حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موتورولا یک گوشی مفهومی با قابلیت بستن دور مچ دست را به‌نمایش گذاشت

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | کانسپت، موتورولا

موتورولا برای اولین بار یک نمایشگر مفهومی تطبیقی را در اکتبر سال گذشته معرفی کرد، اما در آن زمان تنها چند عکس مطبوعاتی از آن را دیدیم. اکنون، این کانسپت گام کوچک دیگری به‌سوی واقعیت برداشته است و موتورولا در نمایشگاه MWC 2024 یک گوشی مفهومی را به‌نمایش گذاشته است که با طراحی خاص خود، می‌تواند دور مچ دست کاربر خم شود.

گوشی مفهومی موتورولا با قابلیت بستن دور مچ دست

اول از همه، باید بدانید که تنها هدف از این دستگاه، نشان دادن یک مدل مفهومی است. چه از آنچه خود موتورولا توضیح می‌دهد و چه از دیدن دستگاه واقعی، کاملاً واضح بود که این فقط یک آزمایش «چه می‌شد اگر» است و واقعاً نباید انتظار داشته باشیم که آن را به این زودی در بازار ببینیم.

به‌همین‌دلیل، ما درواقع جزئیات زیادی در مورد خود محصول نداریم و تنها چیز مهم این است که این دستگاه دور مچ دست شما خم شود. تعداد انگشت‌شماری از جزئیات وجود دارد مانند اندازه نمایشگر که 6.9 اینچی بوده و این واقعیت که پنل نمایشگر از نوع POLED مبتنی‌بر پلاستیک است.

از جلو، این دستگاه مانند یک گوشی هوشمند کمی کشیده به‌نظر می‌رسد. تنها زمانی که آن را برگردانید متوجه می‌شوید که چیزی متفاوت است. به‌جای یک پوسته سخت، قسمت پشتی از چندین بخش پوشیده‌شده با یک ماده نساجی بافته‌شده ساخته شده است که تجهیزات باشگاه را به ذهن می‌آورد. بدنه نرم برای این گوشی موردنیاز است زیرا باید به‌سمت داخل خم شود، بنابراین نمی‌تواند مانند یک گوشی معمولی یک بدنه فلزی یا شیشه‌ای داشته باشد.

گوشی مفهومی موتورولا با قابلیت بستن دور مچ دست

گوشی مفهومی موتورولا با قابلیت بستن دور مچ دست

ازآنجایی‌که این دستگاه دارای چندین لولا است، می‌تواند به اشکال مختلف خم شود. می‌توانید آن را به یک چادر کوچک تبدیل کنید. همچنین می‌توانید قسمت پایینی را خم کنید تا به شکلی عمودی بایستد، یا می‌توانید آن را دور مچ دست خود بپیچید و به یک نوع ساعت هوشمند بزرگ تبدیل کنید. نکته اصلی این است که ابتدا باید یک دستبند مغناطیسی جداگانه ببندید تا دستگاه در جای خود بماند، در غیر این صورت از دست شما می‌افتد.

نماینده موتورولا که این گوشی را نمایش داده است، آن را به دور مچ دستش پیچیده بود و می‌توانست بدون هیچ مشکلی دست‌هایش را تکان دهد و حرکت دهد. شما می‌توانید از نمایشگر در حالت بسته‌شده به مچ دست خود استفاده کنید، اما موتورولا زحمت ایجاد یک رابط کاربری ویژه برای این حالت را به خود نداده است.

بدیهی است که نمایشگر تطبیقی بیش از حد درشت و سفت‌وسخت است و نمی‌تواند واقعاً به‌عنوان یک ساعت هوشمند کار کند. پس ممکن است بپرسید هدف از ارائه چنین دستگاهی چیست؟ چه کسی دوست دارد گوشی خود را روی مچ دستش ببندد؟ مجموعه لولا تا چه حد فضای داخلی دستگاه را اشغال می‌کند؟ بدن پوشیده از پارچه چگونه آب یا عرق را کنترل می‌کند؟ مجموعه‌ای از سؤالات وجود دارد که موتورولا حتی سعی نکرد به آن‌ها پاسخ دهد. اما این چیز خوبی در مورد مدل‌های مفهومی است؛ شما می‌توانید جنبه‌های عملی را نادیده بگیرید و فقط روی تبدیل یک ایده جاه‌طلبانه به واقعیت تمرکز کنید.

درحالی‌که در تجسم فعلی خود، نمایشگر تطبیقی بسیار بد است، ما می‌توانیم ببینیم که چگونه یک نسخه اصلاح‌شده‌تر می‌تواند با ویژگی‌های جمعیتی خاص سازگار شود. به‌عنوان‌مثال، بسیاری از افراد هنگام دویدن، گوشی‌های هوشمند خود را در بازوبند نگه می‌دارند و تصور اینکه بجای آن می‌توانند آن‌ها را به دور مچ خود بپیچند، جهش بزرگی است.

موتورولا و شرکت مادرش Lenovo سابقه نمایش مدل‌های مفهومی بلندپروازانه دارند که گاهی اوقات نیز، به محصولات واقعی تبدیل می‌شوند. به‌همین‌دلیل مایلیم به نمایشگر تطبیقی مزیت شک را بدهیم. در این مورد، لنوو حتی اخیراً از یک لپ‌تاپ مفهومی با نمایشگر شفاف نیز رونمایی کرده است که بسیار جاه‌طلبانه می‌باشد.

دیدگاه شما پیرامون گوشی مفهومی موتورولا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی