمک، مک‌بوک پرو 14 اینچی ارزان‌قیمت، مک‌بوک پرو 14 اینچی پیشرفته، مک‌بوک پرو 16 اینچی و مک مینی ابتدا با تراشه‌های M4 به‌روزرسانی خواهند شد و سپس مک‌بوک‌های 13 و 15 اینچی عرضه می‌شوند. مدل‌های مک‌بوک ایر در بهار 2025، مک استودیو در اواسط سال 2025 و مک پرو نیز در اواخر 2025 از راه می‌رسند.

گفته می‌شود اپل به تولید پردازنده M4 نزدیک می‌شود و انتظار می‌رود این تراشه حداقل در سه نوع اصلی عرضه شود. تراشه‌ها با کد Donan برای رده پایین، Brava برای سطح متوسط و Hidra برای رده‌بالا شناخته می‌شوند. تراشه Donan در مک‌بوک پرو سطح پایه، مک‌بوک ایر و مک مینی پایین‌رده و تراشه‌های Brava نیز در مک‌بوک پرو رده‌بالاتر و مک مینی سطح بالاتر استفاده خواهند شد.

تراشه M4 اپل

تراشه M4 اپل

تراشه Hidra نیز برای مک پرو طراحی شده است، که نشان می‌دهد یک تراشه از نوع “Ultra” یا “Extreme” است. در مورد مک استودیو، اپل درحال آزمایش نسخه‌هایی با تراشه‌ای معرفی‌نشده از سری M3 و گونه‌ای از تراشه M4 Brava است که احتمالاً سطح بالاتری نسبت‌به تراشه‌های M4 Pro و M4 Max دارد.

نسخه‌های M4 مک می‌توانند تا 512 گیگابایت حافظه یکپارچه را پشتیبانی کنند که یک جهش مشخص از محدودیت فعلی 192 گیگابایت است.

تراشه‌های M4 بر روی همان فرآیند 3 نانومتری تراشه‌های M3 ساخته می‌شوند، اما تأمین‌کننده اپل، TSMC، احتمالاً از نسخه بهبودیافته‌ای از فرآیند 3 نانومتری برای افزایش عملکرد و بهره‌وری انرژی استفاده خواهد کرد. اپل همچنین قصد دارد یک موتور عصبی بسیار بهبودیافته را اضافه کند که تعداد هسته‌های بیشتری برای کارهای هوش مصنوعی دارد.

نظر شما درباره تراشه M4 اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی