حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لنوو لپ تاپ شفاف خود را رسماً در MWC 2024 به‌نمایش گذاشت: دستگاهی از آینده

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | لپ‌تاپ، لنوو

لنوو درجریان نمایشگاه MWC 2024 در بارسلون، جدیدترین لپ تاپ مفهومی خود با نمایشگر شفاف را به‌نمایش گذاشت. این دستگاه که ThinkBook Transparent Display Laptop نام دارد، یکی از غیرمعمول‌ترین و درعین‌حال جالب‌ترین گجت‌های حال‌حاضر دنیای فناوری است که مطمئیناً چشم همگان را به خود مجذوب می‌کند.

لپ تاپ شفاف لنوو

لنوو اولین لپ‌تاپ شفاف خود را رونمایی کرده است، چند هفته پس از افشای اولین تصاویر از آن. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این شرکت از لپ‌تاپ ThinkBook Transparent Display خود به‌عنوان یک مدل مفهومی یاد کرده و اضافه می‌کند:

«ThinkBook Transparent Display Laptop نه‌تنها یک مدل مفهومی است، بلکه دیدی آینده‌نگر در رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی را به‌نمایش می‌گذارد و محیط‌های دیجیتال و فیزیکی را با هم ترکیب می‌کند که می‌تواند تجربه‌های کاربر را به روش‌هایی که هرگز تصور نمی‌کردید، افزایش دهد.»

لپ تاپ شفاف لنوو

لپ تاپ شفاف لنوو

ThinkBook Transparent Display Laptop

ThinkBook Transparent Display Laptop

به‌عبارت‌دیگر، بعید است که لنوو این لپ‌تاپ را به شکلی که امروز در MWC 2024 نشان داده شده است، عرضه کند. درحالی‌که لپ‌تاپ ThinkBook Transparent Display باریک و سبک به‌نظر می‌رسد، با نمایشگر 17.3 اینچی آن، وزن این دستگاه به 3 تا 4 کیلوگرم می‌رسد.

بنابراین قسمت ویژه این لپ‌تاپ نمایشگر 17.3 اینچی Micro-LED آن است که شفاف و بدون حاشیه بوده و حتی قسمت کیبورد آن نیز شفاف است. لنوو می‌گوید از محتوای تولیدشده از هوش مصنوعی (AIGC) استفاده می‌کند تا امکان تعامل عناصر دیجیتال با اشیاء فیزیکی را برای تجربه‌ای فراگیر فراهم کند. علاوه‌بر این، کاربران می‌تواند بین کیبورد و صفحه طراحی جابه‌جا شوند که موارد استفاده خلاقانه‌تر را امکان‌پذیر می‌کند.

لپ تاپ شفاف لنوو

لپ تاپ شفاف لنوو

ThinkBook Transparent Display Laptop

ThinkBook Transparent Display Laptop

لنوو ادعا می‌کند که پنل‌ Micro-LED این لپ‌تاپ حداکثر روشنایی 1000 نیت و «اشباع رنگ بالا» را ارائه می‌کند. بااین‌حال، در بیانیه مطبوعاتی این شرکت به این نکته اشاره نشده است که این پنل با وضوح 720p که به‌ویژه در یک نمایشگر 17.3 اینچی جای گرفته، کیفیت تصویر بالایی را ارائه نمی‌کند. متأسفانه، مشخص نیست که لپ‌تاپ شفاف ThinkBook چه زمانی دوباره نمایش داده می‌شود یا اینکه لنوو قصد دارد به‌زودی نسخه دیگری از آن را تجاری‌سازی کند یا خیر.

لپ تاپ شفاف لنوو

لپ تاپ شفاف لنوو

نظر شما درباره لپ‌تاپ شفاف لنوو با طراحی خاص خود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی