حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین هدست XR سامسونگ به پنل micro-OLED سونی مجهز خواهد شد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات، واقعیت ترکیبی

در فوریه 2023، سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که درحال توسعه هدست واقعیت گسترده (XR) با همکاری گوگل و کوالکام است. پس از آن، سامسونگ دیسپلی نیز از اولین نمایشگر micro-OLED خود رونمایی کرد. از آن زمان، همه انتظار داشتند که سامسونگ از این پنل نمایشگر داخلی در اولین هدست XR خود استفاده کند. بااین‌حال، گفته می‌شود که به‌دلیل کیفیت بهتر پنل micro-OLED سونی، سامسونگ قصد دارد اولین هدست XR سامسونگ خود را به این پنل نمایشگر، مشابه آنچه در ویژن پرو اپل استفاده شده است، مجهز کند.

پنل micro-OLED سونی در اولین هدست XR سامسونگ

در کنفرانس Omdia Korea Display 2024 در سئول کره جنوبی، یکی از محققین ارشد Omdia ادعا کرد که سامسونگ الکترونیکس از یک پنل OLEDoS ساخت سونی برای هدست XR آینده این شرکت استفاده خواهد کرد. به گفته این تحلیلگر، این پنل نمایشگر دارای سایز 1.3 اینچی و ساختار زیرپیکسلی WRGB خواهد بود.

طبق گزارش‌ها، سامسونگ الکترونیکس پیش از این برنامه‌ریزی کرده بود که نمایشگرهای هدست XR آینده را از سامسونگ دیسپلی تهیه کند، اما درنهایت تصمیم گرفت تا اواخر سال گذشته با سونی همراه شود زیرا متوجه شد که نمایشگر micro-OLED سونی بهتر از نمایشگر سامسونگ است.

پنل micro-OLED سونی در اولین هدست XR سامسونگ

پنل micro-OLED سونی در اولین هدست XR سامسونگ

در آگوست 2023، سونی از یک پنل micro-OLED با نام مدل ECX344A رونمایی کرد که اندازه آن 1.3 اینچ، با وضوح 3840×3552 پیکسل، رفرش‌ریت 90 هرتز و روشنایی 1000 سی دی/㎡ است. با توجه به گزارش رسانه کره‌ای، ممکن است سامسونگ بتواند از این نمایشگر در هدست XR آینده خود استفاده کند. به‌عنوان یادآوری، اپل نیز برای هدست Vision Pro خود از نمایشگرهای micro-OLED ساخت سونی بهره می‌برد.

طبق گزارش‌ها، سامسونگ یک تیم جداگانه به نام «Immersive Team» برای توسعه اولین هدست XR خود ایجاد کرده است. انتظار می‌رود این محصول دارای چیپست کوالکام اسنپدراگون +XR2 باشد و بر روی نسخه‌ای از اندروید که برای هدست‌های XR بهینه‌سازی شده است، اجرا شود. انتظار می‌رود این شرکت در نیمه دوم سال جاری و همزمان با عرضه گلکسی زد فلیپ 6 و گلکسی زد فولد 6، از این محصول رونمایی کند.

نظر شما درباره پنل micro-OLED سونی در اولین هدست XR سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی