حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

7 اپلیکیشن هوش مصنوعی تقویت اسپیکینگ زبان برای موبایل

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

بسیاری از زبان آموزان می‌گویند که انگلیسی را متوجه می‌شوند اما نمی‌توانند حرف بزنند! فرقی نمی‌کند که مبتدی باشید یا پیشرفته، تقویت مهارت اسپیکینگ چالش همه زبان آموزان است.

یکی از بهترین راه حل‌ها شرکت در کلاس تک مهارتی مکالمه است. اما اگر وقت شرکت کردن در یک کلاس دیگر را ندارید در ادامه اپلیکیشن‌هایی را معرفی کرده‌ایم که هر زمان و هر کجا می‌توانید مکالمه انگلیسی را تمرین کنید.

اپلیکیشن TalkPal AI

در این برنامه یک معلم هوش مصنوعی دارید. از این برنامه در حالت‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. برای مثال با انتخاب Chat می‌توانید درباره موضوعات جذاب بطور نامحدود، به صورت گفتاری و نوشتاری با معلم مجازی خود صحبت کنید.

مثلاً می‌توانید درباره آب و هوا صحبت کنید بخواهید اشتباهات شما را تصحیح کند یا اجازه دهید تا برنامه یک موضوع برای شروع مکالمه پیدا کند.

یکی از مزیت‌های این برنامه آن است که روند آموزش بر اساس جواب‌های شما شخصی‌سازی می‌شود و بازخورد‌های سریع و دقیقی به شما می‌دهد. همچنین می‌توانید زبان مادری‌تان را هم انتخاب کنید تا هر جا گیر افتادید از گزینه Translate استفاده کنید.

Sentence Modeیکی دیگر از حالت‌های این برنامه است که با آن جمله‌سازی می‌کنید و اسپیکینگ را تمرین می‌کنید. اپلیکیشن هم ایراد‌های گرامری و تلفظ شما را تصحیح می‌کند.

RolePlays به شما این امکان را می‌دهد تا در مکالمات مختلف مثل مکالمات رومزمره یا حتی فانتزی و تخیلی یک نقش انتخاب کنید و به جای آن‌ها صحبت کنید.

Photo Mode، Characters، Debates از حالت‌های جذاب و هیجان‌انگیز این برنامه هستند. از حالت Chat به طور نامحدود و رایگان می‌توان استفاده کرد اما برای استفاده از بقیه امکانات باید اشتراک تهیه کنید.

اپلیکیشن Elsa

در این اپلیکیشن هوش مصنوعی حسابی به کمکتان آمده و دیگر بهانه‌ای برای از زیر تمرین در رفتن ندارید. این برنامه شامل بیش از ۷۱۰۰ فعالیت آموزشی است که می‌توانید با آن تلفظ، دستور زبان و لغات را تمرین کنید و به خاطر بسپارید.

پس از دانلود برنامه ابتدا تعیین سطح بدهید تا سطح تمرین‌های اسپیکینگ برای شما شخصی‌سازی شود.

این برنامه شامل بخش‌های رایگان و اشتراکی است. درس‌های اولیه بصورت رایگان در اختیار شما است. اما اگر می‌خواهید ویژگی‌های پیشرفته‌تر برنامه استفاده کنید باید اشتراک تهیه کنید.

ELSA این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا کلمات و جملات را تلفظ کنید و به سرعت بازخورد بگیرید و به تلفظ صحیح گوش دهید. همچنین اگر قصد دارید درباره موضوع خاصی بیشتر تمرین کنید می‌توانید آن را بطور جداگانه انتخاب کنید.

برای مثال می‌توانید بطور متمرکز مهارت‌های اسپیکینگ در مصاحبه کاری، فرودگاه، مدرسه، محل کار یا رستوران را تمرین کنید.

اپلیکیشن Babbel

اپلیکیشنBabbel توسط متخصصین زبان طراحی شده و به شما کمک می‌کند که با اعتماد بنفس انگلیسی صحبت کنید. هر درس حدود 10 تا 15 از زمان شما را می‌گیرد و به راحتی در برنامه روزانه‌تان می‌گنجد.

موضوعات درس‌ها درباره موقعیت‌های مختلف مثل سفر، رستوران، کار و زندگی روزمره است. تمرینات شامل شنیدن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن هستند تا بتوانید با آمادگی بیشتر وارد مکالمات واقعی شوید. برای اینکه بتوانید روان انگلیسی صحبت کنید حتما باید به کلمات و دستور زبان مسلط باشید.

هدف این اپلیکیشن آن است که شما تلفظ کلمات را همانطور که بومی‌ها یا Native ها تلفظ می‌کنند یاد بگیرید و صحبت کنید.

به همین علت تمرینات تعاملی متنوعی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی طراحی شده که تلفظ شما را تقویت می‌کند. اگر می‌خواهید به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشید باید اشتراک تهیه کنید.

اپلیکیشن Busuu

این برنامه مثل یک کامیونیتی آنلاین از افرادی است که به هم کمک می‌کنند تا زبان یاد بگیرند. در ابتدا باید سطح زبانتان را مشخص کنید یا اگر دانش قبلی دارید در خود برنامه تعیین سطح بدهید.

سپس کورس‌های مناسب سطح شما باز می‌شوند. در هر درس یک ویدئو کوتاه و باکیفیت از افراد واقعی در حال صحبت کردن و متن آن را می‌بینید.

سپس به سؤال‌های درست و غلط، جای خالی یا چند گزینه‌ای مرتبط پاسخ می‌دهید. این برنامه جواب‌های نادرست را برایتان تصحیح می‌کند می‌کند و توضیحات لازم را ارائه می‌کند.

در قسمت Weekly challenges یکی از مهمترین بخش‌ها Speak out loud است. در این قسمت تعدادی متن دارید که آن را می‌خوانید و برنامه به شما فیدبک می‌دهد.

با این برنامه حتی می‌توانید مهارت رایتینگ و جمله‌سازی هم تمرین کنید و فیدبک بگیرید. استفاده کردن از این برنامه تا ۷ روز رایگان است. بعد از آن برای اینکه به آپشن‌های بیشتری دسترسی داشته باشید باید اشتراک ماهانه یا سالیانه تهیه کنید.

اپلیکیشن Hello Talk

چی بهتر از اینکه انگلیسی را از کسی زبان مادری‌اش است یاد بگیرید؟ این برنامه به افراد اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط بگیرند و زبان یاد بگیرند.

شما می‌توانید از طریق چت آنلاین، پیام صوتی، تماس ویدئویی یا صوتی یا اتاق‌های آنلاین صوتی و رویداد‌های زنده مهارت‌های خودتان را تقویت کنید. اگر بطور خود‌آموز زبان می‌خوانید این اپلیکیشن فرصت خوبی است تا سؤال‌هایتان را از دوست آنلاین انگلیسی زبان بپرسید.

در این برنامه رویداد‌های آنلاین زیادی برگزار می‌شوند که معلمان و افراد متخصص ورکشاپ‌های آموزشی برگزار می‌کنند. یکی از نقاط قوت این برنامه این است که شما بهتر از هر معلم زبان دیگری با لهجه، فرهنگ و آداب و رسوم انگلیسی زبان‌ها آشنا می‌شوید.

فیدبک یا بازخورد گرفتن از طرف یک فرد متخصص نقش مهمی در پیشرفت شما دارد مخصوصاً در مهارت‌های اسپیکینگ و رایتینگ بسیار مفید است. از این رو در این برنامه می‌توانید با افراد متخصص درباره اشتباهات خود صحبت کنید.

اپلیکیشن Talk Fluent

این برنامه یکی از دقیق‌ترین اپلیکیشن‌ها برای تقویت اسپیکینگ است. از سطح مبتدی تا پیشرفته کورس‌های مختلفی دارد که کورس اول آن Introduction است و می‌توانید بطور رایگان از آن استفاده کنید.

کورس‌های بعدی موضاعتی مانند Family and Relations، Food and Cuisine، Daily Routine و موارد دیگر است که برای استفاده از آن باید اشتراک تهیه کنید.

وارد هر کورس که می‌شوید یک دستیار هوش مصنوعی با شما صحبت می‌کند. می‌توانید صدای او را دوباره پخش کنید، آنچه گفت را ترجمه کنید یا جملات آن را روی دور آهسته گوش کنید.

اگر به جمله‌بندی‌ها یا کلمات مسلط نیستید نگران نباشید. ابزار‌های کمکی زیادی در این برنامه وجود دارد.

با ابزار Translate می‌توانید آنچه که در جواب سؤال دستیار می‌خواهید را ترجمه کنید. ابزار بعدی جواب‌های رایج به آن سؤال را نشان می‌دهد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید و مکالمه را پیش ببرید.

دستیار هوش مصنوعی برنامه ایرادات شما را بررسی می‌کند و در آخر هر درس یک ارزیابی کلی به شما می‌دهد. در درس اول قرار است ۵۰ کلمه صحبت کنید. هر چه سطح‌تان بالاتر برود کلمات هدف هر درس بیشتر می‌شود.

اپلیکیشن TalkEnglish Speaking Practice

این برنامه یکی از کامل‌ترین و کاربردی‌ترین برنامه‌ها برای تقویت زبان انگلیسی است. در این برنامه مهارت‌های اسپیکینگ را در کنار تمرینات لیسنینگ و تست‌ها و آزمون‌ها بهبود می‌بخشید. این برنامه بیش از ۲۰۰ درس مکالمه در اختیارتان می‌گذارد.

همچنین می‌توانید صدا‌های ضبط شده‌تان را نگهدارید و آرشیو کنید و بعد از گذشت چند درس پیشرفتتان را ببینید.

تلفظ‌های کلمات را می‌توانید بطور دقیق با فایل‌های صوتی خود برنامه مقایسه کنید و گوش کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این برنامه این است که به طور همزمان می‌توانید به معنای لغات و آموزش گرامر دسترسی داشته باشید.

تجربه نشان داده که امروزه افراد علاقه‌مند به یادگیری از طریق موبایل هستند. چرا که همه جا در دسترس است و هر زمان می‌توان برنامه را باز کرد یک چیز جدید یاد گرفت.

همچنین امکانات و فناوری‌های امروز فرصت بسیار خوبی است تا با هزینه کمتر و صرف وقت کمتر انگلیسی یاد گرفت.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات