حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راندمان یو پی اس چگونه محاسبه می شود؟

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

راندمان یو پی اس یک مسئله بزرگ است. هرچه یو پی اس شما کارآمدتر باشد، راه اندازی آن ارزان تر است. با ادامه افزایش هزینه های انرژی، شاهدیم که کسب و کارها و سازمان ها در بخش های مختلف اکنون به دنبال راه هایی برای افزایش بهره وری انرژی و متعاقبا کاهش قبض های انرژی خود هستند. یکی از راه‌های انجام این کار، سرمایه‌گذاری در یک منبع تغذیه بدون وقفه کارآمد است. در اینجا، ما قصد داریم تمام موارد مربوط به کارایی دستگاه یو پی اس را مورد بحث قرار دهیم تا بتوانید تصمیمی آگاهانه در مورد راه حل مناسب خود بگیرید.

بازده یو پی اس چیست؟

کارایی یک منبع تغذیه اضطراری بر این اساس است که چه مقدار از برق ورودی اصلی برای راه اندازی UPS مورد نیاز است.

به عنوان مثال، یو پی اسی که امتیاز 90 درصد را از نظر بازده کسب می کند، 90 درصد ورودی اصلی را برای تغذیه بار و سیستم های اتصال استفاده می کند. سپس، 10 درصد انرژی باقیمانده در حین کار با یو پی اس هدر می رود.

برای یک یو پی اس، راندمان بالاتر معادل تلفات کمتر انرژی الکتریکی از نظر خروجی حرارت است. سیستم های یو پی اس با راندمان پایین اغلب به تهویه مطبوع بیشتری نیاز دارند تا دمای محیط را ایمن نگه دارد.

هنگام مقایسه سیستم های یو پی اس و محاسبه بازده منبع تغذیه بدون وقفه، دو نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

سیستم های یو پی اس بازده متفاوتی دارند

راندمان بسته به سطح بار متفاوت است

بهره وری انرژی یک سیستم UPS به طور قابل توجهی تحت تأثیر طراحی آن است. به عنوان مثال، روی کاغذ، سیستم‌های تبدیل دوگانه باید کارایی کمتری نسبت به سیستم‌های تبدیل تک داشته باشند. با این حال، سازندگان در حال حاضر سیستم های UPS را با حالت های مختلف تولید می کنند که می توانند نرخ بهره وری بالاتری را نسبت به قبل ارائه دهند.

همچنین متوجه خواهید شد که با استفاده از یک یو پی اس بزرگتر، بهره وری انرژی افزایش می یابد. دلیل این امر صرفاً به این دلیل است که توان پشتیبانی مورد نیاز برای تغذیه الکترونیک کنترل و سایر اجزاء نسبت بسیار کمتری از کل ظرفیت UPS است.

به طور کلی، راندمان منبع تغذیه بدون وقفه در سال های اخیر به طور قابل توجهی بهبود یافته است. به لطف یک سری پیشرفت های تکنولوژیکی، عمدتاً توسعه سیستم های UPS بدون ترانسفورماتور.

تفاوت در راندمان عملیاتی بین UPS های بدون ترانسفورماتور و طرح های UPS مبتنی بر ترانسفورماتور می تواند به 5-6٪ برسد. اگرچه این واگرایی برای آخرین مدل های مبتنی بر ترانسفورماتور کمتر است. یو پی اس های بدون ترانسفورماتور دارای منحنی کارایی صاف تری نیز هستند. این می تواند بازده بالا (> 95٪) را در 25٪ بار از ابتدا تا بار کامل به دست آورد.

حالت عملکرد ECO چگونه بر کارایی تأثیر می گذارد؟

راه اندازی UPS در حالت اختصاصی صرفه جویی در انرژی، که معمولا به عنوان حالت ECO شناخته می شود، می تواند کارایی را تا 98-99٪ افزایش دهد. این امر در واقع با عملکرد به عنوان یک UPS تعاملی خطی به دست می آید، بنابراین بار توسط خط بای پس تغذیه می شود که اینورتر غیرفعال است، اما در صورت خرابی یا نوسانات منبع تغذیه، آماده پذیرش است.

اما در حالی که راندمان اجرای در حالت ECO را بهبود می‌بخشد، می‌تواند بر قابلیت اطمینان تأثیر بگذارد و بنابراین فقط باید به قدری از آن استفاده کرد. یک مثال مناسب می تواند یک شبه یا خارج از ساعت زمانی باشد که بارهای بحرانی غیرفعال هستند.

حالت عملکرد فعال هوشمند نیز می تواند به افزایش کارایی منبع تغذیه بدون وقفه کمک کند. با این عملکرد، UPS به طور خودکار بسته به پایداری منبع تغذیه ورودی، تصمیم می گیرد که در حالت کاملا آنلاین یا ECO کار کند.

در حالت ECO، سیستم های یو پی اس می توانند تا 99 درصد کارایی داشته باشند. نکته منفی این است که می تواند قابلیت اطمینان را تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین توصیه می کنیم فقط در دوره هایی از آن استفاده کنید که فعالیت های تجاری حیاتی انجام نمی شود یا بارهای حیاتی برای مرکز داده شما مورد نیاز نیست.

نحوه محاسبه بازده یو پی اس

بازده یو پی اس قابل اندازه گیری است و می توان آن را به صورت نسبت یا درصد بیان کرد. با استفاده از فرمول زیر می توانید آن را اندازه گیری کنید:

راندمان UPS = خروجی UPS / ورودی UPS * 100٪

خروجی (یا خروجی کار) کل مقدار کار مفیدی است که بدون در نظر گرفتن هرگونه ضایعات و فساد انجام شده است. اگر می خواهید کارایی را به صورت درصد بیان کنید، به سادگی با ضرب نسبت در 100.

کارایی هر عملکردی را که از حداقل ورودی برای به دست آوردن حداکثر تعداد خروجی استفاده می کند، اندازه گیری می کند. به زبان ساده، اگر با استفاده کمتر، بیشتر به دست آورید، کارآمد هستید.

یک واقعیت

سازندگان اطلاعات دقیقی در مورد بهره وری انرژی سیستم های UPS خود در شرایط بار متفاوت ارائه می دهند. این را به عنوان یک منحنی کارایی خواهید دید.

بهره وری انرژی صرفه جویی در پول است. اگر به یک ماشین حساب دستی دارید و به ارقام مورد نیاز خود دسترسی دارید، می توانید از این معادله برای محاسبه هزینه های جاری سالانه عملکرد UPS خود در سطوح مختلف بهره وری استفاده کنید.

(امتیاز یو پی اس کیلووات x بار ٪ ) / راندمان یو پی اس) – ( رتبه بندی کیلووات یو پی اس x بار ٪ ) x (24×365) x قیمت کیلووات ساعت

برای اجرای محاسبات، باید بدانید که چقدر برای انرژی خود (قیمت کیلووات ساعت) و سطوح کارایی پروفایل های بار می پردازید. شما باید بتوانید این اطلاعات را در وب سایت سازنده UPS خود بیابید.

چرا کارایی برای ups مهم است؟

بحث اصلی در مورد پول است.

هر چه یک یو پی اس کارآمدتر باشد، راه اندازی آن ارزان تر خواهد بود. بسیاری از نصب‌های UPS به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بیش از ده سال در محل نصب شوند و در طی آن می‌توانید صرفه‌جویی قابل توجهی داشته باشید (یا هزینه‌های اضافی بالایی را تجربه کنید).

این فقط صرفه جویی در مصرف برق نیست. سیستم های یو پی اس با راندمان پایین گرمای بیشتری تولید می کنند که باید توسط سیستم تهویه مطبوع خنک شود. هرچه یو پی اس شما کارآمدتر باشد، هزینه های تهویه مطبوع و قبض برق شهری شما کمتر می شود.

سیستم‌های UPS مدرن بسیار کارآمد هستند و عملکرد واقعی را ارائه می‌کنند که حتی ده سال پیش هم بی‌شمار بود. در گذشته، سطوح عملکرد یو پی اس به ندرت به 90% می رسید و مطمئناً بازدهی 95% که امروزه اپراتورها می توانند انتظار داشته باشند، نبود.

فن‌آوری‌های جدید مورد استفاده در سیستم‌های مبتنی بر ترانسفورماتور UPS و نوآوری‌هایی مانند سیستم‌های UPS بدون ترانسفورماتور، مرزهای امکان‌پذیری را پیش می‌برند و مشتریان سود می‌برند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات