حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویدئو مقایسه دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G با سامسونگ Galaxy S23 Ultra

ماجرای بازاریابی در تمام بازارها روی این موضوع کار می‌کند که به شکل قابل درک‌تری، برتری یک محصول را نسبت به دیگری یا نحوه مقایسه آن با رقبا، راحت‌تر در ذهن کاربر شکل بگیرد. طبیعتا نمی‌توان انتظار صداقت ۱۰۰ درصدی را هم در بازاریابی داشت، چون آن‌ها فاکتورهای مورد نظر خودشان را برجسته می‌کنند. این چیز بدی نیست ولی تست‌های پس از عرضه محصول مشخص می‌کند اوضاع عملکرد هر محصول چطور است. امشب با هم می‌خواهیم ویدئو مقایسه دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G با سامسونگ Galaxy S23 Ultra را ببینیم که شاید یک مقایسه سوال‌برانگیز باشد، اما برای آن دلیل خوبی داریم.

عملکرد دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G

ردمی نوت ۱۳ پرو 5G شیائومی برای مدل ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی حدود یک‌سوم گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ برای همین مشخصات، قیمت دارد. طبیعتا نه از محصولی که این‌قدر ارزان‌تر است توقع رقابت با یک پرچمدار را داریم و نه تجربه کلی یک پرچمدار با یک گوشی اقتصادی قابل مقایسه است.

پس چرا چنین ویدئویی ساختیم؟ در مدت بررسی ردمی نوت ۱۳ پرو مدل 5G شیائومی، صرفا عمکلرد دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی آن و در بخش عکسی، به خصوص در حالت ۲۰۰ مگاپیکسلی (فول رزلوشن) برای ما جالب توجه واقع شد.

حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی دوربین اصلی هر دو گوشی توسط سامسونگ ساخته شده است. مدل و مشخصات هر کدام به قرار زیر است:

۱- گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ – حسگر ISOCELL HP2 با اندازه ۱/۱.۲۲ اینچ

۲- ردمی نوت ۱۳ پرو 5G شیائومی – حسگر تصویر ISOCELL HP3 با اندازه ۱/۱.۴ اینچ

توجه داشته باشید که بالاتر بودن عدد مدل حسگر استفاده شده در مدل شیائومی به معنی برتری آن نیست. همچنین اندازه کلی آن از مدل استفاده شده در گلکسی اس ۲۳ اولترا کمتر است.

از حسگر تصویر ISOCELL HP3 در محصولی مانند ریملی ۱۱ پرو پلاس هم استفاده شده بود.

سوال خیلی از کاربرها هم این است که این دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی شیائومی ردمی Note 13 Pro 5G در مقابل یک دوربین دیگر با همین رزلوشن، چطور عمل خواهد کرد؟ خب بیاید به این پرسش پاسخ بدهیم!

ابتدا به تماشای ویدئو مقایسه دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی این ۲ گوشی سامسونگ و شیائومی می‌نشینیم و بعد درباره آن صحبت می‌کنیم.

✅✅✅  برای تماشا ویدئو از یوتوب، اگر فیلترشکن شما خاموش است آن را روشن کرده و همین صحفه را رفرش کنید تا در کادر پایین این ویدئو به شما نمایش داده شود:

🔽🔽🔽🔽🔽🔽

🔼🔼🔼🔼🔼🔼

همچنین در صورت عدم نمایش کادر بالا، با فیلترشکن روشن روی ✅️  این لینک ✅️ بزنید.

همانطور که دیدید، ما تصمیم گرفتیم تصاویر ثبت شده توسط هر دستگاه را، روی نمایشگر خودش مقایسه کنیم.

طبیعتا این ایده که خروجی تصاویر را در کنار هم قرار دهیم تا فاکتور تفاوت نمایشگر از این مقایسه خارج شد، بهتر است. اما حقیقت این است که کاربران و به خصوص در این روزها، تقریبا در همه موارد، محتوای ثبت شده با دوربین موبایل‌شان را روی همان دستگاه می‌بینند.

در این تجربه علاوه بر کیفیت نمایشگر، آلگوریتم پردازش تصویر گوشی در نرم افزار گالری آن، توانایی ثبت و نمایشگر HDR محتوا و غیره نیز دخیل است که مکمل تجربه کاربر در بخش دوربین است.

همانطور که در این ویدئو دیدید، اگر فقط دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی این دو دستگاه را در حالت ۲۰۰ مگاپیکسلی با هم مقایسه کنیم؛ در اکثر شرایط تفاوت فقط وقتی بیشتر خودنمایی می‌کند که زوم کنیم و به دنبال تفاوت بگردیم.

همچنین تصویر کلی نماینده شیائومی عموما روشن‌تر و کنتراستی‌تر است که در نگاه اول شاید جذاب‌تر به نظر برسد. با این حال وقتی کمی به سوژه نزدیک‌تر شوید، جزئیات و عملکرد بهتر نماینده سامسونگ مشخص است.

بد نیست موضوعی که در این ویدئو دیده نشد را هم عنوان کنم به شکل عجیبی سرعت ثبت تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی در ردمی نوت ۱۳ پرو 5G و ذخیره آن در گالری، سریع‌تر از گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ بود. این می‌تواند به آلگوریتم‌های پردازش تصویر هم مربوط شود که در صحنه‌های برفی تاثیر آن را دیدیم.

همچنین نماینده شیائومی می‌تواند در حالت Pro و با تنظیمات دستی عکاسی با رزلوشن ۲۰۰ مگاپیکسلی انجام دهد، جایی که نماینده سامسونگ نهایتا عکاسی ۵۰ مگایپسکلی را به شما خواهد داد. تست این موضوع را در اینستاگرام ترنجی می‌توانید ببینید.

به صورت کلی باید گفت که با وجود برتری Galaxy S23 Ultra در اکثر شرایط این تست اما Redmi Note 13 Pro 5G هم خیلی دست و پا بسته نبود. به عنوان یک موبایل حدود ۱۶ میلیون تومانی در این روزها، دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی آن حرف‌هایی برای گفتن دارد اما از یاد نبرید که در بخش عکاسی! فیلم‌برداری و دوربین‌های کمکی آن در رقابت همرده‌های خودش هم حرف زیادی برای گفتن ندارند.

مقایسه توانایی بزرگنمایی دوربین زوم گلکسی اس ۲۳ اولترا با ردمی نوت ۱۳ پرو 5G

مقایسه توانایی بزرگنمایی دوربین زوم گلکسی اس ۲۳ اولترا با ردمی نوت ۱۳ پرو 5G

نظر شما چیست؟ رزلوشن بالا در دوربین اصلی چقدر برای شما وسوسه‌کننده ظاهر می‌شود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Nmnm

همیشه دوست داشتم این مقایسه ها انجام شود
دمت گرم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)