حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وان پلاس واچ 2 با دو سیستم‌عامل Wear OS و RTOS و عمر باتری 100 ساعته رسماً معرفی شد

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | ساعت هوشمند، وان‌پلاس

نسل اول ساعت هوشمند وان پلاس سه سال پیش عرضه شد و دارای سیستم‌عامل اختصاصی این شرکت بود. اکنون، وان پلاس درجریان نمایشگاه MWC 2024 از دومین ساعت هوشمند خود با نام OnePlus Watch 2 رونمایی کرده است. وان پلاس واچ 2 دارای پیشرفت‌های زیادی نسبت‌به مدل اول خود است و اکنون از سیستم‌عامل Wear OS، تراشه Snapdragon W5 Gen 1، باتری با ظرفیت بالا و سایر موارد دیگر بهره می‌برد.

وان پلاس واچ 2

وان پلاس واچ 2 بر اساس معماری موتور دوگانه توسعه یافته است، به این معنی که دو چیپست و دو سیستم‌عامل در آن وجود دارد. تراشه اصلی از نوع Snapdragon W5 Gen 1 کوالکام است که سیستم‌عامل Wear OS گوگل را اجرا می‌کند، به این معنی که شما دسترسی کامل به Play Store دارید. تراشه دوم اما، BES2700 بوده که یک سیستم‌عامل بلادرنگ (RTOS) را با قدرت کم اجرا می‌کند.

وان پلاس واچ 2

وان پلاس واچ 2

در حالت هوشمند، می‌توانید Google ،Assistant ،Wallet ،Calendar ،Keep ،Gmail و Maps را اجرا کنید. همچنین 20 واچ‌فیس داخلی با تعدادی زیادی واچ‌فیس دیگر قابل دانلود وجود دارد. در این حالت باتری 500 میلی‌آمپرساعتی تا 100 ساعت با استفاده منظم یا تا 48 ساعت با استفاده زیاد دوام می‌آورد.

حالت صرفه‌جویی انرژی اما، تنها سیستم‌عامل RTOS را اجرا می‌کند، اما همچنان قابلیت‌های زیادی در دسترس باقی می‌گذارد، مانند ردیابی خواب و ضربان قلب، حالت ورزشی مانند شنا و دوچرخه‌سواری، حتی می‌توانید در این حالت تماس بگیرید و تماس دریافت کنید. با فعال کردن Power Saver، این ساعت می‌تواند تا 12 روز دوام بیاورد.

هنگامی که درنهایت باتری ساعت را خالی کردید، شارژر سریع 7.5 واتی VOOC آن را به‌سرعت شارژ می‌کند و شارژ کامل ظرفیت باتری تنها در 60 دقیقه اتفاق می‌افتد؛ اما اگر عجله دارید، می‌توانید در حالت Smart حالت و تنها با 10 دقیقه شارژ، یک روز کامل از باتری ساعت هوشمند خود استفاده کنید.

OnePlus Watch 2 دارای بدنه‌ای از جنس فولاد ضدزنگ با ابعاد 47.0×46.6×12.1 میلی‌متر است. فولاد ضدزنگ سخت‌تر از آلومینیوم می‌باشد و وزن ساعت را به 49 گرم می‌رساند. همچنین با بند فلوئورو (با سگک فولادی ضدزنگ)، وزن این ساعت به 80 گرم نیز می‌رسد.

شیشه 2.5 بعدی یاقوت کبود از نمایشگر 1.43 اینچی AMOLED محافظت می‌کند. رزولوشن پنل این نمایشگر 466 در 466 پیکسل بوده و با رفرش‌ریت 60 هرتز کار می‌کند. این نمایشگر همچنین در حالت روشنایی بالا می‌تواند به 1000 نیت برسد که برای دید در فضای باز حیاتی است.

صحبت از فضای باز شد، وان پلاس واچ 2 دارای استاندارد مقاومت در برابر آب 5ATM است که آن را برای شنا مناسب می‌کند. این ساعت همچنین بر اساس استاندارد MIL-STD-810H ساخته شده است.

جدیدترین ساعت هوشمند وان پلاس دارای GPS دو فرکانسه (L1+L5) با پشتیبانی از Beidou ،Galileo ،GLONASS و QZSS است. سنسورهای دیگر شامل قطب‌نما، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج و حتی یک سنسور نور برای تنظیم روشنایی صفحه‌نمایش هستند.

البته یک پالس اکسیمتر نوری نیز وجود دارد که در طول ردیابی خواب، مراحل خواب شما را شناسایی کرده، کیفیت خواب شما را می‌سنجد، میزان تنفس و سطح اکسیژن شما را کنترل می‌کند و می‌تواند خروپف شما را ارزیابی کند. قابلیت نظارت‌بر استرس نیز در دسترس است زیرا سنسور آن، تغییرات ضربان قلب شما را زیر نظر دارد.

حالت دویدن از GPS و سایر حسگرها برای ردیابی دویدن و عملکرد شما با معیارهایی مانند دامنه عمودی، زمان تماس با زمین، تعادل، حداکثر مصرف اکسیژن و طول گام استفاده می‌کند. این نه‌تنها پیشرفت شما را ردیابی می‌کند، بلکه این ساعت را قادر می‌سازد تا مربی دویدن شما باشد.

وان پلاس واچ 2

وان پلاس واچ 2

به‌طور مشابه، حالت‌های تنیس و بدمینتون نیز وجود دارند که تعداد تاب‌های گرفته‌شده، تعداد شوت‌های انجام‌شده (و حتی نوع شوت مانند فورهند، بک‌هند، تاپ‌اسپین، برش و غیره) را پیگیری می‌کند. حالت اسکی نیز حداکثر و میانگین سرعت، حداکثر شیب و ارتفاع و موارد دیگر را ردیابی می‌کند.

توجه داشته باشید که سیستم Wear OS 4 به 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای برنامه‌هایی که به آن نیاز دارند، دسترسی دارد. این به شما امکان می‌دهد نقشه‌ها، موسیقی و سایر موارد دیگر را به‌صورت آفلاین ذخیره کنید.

OnePlus Watch 2 در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای عرضه می‌شود. قیمت این ساعت هوشمند در ایالات‌متحده 299 دلار، در اتحادیه اروپا 329 یورو و در بریتانیا 299 پوند است. فروش وان پلاس واچ 2 از 4 مارس با پیش‌سفارش از امروز آغاز می‌شود.

نظر شما درباره ساعت هوشمند وان پلاس واچ 2، طراحی و مشخصات آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی