حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی با همکاری ARM بر روی تراشه اختصاصی خود کار می‌کند

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، شیائومی

پردازنده، قلب هر گوشی هوشمندی است و درحال‌حاضر شرکت‌های بزرگی مانند کوالکام و مدیاتک تقریباً وظیفه تأمین آن را برای گوشی‌های اندرویدی برعهده دارند. بااین‌حال، شیائومی ممکن است به‌دنبال تغییر این رویه باشد. در گزارشی که امروز منتشر شده است، گفته می‌شود که شیائومی ظاهراً درحال همکاری با ARM است تا تراشه اختصاصی برای استفاده در گوشی‌های هوشمند خود را توسعه دهد.

تراشه اختصاصی شیائومی با همکاری ARM

مدیرعامل مدیاتک، Rick Tsai، مستقیماً تأیید کرده است که ARM درحال همکاری با شیائومی در زمینه توسعه تراشه است. این خبر ابتدا از طریق افشاگر Digital Chat Station در Weibo منتشر شد. بر اساس این گزارش، ARM پیش از این درحال همکاری با Oppo بود، اما این پروژه با چالش‌هایی مواجه شده و درنهایت کنار گذاشته شد.

تراشه اختصاصی شیائومی با همکاری ARM

تراشه اختصاصی شیائومی با همکاری ARM

به‌عنوان پیش‌زمینه، در سال 2022 گزارش‌هایی در مورد تلاش Oppo برای تولید تراشه‌های تلفن هوشمند خود با همکاری ARM منتشر شد. اوپو به‌احتمال‌زیاد به‌دنبال استفاده از پردازنده‌های Cortex ARM و GPUهای Mali برای تراشه خود بوده است. بااین‌حال، این شرکت تلاش‌های خود در زمینه طراحی تراشه را در سال 2023 به‌دلیل رکود در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند متوقف کرد.

اکنون که اوپو از این حوزه خارج شده است، به‌نظر می‌رسد که ARM یک شریک جدید برای توسعه چیپست گوشی هوشمند پیدا کرده است. جالب است ببینیم شیائومی چه کسانی را برای طراحی و ساخت تراشه انتخاب می‌کند. به‌عنوان‌مثال، اپل برای تولید تراشه‌های سری A Bionic به TSMC متکی است، درحالی‌که گوگل درحال‌حاضر تراشه‌های Tensor خود را براساس اگزینوس سامسونگ تولید می‌کند.

بنابراین شیائومی نیز باید شریک خود را انتخاب کند. ARM اساساً پایه‌ای را برای پردازنده‌ها فراهم می‌کند، اما توسعه یک تراشه از ابتدا شامل مجموعه‌ای از چالش‌ها است.

پرو شارما، تحلیلگر ارشد Counterpoint Research، همچنین بر پیچیدگی توسعه تراشه و روند شرکت‌هایی که این وظیفه را برون‌سپاری می‌کنند، تأکید کرد. مدیاتک، به‌ویژه، از این تغییر سود می‌برد زیرا آن‌ها به‌طور فعال با سازندگان گوشی‌های هوشمند برای اصلاح تراشه‌های خود همکاری می‌کنند.

درنهایت، تنها گذشت زمان نشان خواهد داد که آیا شیائومی می‌تواند تراشه‌های خود را با موفقیت و از ابتدا توسعه دهد یا خیر.

نظر شما درباره توسعه تراشه اختصاصی شیائومی با همکاری ARM چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی