حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا تحصیل در کانادا خوب است؟

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

به‌قول آن دوست عزیز، «خوب چرا تحصیل در کانادا، چرا تهران نه؟!» :))

راستش ماجرا به انتخابمان برمی‌گردد؛ یعنی اگر قصد داریم روزگارمان را در کنار خانواده و دوستان سپری کنیم، تحصیل در داخل کشور بهترین گزینه است؛ اما اگر عطش داریم که «اولین»ـها را در دنیای علم‌وفناوری تجربه کنیم، باید به هر زحمتی دل از اطرافیانمان بِکنیم و یواش‌یواش خودمان را برای ترک‌کردن مرزها آماده کنیم.

اما خوب چرا تحصیل در کانادا؟ چرا مثلا درس‌خواندن در یک کشور آسیایی یا اروپا نه؟

بیایید درباره‌اش حرف بزنیم.

چرا تحصیل در کانادا؟

می‌خواهیم سوالتان را با سوال جواب بدهیم. خوب چرا تحصیل در جایی به‌غیر از کانادا؟!

منظورمان این است مگر انتظارات ما از محل تحصیلمان چیست؟ مگر مهاجرت تحصیلی را انتخاب نمی‌کنیم تا در دانشگاه‌های برتر جهان درس بخوانیم، زندگی پرآسایشی را تجربه کنیم، آرامش در هرلحظه‌مان جاری باشد، دغدغه‌های روزمره‌مان کمتر شود، بتوانیم آیندۀ روشنی را برای خود رقم بزنیم و…؟

خوب تمام این‌ها را که در قلب کانادا می‌توانیم تجربه کنیم! البته نه اینکه باقی کشورهای دنیا چنین اوضاعی ندارند، نه! ولی خوب تحصیل در کانادا قصه‌اش فرق می‌کند. می‌پرسید چطور؟ بیایید برخی مزایایش را بگوییم تا خودتان بدانید ماجرا از چه قرار است.

مزایای تحصیل در کانادا

یک کلام و ختم کلام؛ درس‌خواندن در دل سرزمین برفی کانادا، مثل شناکردن در اقیانوس آرام است؛ همان‌قدر هجان‌انگیز، خارق‌العاده، رویایی و شگفت‌انگیز! در ادامه می‌خواهیم چند نمونه از این شگفتی‌ها را بررسی کنیم.

در قلب کانادا رایگان درس بخوانید!

باز هم می‌پرسید چرا کشور کانادا برای تحصیل مناسب است؟ خوب بفرمایید! این هم دلیلش! مگر اتفاقی مهم‌تر از این وجود دارد که در یک کشور خارجی، بدون اینکه حتی یک ریال هم به دانشگاه بپردازیم، درس بخوانیم؟!

اما خوب چطور چنین چیزی ممکن می‌شود؟ در یک جمله: با فاندهای تحصیلی؛ چون برخلاف تصور عمومی، فاندگرفتن از دانشگاه‌های کانادایی اصلا سخت نیست. طوری که به گفتۀ کارشناسان موسسۀ «حامی مهاجر»، آن‌ها توانسته‌اند در سال گذشته برای دانشجویانی فاند و حتی فول‌فاند دریافت کنند که چندان پروندۀ خارق‌العاده‌ای هم نداشته‌اند!

پس اولین مزیت تحصیل در کانادا همین است که فاند در مشت ماست!

در دانشگاه‌های برتر جهان درس بخوانید!

مگر نه اینکه یکی از خواسته‌های ما به‌عنوان دانشجو، تحصیل در مجموعه‌ای است که سطح علمی‌آموزشی قابل‌قبولی داشته باشد؟ خوب با تحصیل در کانادا که خیلی بیشتر از این‌ها گیرمان می‌آید!

یعنی چه؟ یعنی فقط کافی است قدم در مراکز علمی این سرزمین بگذاریم تا ببینیم «یالَلعَجَب! اینجا دیگر عجب جایی است! هرچه استادِ پرآوازه و دانشمند اسم‌ورسم‌دار است، دارند در این مراکز آموزشی کار می‌کنند! پس شواهدوقرائن می‌گویند که قرار است دورۀ تحصیلی پروپیمانی داشته باشم!»

بله! این بود چشم‌اندازی از وضعیت دانشگاه‌های طرازاول کانادا؛ از جمله تورنتو و مک‌گیل و بریتیش‌کلمبیا که همگی، جزء 30 دانشگاه برتر جهان‌اند!

خانواده‌تان را هم به کانادا ببرید!

چرا تحصیل در کانادا؟ چون با انتخاب این سرزمین، دیگر احساس غربت نخواهیم کرد!

نشان‌به‌آن‌نشان که یکی از کارشناسان موسسۀ حامی مهاجر می‌گفت بسیاری از مراجعین آن‌ها، توانسته‌اند ویزای پدر و مادر و همسر خود را نیز به‌کمک همین موسسه دریافت کنند و همراه با خانواده‌شان به کانادا بروند.

اما دیگر اینکه «چطوری باید ویزای همراهی کانادا گرفت» را ما دقیق نمی‌دانیم؛ در عوض، شما را به مقالۀ ویزای تحصیلی کانادا ارجاع می‌دهیم که در وب‌سایت حامی مهاجر منتشر شده و دربارۀ همین جزئیات توضیح داده.

هم‌زمان با تحصیل در کانادا کار کنید!

بله! درست است! علاوه‌بر کانادا، کلی کشور دیگر هم وجود دارند که به دانشجویان اجازه می‌دهند در حین تحصیل کار کنند؛ منتها بعد از فارغ‌التحصیلی چه؟ هان؟! فرق کانادا با خیلی از کشورهای جهان همین‌جاست!

چون بسیاری از کشورها، برای فارغ‌التحصیلانشان فقط آرزوی موفقیت می‌کنند! اما کانادا نه‌تنها به دانشجویانش اجازه می‌دهد به‌شکل پاره‌وقت کار کنند، بلکه فرصتی را در اختیارشان قرار می‌دهد تا پس از تحصیل هم در این سرزمین مانده و کار کنند.

تازه این کار خودش یک مزیت مهم دارد که به‌عنوان مورد بعدی معرفی‌اش می‌کنیم.

اقامت دائم کانادا را دریافت کنید!

فرض کنید در یکی از کشورهای درجه‌یک دنیا درس می‌خوانید، از امکانات به‌روز جهان استفاده می‌کنید، در همین سرزمین شروع به کار می‌کنید و تازه، تا همیشه هم در همان سرزمین ماندگار می‌شوید! رویایی نیست؟

خوب قصۀ کارکردن در کانادا هم همین‌طور است. این‌طور که نه‌تنها دانشجویان کانادایی اجازۀ کار دارند، بلکه می‌توانند بعد از یک سال کار تمام‌وقت هم اقامت دائم این کشور را به‌دست بیاورند؛ پس سخن کوتاه که درس‌خواندن در کانادا، هم فال است و هم تماشا!

جمع‌وجور کنیم!

بسیار خوب! چرا تحصیل در کانادا خوب است؟ به‌خاطر تمام این دلایلی که گفتیم و هزاران دلیل دیگری که فرصت گفتنش را نداشتیم؛ مثل کیفیت خارق‌العادۀ زندگی در این سرزمین، برابری‌های جنسیتی و قومیتی، اجازۀ کار تمام‌وقت برای همسر دانشجو و…

پس احتمالا دیگر همه‌مان می‌دانیم که چرا این سرزمین یخی، باید یکی از اولین گزینه‌هایمان برای تحصیل در خارج باشد. با این حال اگر سوال دیگری بود، هم می‌توانید آن را با ما در میان بگذارید، هم از طریق شمارۀ 02148000957 با کارشناسان حامی مهاجر تماس گرفته و با ایشان مشورت کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات