حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ در Galaxy Book و سری S25 سامسونگ استفاده خواهد شد

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، شایعات

شایعه شده است که نسل بعدی چیپست Exynos سامسونگ در دو نوع مختلف عرضه می‌شود. تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ در دو نسخه ۸ و ۱۰ هسته‌ای معرفی شده و در دستگاه های مختلفی، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اگزینوس ۲۵۰۰ در دو نسخه ۸ و ۱۰ هسته‌ای رونمایی خواهد شد 

با سری Galaxy S23، شاهد معرفی تراشه جدید اگزینوس نبودیم. تمامی اعضای این سری در تمام مناطق، با چیپست پرچمدار اسنپدراگون، عرضه شد. اما در سری Galaxy S24، دو تراشه Exynos 2400 و Snapdragon 8 Gen 3 به‌کارگرفته شد. سامسونگ در آینده، از تراشه جدید اگزینوس رونمایی خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، سامسونگ قصد دارد از نسخه ۸ هسته‌ای تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ در گوشی های هوشمند پرچمدار آینده خود استفاده کند. نسخه ۱۰ هسته‌ای این چیپست در دستگاه هایی مانند Galaxy Tab و Galaxy Book استفاده خواهد شد. ادعا می‌شود که پردازنده مرکزی Exynos 2500 دارای معماری ۴+۴ هسته‌ای خواهد بود. این معماری، مشابه آن چیزی است که در مدیاتک Dimensity 9300 دیده‌ایم.

اطلاعات فاش شده نشان می‌دهد که Exynos 2500 از NPU و قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی بهره‌مند است.  همچنین شایعه شده است که یک مؤلفه جدید به نام «TPU» در کنار G-NPU و S-NPU موجود، معرفی خواهد شد.

چندی پیش، اطلاعاتی منتشر شد که نشان می‌داد تراشه Exynos 2500 از ۴ هسته قدرتمند Cortex-X5 برخوردار خواهد بود. این هسته ها، با فرکانس های مختلفی کار می‌کنند. نسخه ۱۰ هسته‌ای اگزینوس ۲۵۰۰ دارای یک هسته اصلی Cortex-X5 بوده که با فرکانسی بین ۳.۲۰ گیگاهرتز تا ۳.۳۰ گیگاهرتز کار می‌کند. در حالی که سه هسته دیگر Cortex-X5 در محدوده ۲.۳۰ گیگاهرتز تا ۲.۵۰ گیگاهرتز کار خواهند کرد. پیکربندی باقی‌مانده شامل هسته های Cortex-A730 و Cortex-A520 است.

سری گلکسی S25 فقط به تراشه اگزینوس مجهز نمی‌شود

نظر شما درباره این چیپست پرچمدار آینده سامسونگ چیست؟ آیا اگزینوس ۲۵۰۰ خواهد توانست رقبای خود را به چالش بکشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی