حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی ۱۴ اولترا رسما معرفی شد

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، شیائومی

چند روز زودتر از رونمایی جهانی، Xiaomi تصمیم گرفت تا پریمیوم‌ترین پرچمدار ۲۰۲۴ خود را در چین رونمایی کند. شیائومی ۱۴ اولترا رسما معرفی شده و مشخصات و طراحی خاصی دارد.

شیائومی ۱۴ اولترا

در بخش طراحی باید گفت که قاب پشتی Xiaomi 14 Ultra از ۲ مدل شیشه‌ای و چرم مصنوعی در نظر گرفته شده و طراحی ماژول دوربین همان دایره بسیار بزرگ است. ضخامت این پرچمدار پریمیوم شیائومی ۰.۲ میلی متر بوده و وزن آن ۲۲۴.۴ گرم خواهد بود. البته مدلی که قاب پشتی شیشه‌ای دارد و به رنگ Dragon Crystal Blue شناخته می‌شود، ۵.۱ گرم سنگین‌تر بوده و ۲۲۹.۵ گرم خواهد بود.

مدل شیشه ای شیائومی ۱۴ اولترا

مدل شیشه ای شیائومی ۱۴ اولترا

عرض و طول شیائومی ۱۴ اولترا با نمایشگر ۶.۷۳ اینچی برابر ۷۵.۳ در ۱۶۱.۴ میلی‌متر است. همچنین فریم فلزی این دستگاه از آلیاژ آلومینیومی نسل جدید است که شیائومی ادعا می‌کند نسبت به نسل قبلی خود ۲ برابر قوی تر بوده و حتی ۸ درصد مقاوم‌تر از تیتانیوم استفاده شده در آیفون اپل خواهد بود.

در بخش نمایشگر یک پنل ۶.۷۳ اینچی از نوع LTPO OLED چهار لبه خمیده استفاده شده که رزلوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل را دارد. حداکثر روشنایی آن به ۳۰۰۰ نیت می‌رسد و عمق رنگ ۱۲ بیتی دارد. رفرش‌ریت متغیر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌کند و کاهش نور PWM با فرکانس ۱۹۲۰ هرتز را ارائه می‌کند. این پنل ساخت TCL بوده و مدل CSOT C8 خواهد بود.

این نمایشگر که در اسلاید رونمایی آن تصویر زمینه مشابه آیفون ۱۲ پرو قابل توجه است، توسط شیشه مقاوم خود شیائومی به نام Longjing glass محافظت خواهد شد. گفته شده که از شیشه مقاوم Kunlun Glass نسل ۲ هواوی باید مقاومت بیشتری داشته باشد، شیشه‌ای که همین حالا موجب شگفتی خیلی‌ها شده است.

دوربین اصلی Xiaomi 14 Ultra با همکاری Leica توسعه داده شده است. همچنین از لنزهای Leica Summilux در این محصول استفاده می‌شود.

مجموعه دوربین اصلی شیائومی ۱۴ اولترا دارای ۴ دوربین خواهد بود که در تصویر بالا به اختصار مشخصات لنز آن‌ها را مشاهده می‌کنید. دیافراگم دوربین اصلی به صورت متغیر و f/1.63 تا f/4.0 است. دوربین فوق عریض با f/1.8، دوربین تله ۳.۲ برابر هم با f/1.8 خواهد بود و در نهایت دوربین تله فوتو ۵ برابر با f/2.5 عرضه می‌شود.

هر ۴ دوربین اصلی با رزلوشن ۵۰ مگاپیکسلی همراه هستند در حالی که دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است.

دوربین اصلی با حسگر تصویر نسل دوم ۱ اینچی ۵۰ مگاپیکسلی سونی مدل LYT-900 ارائه خواهد شد که لرزشگیر اپتیکال هم در لنز مقابل آن استفاده شده است.

دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی به حسگر تصویر سونی IMX858 تجهیز شده، دوربین تله فوتو کوتاه برد و دوربرد هم همین حسگر تصویر سونی را دارند ولی لنز مقابل آن‌ها به لرزشگیر اپتیکال تصویر مجهز است.

شیائومی برای پردازش تصویر این سخت افزار قدرتمند بخش دوربین از یک پردازنده تصویر با عنوان Xiaomi AISP بهره می‌برد. در این روند از ترکیب توان CPU, GPU, NPU و ISP تراشه استفاده خواهد شد. به لطف این توان بالا، شما می‌توانید ۱۵۰ تصویر کاملا پردازش شده پشت سرهم را ثبت کنید.

شیائومی برای این نسل هم از Camera Kit برای اضافه کردن قابلیت‌های بیشتر به محصول دوربین محور خود، رونمایی کرد.

تراشه استفاده شده در شیائومی ۱۴ اولترا طبق انتظار ما، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام بوده و سیستم خنک کننده آن ۳ برابر بزرگتر شده است. حافظه رم تا ۱۶ گیگابایت و حافظه ۱ ترابایت قابل انتخاب خواهد بود.

باتری ۵۳۰۰ میلی‌آمپری آن با شارژر سیمی ۹۰ وات و شارژ بی ‌سیم فوق سریع ۸۰ واتی همراه خواهد بود.

قیمت شیائومی ۱۴ اولترا در چین چقدر است؟

شما می‌توانید Xiaomi 14 Ultra را در رنگ‌های مختلف با جنس قاب پشتی شیشه‌ای یا مشابه چرم بخرید. رنگ آبی شیشه‌ای است و رنگ مشکی و سفید مشابه چرم هستند.

قیمت آن در چین برای مدل‌های زیر به قرار زیر است:

۱- مدل ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی معادل ۹۰۳ دلار

۲- مدل ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی معادل ۹۷۲ دلار

۳- مدل ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی معادل ۱۰۸۴ دلار

نظر شما درباره شیائومی ۱۴ اولترا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)