حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهترین کتابخوان الکترونیکی برای زبان فارسی

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

برخی از افراد ترجیح می‌دهند اوقات فراغت خود را با مطالعه کتاب در زمینه‌های مختلف پر کنند. آن‌ها دوست دارند در هر جایی و در هر زمانی کتاب موردعلاقه‌شان را به همراه داشته باشند و از خواندن آن لذت ببرند. بهترین پیشنهاد برای این‌گونه افراد استفاده از دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی است.

کتابخوان های الکترونیکی دارای مزایای زیادی هستند که می‌توانند مطالعه کتاب‌ها را برای افراد اهل مطالعه لذت‌بخش‌تر کنند. برای مثال این دستگاه‌ها دارای صفحه‌نمایش LCD به‌صورت E Ink هستند. وجود این مدل از صفحه‌نمایش حس مطالعه کتاب‌های کاغذی را با کمترین آسیب برای چشم فراهم می‌کند. در ادامه با ما همراه شوید تا بهترین کتابخوان الکترونیکی برای زبان فارسی را بررسی کنیم.

ملاک‌های انتخاب کتابخوان

کتابخوان‌های الکترونیکی امروزه تنوع بسیار بالایی دارند. هر یک از مدل‌های این کتابخوان‌ها دارای ویژگی‌های مثبت و خصوصیاتی است که می‌تواند در فرایند مطالعه کتاب‌ها برای ما بسیار مهم باشد. شما باید قبل از انتخاب و خرید کتابخوان الکترونیکی با مهم‌ترین خصوصیات،قیمت و معیارهای بهترین کتابخوان الکترونیکی برای زبان فارسی آشنا شوید تا بتوانید خریدی عالی و بی‌نقص داشته باشید.

سیستم‌عامل کتابخوان الکترونیک

اگر قصد دارید برای مطالعه کتاب، کتابخوان های الکترونیکی را به‌جای کتاب‌های کاغذی جایگزین کنید، باید حتماً به سیستم‌عامل کتابخوان موردنظرتان توجه داشته باشید. علت این موضوع این است که برخی از کتابخوان های الکترونیکی فاقد یک سیستم‌عامل مشخص هستند و یا از سایر سیستم‌عامل‌ها پشتیبانی نمی‌کنند.

برای مثال می‌توان به کتابخوان کیندل اشاره کرد که یکی از بهترین برندهای تولید کننده کتابخوان الکترونیکی با بالاترین کیفیت در جهان است. اما تنها دارای سیستم‌عامل متعلق به شرکت خود است و به همین دلیل امکان نصب نرم‌افزارهای کتابخوان را به شما نمی‌دهد. در مقابل کتابخوان های شرکت اونیکس دارای سیستم‌عامل اندروید هستند و این مشکل در آن‌ها وجود ندارد.

پشتیبانی از زبان فارسی

یک مورد دیگر از مهم‌ترین خصوصیاتی که باید هنگام خرید کتابخوان به آن توجه داشته باشید، مربوط به پشتیبانی کردن از زبان فارسی می‌شود. هنوز هم در میان شرکت‌های تولیدکننده کتابخوان‌های الکترونیکی شرکت‌های وجود دارند که زبان فارسی در میان زبان‌های لازم برای کتابخوان‌ها درنظر نمی‌گیرند. برای مثال شرکت آمازون یکی از این شرکت‌های تولیدکننده کتابخوان است.

با خرید یک کتابخوان الکترونیکی از برند آمازون شما می‌توانید با بهترین امکانات موجود و کیفیت بسیار عالی کتاب‌هایی به زبان انگلیسی را مطالعه کنید. اما امکان خواندن کتاب‌هایی به زبان فارسی را ندارید؛ چراکه کتاب‌های زبان فارسی به‌صورت راست‌چین هستند و در کتاب‌خوان‌های شرکت آمازون فونت و سایز آن‌ها به‌هم‌ریخته می‌شود.

علاوه بر مطالعه کتاب‌ها، شما هنگام یادداشت برداری به زبان فارسی نیز دچار مشکل می‌شوید. بنابراین در لیست بهترین کتابخوان الکترونیکی برای زبان فارسی نمی‌توان کتابخوان های شرکت آمازون را نام برد.

صفحه‌نمایش کتابخوان الکترونیکی

یکی از نکات بسیار مهمی که در خصوص بوک ریدر ها وجود دارد، مربوط به صفحه‌نمایش آن‌ها می‌شود. در ساخت صفحات نمایش کتابخوان‌های الکترونیکی از فناوری جوهر الکترونیک یا همان E Ink استفاده شده است. وجود این فناوری باعث شده صفحه‌نمایش یک بوک ریدر بسیار شبیه به صفحه کاغذ باشد. به‌این ‌ترتیب شما می‌توانید حس دل‌نشین مطالعه کتاب‌های کاغذی را داشته باشید.

همچنین برخی از کتابخوان‌های الکترونیکی، تنها رنگ‌های سیاه و سفید را در دستگاه خود در نظر گرفته‌اند. بنابراین کارهایی مانند تماشای فیلم و کلیپ از طریق این بوک ریدرها امکان‌پذیر نیست.

مصرف باتری در کتابخوان الکترونیکی

اگر جزو افرادی هستید که در طول روز زمان زیادی را به مطالعه و خواندن کتاب اختصاص می‌دهید، باید توجه ویژه‌ای به باتری کتابخوان انتخابی خود داشته باشید. عوامل زیادی در بوک ریدرها وجود دارند که باعث مصرف بالای باتری و تمام شدن سریع باتری می‌شوند.

به‌طور معمول در موبایل‌ها و یا تبلت ها نور پس‌زمینه صفحات LCD سبب مصرف بالای باتری می‌شود. اما در این کتابخوان‌های الکترونیکی این مشکل مورد توجه قرار گرفته و فناوری جوهر الکترونیک ما را از نور پس‌زمینه با مصرف بالای باتری بی‌نیاز کرده است.

کتابخوان های اونیکس بوکس

یک مورد از بهترین کتابخوان الکترونیکی برای زبان فارسی مربوط به کتابخوان‌های اونیکس بوکس می‌شود. در واقع این برند به‌جای کتابخوان های برند آمازون توانسته در میان مشتریانی که پشتیبانی از زبان فارسی برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد، محبوب و معروف باشد.

در ادامه دو نمونه از بهترین کتابخوان های برند اونیکس بوکس را معرفی می‌کنیم:

کتابخوان اونیکس بوکس مدل Max 3

کتابخوان الکترونیکی Max 3 را می‌توان بهترین کتابخوان زبان فارسی اونیکس بوکس دانست. این مدل کتابخوان‌ اونیکس بوکس دارای سیستم‌عامل اندروید است، از قلم طراحی پشتیبانی می‌کند و سرعت بسیار عالی دارد.

از جمله ویژگی‌های مهم کتابخوان اونیکس بوکس مدلMax 3 می‌توان به حافظه داخلی گیگابایت، پردازنده 8 هسته‌ای، حسگر اثر انگشت، قابلیت پخش موسیقی، رم 4 گیگابایت و… اشاره کرد. این ویژگی سبب شده است کار کردن با یک کتابخوان اونیکس بوکس مدل مکس 3 بسیار راحت و سریع باشد.

تکنولوژی E Ink در کتابخوان اونیکس بوکس مدل Max 3 سبب شده است شما هنگام کار کردن با آن تجربه‌ای مشابه با خواندن کتاب کاغذی داشته باشید. علاوه بر این نور قرمز و آبی که در این دستگاه در نظر گرفته شده است می‌تواند با نور محیط هماهنگ شوید و در نتیجه مانع خستگی و آسیب به چشمان شما شود.

وجود تکنولوژیE Ink باعث کاهش مصرف باتری می‌شود. در نتیجه شما می‌توانید با یک‌بار شارژ کردن دستگاه بوک ریدر خود تا زمان زیادی بدون نیاز به شارژ مجدد از آن استفاده کنید. تنها کافی است یک‌بار در هفته باتری دستگاه خود را کامل شارژ کنید.

کتابخوان اونیکس بوکس مدل Max Lumi

یکی از بهترین انتخاب‌هایی که می‌توانید در سایت کمکس وان داشته باشید، کتابخوان Max Lumi است. این دستگاه کتابخوان از اندروید 10 پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید انواع نرم‌افزارهای کتابخوان الکترونیکی را روی آن نصب کنید. در این بوک ریدر از فناوری moon light 2 استفاده شده است. این فناوری این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که در نور بسیار کم و در تاریکی، بدون خسته شدن چشم‌هایتان و آسیب رساندن به آن‌ها به مطالعه بپردازید.

کتابخوان اونیکس بوکس مدل Max Lumi بسیار سبک است و می‌توانید بدون خسته شدن، آن را ساعات زیادی در دست بگیرید. این دستگاه بوک ریدر دارای صفحه‌نمایش 13.3 اینچی، پردازنده 8 هسته‌ای، قابلیت تشخیص اثرانگشت، درگاه OTG، درگاه USB و… است. این امکانات در کنار پشتیبانی از زبان فارسی سبب شده این دستگاه در لیست بهترین کتابخوان الکترونیکی برای زبان فارسی دیده شود.

اونیکس بوکس مدلNote Air 3 C

یکی از بهترین مدل‌های کتابخوان اونیکس بوکس مربوط به Note Air 3 c می‌شود. این مدل دارای یک صفحه ‌نمایش بزرگ با کیفیت بسیار عالی است. قبلاً گفتیم که صفحه‌نمایش کتابخوان های الکترونیکی اغلب به‌صورت سیاه و سفید است و به همین دلیل برای تماشای کلیپ و ویدیو مناسب نیستند، اما مدل Note Air 3 c که بهترین کتابخوان الکترونیکی برای زبان فارسی به شمار می‌آید دارای قابلیت نمایش رنگی است.

اگر قصد مطالعه کتاب در شب و در نور کم را دارید یکی از بهترین گزینه‌ها میان کتابخوان‌های الکترونیکی برند اونیکس بوکس، کتابخوان Note Air 3 C است. این کتابخوان دارای محافظ ضد تابش بر روی صفحه‌نمایش خود است و جنس بدنه دستگاه نیز از آلیاژ آلومینیم و منیزیم است. این ترکیب باعث شده دستگاه Note Air 3 C در مقابل ضربه مقاوم باشد و همچنین برای در دست گرفتن نیز بسیار سبک باشد.

کتابخوانNote Air 3 دارای پردازنده 8 هسته‌ای است و به همین دلیل سرعت بسیار عالی را در هنگام کار کردن با آن تجربه می‌کنید. وجود نرم‌افزار بوکس روی این دستگاه کتابخوان باعث شده شما بتوانید به‌راحتی دستگاهتان را سفارشی‌سازی کرده و سبک و اندازه فونت را تغییر دهید.

اونیکس بوکس مدل Note Air 3 C

یکی از بهترین مدل‌های کتابخوان اونیکس بوکس مربوط به Note Air 3 c می‌شود. این مدل دارای یک صفحه‌نمایش بزرگ با کیفیت بسیار عالی است. قبلاً گفتیم که صفحه‌نمایش کتابخوان‌های الکترونیکی اغلب به‌صورت سیاه و سفید است و به همین دلیل برای تماشای کلیپ و ویدیو مناسب نیستند، اما کتابخوان که بهترین کتابخوان الکترونیکی برای زبان فارسی به شمار می‌آید دارای قابلیت نمایش رنگی است.

اگر قصد مطالعه کتاب در شب و در نور کم را دارید یکی از بهترین گزینه‌ها میان کتابخوان‌های الکترونیکی برند اونیکس بوکس، کتابخوان Note Air 3 C است. این کتابخوان دارای محافظ ضد تابش بر روی صفحه‌نمایش خود است و جنس بدنه دستگاه نیز از آلیاژ آلومینیم و منیزیم است. این ترکیب باعث شده دستگاه Note Air 3 C در مقابل ضربه مقاوم باشد و همچنین برای در دست گرفتن نیز بسیار سبک باشد.

کتابخوان Note Air 3 دارای پردازنده 8 هسته‌ای است و به همین دلیل سرعت بسیار عالی را در هنگام کار کردن با آن تجربه می‌کنید. وجود نرم‌افزار بوکس روی این دستگاه کتابخوان باعث شده شما بتوانید به‌راحتی دستگاهتان را سفارش سازی کنید. شما می‌توانید سبک و اندازه فونت را تغییر دهید.

کتابخوان Tab Ultra

یک مورد دیگر از بهترین کتابخوان های اونیکس بوکس مربوط به کتابخوان Tab Ultra می‌شود و این کتابخوان دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی، رم 4 گیگابایتی است و همچنین یک باتری 6300 میلی‌آمپر دارد. وجود این باتری باعث شده است شما بتوانید مدت‌زمان زیادی را بدون نیاز به شارژ مجدد از دستگاهتان استفاده کنید.

در مورد کتابخوان Tab Ultra باید بدانید که این مدل از کتابخوان های اونیکس بوکس نخستین کتابخوان دوربین‌دار این برند است. در واقع یک در این دستگاه یک دوربین 16 مگا پیکسلی برای اسکن کردن اسناد و متن‌های مختلف در نظر گرفته‌شده است. برای بهبود عملکرد این دوربین و همچنین سرعت بهتر دستگاه کتابخوان، از پردازشگر گرافیکی مجزا در Tab Ultra استفاده شده است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم بهترین کتاب خوان الکترونیکی برای زبان فارسی را معرفی کنیم. شما قبل از انتخاب دستگاه کتابخوان موردنظرتان باید قابلیت‌ها و خصوصیات مهم یک بوک ریدر را مورد بررسی قرار دهید. یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب یک کتابخوان الکترونیک پشتیبانی از زبان فارسی است که در این زمینه چند نمونه از بهترین کتابخوان الکترونیکی برای زبان فارسی را به شما پیشنهاد کردیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات