حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

غلظت خون بالا چه علائمی به همراه دارد ؟

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

حتماً تاکنون اصطلاح غلظت خون به گوشتان خورده است . در واقع منظور از غلظت خون ، افزایش تعداد گلبول‌ های قرمز و میزان هموگلوبین خون است که در علم پزشکی از آن با عنوان پلی ‌سیتمی یاد می ‌شود . غلظت خون و افزایش تعداد گلبول‌ های قرمز خون منجر به بروز علائمی می‌ شود که در ادامه این متن   به آن ‌ها خواهیم پرداخت . در ادامه با ما همراه باشید.

در طب سنتی یکی از روش های درمانی غلظت خون ، فصد خون است . در صورت نیاز به انجام فصد خون از خدمات فصد خون در منزل بهره بگیرید.

غلظت خون چیست ؟

زمانی که درصد گلبول های قرمز خون بیشتر از حالت نرمال باشد ، شما به غلظت خون بالا مبتلا شده اید . درواقع اگر انعقاد بیش از حد خون یا همان غلظت خون بالا پیش بیاید ، کیفیت کار گلبول های قرمز و در نهایت اکسیژن رسانی به بافت ها و اندام های بدن به درستی انجام نمی شود . این عامل می تواند منجر به کند شدن حرکت خون در رگ ها شود و در نتیجه باعث کم آبی شدید بدن ، لخته شدن خون و سکته قلبی یا مغزی ، بیماری های مزمن ریه مانند تنگی نفس و ….شود .

برای اعزام پرستار جهت رگ گیری و سرم زدن : تزریق سرم در منزل

در صورتی که غلظت خون به موقع درمان نشود ، ممکن است منجر به سرطان خون ، مشکلات کلیوی ، نقرس ، خونریزی های شدید ، لوسمی ، نارسایی مغز استخوان و حتی مرگ شود . درنتیجه باید نسبت به درمان غلظت خون که حتی با عنوان بیماری خاموش نیز شناخته می شود ، سریعا اقدام کرد .

اگر دچار یبوست شده اید و این یبوست باعث تنبلی روده شما میشود : تنقیه در منزل

غلظت خون چه علائم و نشانه هایی دارد ؟

بیماران ممکن است تا زمانی که تعداد گلبول های قرمز بسیار بالا نباشد ، علائم قابل توجهی را تجربه نکنند . برای بیماران با افزایش قابل توجه هموگلوبین یا هماتوکریت برخی از علائم غیر اختصاصی عبارتند از :

قرمز رنگ شدن کم چهره

سردرد ، تاری دید گذرا. سایر علائم حمله ایسکمیک گذرا یا سکته مغزی

سرگیجه ، خستگی

خونریزی غیر معمول ، خونریزی ناحیه بینی

درد در شکم ناشی از بزرگ شدن طحال در پلی سیتمی ورا

درد در دست و پا

خارش ، به خصوص بعد از دوش آب گرم

بی حسی یا گزگز در قسمت های مختلف بدن

از کجا بدانیم غلظت خون داریم ؟

یکی از روش ‌های اطلاع از غلظت خون بالا این است که به علائم این بیماری توجه کنید ؛ به عنوان مثال دلیل عرق کردن بیش از حد در بعضی از موارد می ‌تواند بالا بودن غلظت خون فرد باشد . اما از نظر پزشکی و علمی از کجا بدانیم غلظت خون داریم ؟ در این حالت ، پزشک معمولا برای شما آزمایش خون یا آزمایش شمارش کامل خون را تجویز می ‌کند که یکی از رایج ‌ترین آزمایشات خون است و اغلب به عنوان بخشی از یک معاینه کامل انجام می ‌شود . این آزمایش بخش‌ های مختلف خون شما از جمله گلبول‌ های قرمز ، گلبول‌ های سفید و پلاکت ‌ها را اندازه‌ گیری می‌ کند . به این روش به طور کامل متوجه غلظت خون خود خواهید شد .

 غلظت خون بالا چگونه درمان می شود ؟

برای درمان غلظت خون بالا روش‌ های مختلفی وجود دارد که پزشک بسته به شرایط بیمار و شدت علائم او از آن‌ ها کمک می ‌گیرد . به‌ طورکلی پزشک با توجه به سن بیمار ، شدت علائم و بیماری‌ های زمینه‌ ای ممکن است از روش ‌های درمانی زیر برای درمان پلی ‌سایتمی بیماران استفاده کند :

تغییر عادات غذایی و رژیم‌ درمانی

استفاده از داروهای گیاهی

پرتودرمانی

تجویز داروها . برای درمان غلظت خون بالا

ممکن است داروهای زیر تجویز شوند :

داروهای ضد پلاکت مثل تیکلوپیدین و کلوپیدوگرل

آسپرین برای رقیق کردن خون

داروهایی که از تشکیل لخته جلوگیری می ‌کنند مثل داروهای وارفارین ، دابیگاتران و آپیکسابان

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات