حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

روش های تشخیص کولر گازی اصلی از تقلبی

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

در دنیای امروزه، با گسترش بازار و تولیدات متنوع، به دنبال خرید محصولات اصلی و با کیفیت برای مصرف کنندگان همیشه یک چالش بوده است. یک سری برندها هستند که محبوب ترین برند های کولر های گازی در جهان هست و از کیفیت بالایی برخودار هستند و بالطبع از لحاظ هزینه ای بالاتر از برخی برندها قرار می گیرد . متاسفانه برخی افراد سود جو به دنبال راه های تقلبی برای کسب سود بیشتر هستند.

تشخیص کولر گازی اصلی از تقلبی امری حیاتی است که به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا از خرید محصولات با کیفیت و مطمئن بهره‌مند شوند. در این مقاله، سایت ونداد کولر به بررسی روش‌ها و نکاتی که به شما کمک می‌کنند که کولر گازی اصل را از تقلبی تشخیص دهید، می پردازد.

روش های تقلب در کولرهای گازی کدام هستند؟

متاسفانه روش های زیادی در تقلب برای کولر گازی هست شما باید همه روش ها را بدانید و از فروشگاه های معتبر خریداری کنید که به دام این فروشنده های متقلب نیفتید. در اینجا به سه روش پرتکرار در روش هایی که تقلب رخ می دهد می پردازیم

تغییر برند در کولر گازی

یکی از روش های تقلب در کولر گازی تغییر برند کولرهای گازی هست به این معنا که فروشنده متاسفانه برندی که از لحاظ هزینه در رده بالاتر قرار میگیرد آرم و لوگو این برند را به صورت دست ساز یا شابلون روی این برند قرار می دهند و کارتن ها را عوض می کنند و به عنوان برند معروف به فروش می رسانند.

تغییر ظرفیت در کولر گازی

یکی دیگر از تقلب هایی که در خرید و فروش کولر گازی اتفاق می افتد تغییر سایز هست به عنوان مثال شما کولر گازی با ظرفیت 24000 خرید کرده اید ولی به شما کولر گازی با ظرفیت 18000 از همان برند می دهند و فقط کارتن این برند 24000 می باشد.

فروش کولر گازی معمولی به صورت اینورتر

راه سوم که برخی فروشنده ها انجام می دهند این هست که کولر گازی یا اسپلیت معمولی را به جای اینورتر دار به فروش می رسانند به دلیل اینکه کیت اینورتر باعث گران شدن کولر گازی می شود برای اینکه بتوانند فروش خود را انجام دهند محصولی که به صورت اینورتر نیست را می گویند اینوتر دار هست.

این سه تا مورد از شایع ترین موارد تقلب در فروش کولر گازی هست البته روش های دیگری هم وجود دارد مثلا موتور بزرگ بودن یا کوچک بودن یا اینکه موتور رادیات طلایی نیست و آلمنیومی هست و از طریق رنگ طلایی می شود.

چه کولر های گازی بیشتر دارای مدل های تقلبی هستند؟

بیشتر برندهای کولر گازی دارای مدل های تقلبی هستند و کمتر کولر گازی از این قضیه مستثنی هست ولی برند هایی که از لحاظ قیمتی رنج بالاتری دارند در زیر به روش های تشخیص کولر گازی اصل از تقبلی یا فیک چند برند که بیشترین تقلب برای آنها رخ می دهد به ترتیب آورده ایم:

روش های تشخیص کولر گازی گری اصل از تقلبی

گری از بهترین برندهای کولر گازی می باشد که متاسفانه بیشترین تقلب در این برند رخ می دهد، به دلیل قیمت بالاتر برخی از فروشنده ها وسوسه می شوند و برندهای درجه دو و سه را انتخاب میکنند و مارک گری را روی آن میزنند.

اولین مورد برای تشخصی کولر گازی اصل از تقلبی در اسپلیت گری این هست که این مدل را در سایت اصلی ببینید و کنترل و ظاهر آن را به دقت بررسی کرده و با مدل موجود مورد مقایسه قرار دهید.

مورد دوم که باید مورد بررسی قرار بگیرد این هست که رو پنل به صورت استیل و حک شده برند گری وجود داشته باشد

مورد سوم این هست که روی موتور زده باشد Made in China مواردی که زده شده Made in USA تقلبی هستند.

مورد چهارم این هست که روی خود پنل بیرون به صورت حک شده برند گری باشد مورد دو چهار رو باید بررسی کنید که به صورت برجسته باشد و از طریق شابلون یا دست ساز نباشد.

برای اینکه تشخیص دهیم کولر گازی گری اینورتر دار هست یا معمولی چاره ای نیست که بالای پنل بیرونی رو باز کنید و برد اینورتر را ببینید. برای خرید کولر گازی گری می توانید به این لینک مراجعه فرمایید.

روش های تشخیص کولر گازی اجنرال اصل از تقلبی

دومین برند کولر گازی که فیک زیاد دارد برند اجنرال هست این کولر گازی هم در صورت اصل بودن قیمت بالاتری دارد که متاسفانه برخی به دنبال راه های تقلب در آن می باشند. راه های تشخیص کولر گازی اجنرال اصلی از تقلبی هم به چند روش هست :

اول توجه کردن به سریال این کولر گازی که می توانید در سایت اصلی اجنرال بنا به مدل بررسی کنید که داخل سایت موجود باشد.

روش دوم اینکه موتور این کولر گازی باید Made in Thailand و اگر موردی غیر این باشد فیک هست مورد دیگر اینکه اجنرال همه موتور سنگین هستند و رادیات طلایی هستند و همه اینورتر کم مصرف هستند و دارای گارانتی هستند.

روش های تشخیص کولر گازی ال جی اصل از تقلبی

سومین برندی که تقبلی آن متاسفانه زیاد می باشد برند محبوب و پرفروش ال جی هست ، در این برند هم برندهای درجه دو و سه برخی جای این برند جا زده می شود یا بدون اینورتر را به صورت اینورتر دار می فروشند. سایت ونداد کولر راه هایی را برای تشخیص کولر گازی ال جی اصل از فیک ارایه داده است از قبیل اینکه می توانید سریال و مدل کولر گازی ال جی را در سایت اصلی ال جی بررسی کنید اگر مطابقت نداشت این کولر گازی فیک هست روش دیگر این هست که اسپلیت اصلی ال جی برچسب Made in Thailand خورده باشد خیلی از سودجویان ادعا برچسب Made in Korea میکنند و این هم به این دلیل هست که حس میکنند چون برند ال جی کره ای می باشد باید این برچسب زده شود پس هر برچسبی غیر از تایلند فیک هست . رادیات های ال جی اصلی باید طلایی باشد و اگر آلومینیوم یا مورد دیگری بود فیک هست و آخرین مورد این هست که تمام کولر گازی های ال جی اصل دارای مصرف انرژی پایین هستند و نباید گرید انرژی این ها از A++ و A+++ پایین تر باشد.

روش تشخیص تقلب در ظرفیت های کولر گازی

یکی دیگر از مشکلات فروش کولر گازی این هست که ظرفیت های پایین تر را به جای ظرفیت های بالاتر به فروش می رسانند در این روش باید از اندازه طریق پنل داخل متوجه شوید مثلا پنل 12000، 75 سانتیمتر هست ، اندازه پنل هجده هزار 82 ال 84 سانتیمتر هست اندازه پنل 24000 97 سانتیمتر هست ، اندازه پنل 30000، 110 سانتیمتر هست و اندازه پنل 36000، 125 تا 127 سانتیمتر هست .

نتیجه نهایی

در این مقاله ما روش هایی که خرید امن کولر گازی داشته باشید خدمت شما گفته شد و راه های شناسایی کولر گازی تقلبی در سه برندی که بیشترین تقلبی آن در بازار ایران وجود دارد گفته شد این سه برند گری ، اجنرال و ال جی بودند ، علاوه بر موارد گفته شده باید یک نکته را در نظر داشته باشید که همیشه از فروشگاه های معتبر خریداری کنید . در صورت نیاز به مشاوره می توانید به وب سایت ونداد کولر به آدرس vandadcooler.com مراجعه فرمایید

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات